Skip to main content

Mijn nostalgische analoge PSTN KPN-aansluiting is sinds vandaag opeens dood, en als ik bel krijg ik een ingesprek-toon te horen. DSL-signaal van de buren van XS4ALL werkt overigens wel. Inmiddels heb ik de splitter al vervangen, en een monteur geregeld die de lijn morgen gaat inspecteren.

Maar heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik neem sterk aan dat er buiten mijn huis iets speelt?

Beste @AriënClaij65, vreemd! Ik zie dat je al contact hebt gehad en dat er morgen een monteur komt. Hopelijk kan deze het snel voor je oplossen! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, weet je me te vinden. 


Ja, die verwacht ik morgenochtend. Gezien de ingesprek-toon lijkt het mij dat er niks mis is na mijn ISRA-punt, anders zou je gewoon een overgangstoon moeten horen, toch?


Dat lijkt mij ook, om eerlijk te zijn.


@Marcia_  Inmiddels is maandag door de monteur duidelijk geworden dat er een kabelbreuk is tussen de hoofdverdeler en de kabelverdeler in Zegveld. Is er zicht op wanneer deze verholpen is?

En mocht dit lang duren, kan ik ook een doorschakeling (laten) instellen op een analoge lijn?

Gelukkig heb ik nog wel een DSL-signaal van XS4ALL met dank aan vectoring VDSL, wat via de buitenring gaat 🙂.


Heb je dan een Internet abonnement bij XS4ALL?

Waarom heb je dan een ook apart telefoonabonnement op een analoge PSTN lijn?


Heb je dan een Internet abonnement bij XS4ALL?

Waarom heb je dan een ook apart telefoonabonnement op een analoge PSTN lijn?

Klopt, internet wordt geleverd door XS4ALL. 

Over de PSTN: Omdat dat nog zo is. 😉 Op den duur verandert dat nog, maar dat is het probleem niet.


Omdat dat nog zo is. Op den duur verandert dat nog, maar dat is het probleem het niet.

Hallo @AriënClaij65 , in mijn beleving betaal je dan onnodig (te) veel abo-kosten voor een relatief ‘ouderwetse’ telefoonlijn, maar als jij dat zo wilt is dat prima natuurlijk.:relaxed:


@JanD I know. Binnenkort wordt dat anders, maar daar heb ik dit topic niet voor geopend 😉.

Graag was ik benieuwd naar de status van de storing. (Staat niet op de storingspagina)


Ik zie inderdaad dat ze er nog steeds mee bezig zijn, maar ik heb geen verwachte datum, ben ik bang! Het doorschakelen kan niet op afstand. Excuses hiervoor! 


Vandaag gebeld door Volker Wessels Telecom dat het morgen gerepareerd zal worden. :-)

Ik wacht af!


Werkt alles inderdaad weer, @AriënClaij65?


Late reactie, maar als werkte toen eindelijk weer na een kleine week. Half kapotgetrokken en gecorrodeerde kabel in de straat was de oorzaak.

Wel heb ik (vanwege andere redenen) inmiddelsmijn aansluiting gemigreerd naar een andere telco.


Fijn dat het opgelost is, maar jammer dat je bent gegaan! Wil je de reden delen? Misschien kunnen we er nog iets van leren! :-)


We zitten momenteel met internet al tijden bij xs4all wat prima bevalt (vooral vanwege de Fritzbox), en nu dus ook met telefonie.

Nu is het wel weer zo dat dit overgaat naar jullie, dus uiteindelijk kom ik toch weer terug bij KPN. ;-)


Dat was natuurlijk eigenlijk al tijden zo.


Haha helemaal waar!Â