Skip to main content

Op mijn ziggo modem werkt een aangesloten telefoon goed en na het aangesloten basisstation heb ik geen kiestoon meer op de handsets

Basisstation Chicago 930

Handsets Chicago 900S

Goedemorgen @martinkpnforum, geen kiestoon maakt het lastig om jouw vaste telefoon te gebruiken. Begrijp ik het goed, dat de toestellen het wel doen via een Ziggo modem, maar niet werken op een KPN Experiabox? 
Op de KPN website vind je een stappenplan voor storingen met vaste telefonie. IK hoor graag of daar de problemen mee verholpen zijn. 


Bedankt voor je reactie.

Ik heb alles geprobeerd maar nog steeds geen kiestoon op mijn kpn installatie.( chicago basis  930 en vier handsets Chicago 900S)

Een los toestel werkt wel rechtstreeks op mijn ziggo modem ,maar toestellen na mijn Chigago basisstation geven geen kiestoon.

Kan ik via een code kiezen tussen een puls of toon op een van de toestellen?

Ik zie vooralsnog geen mogelijkheid.

Dus mijn probleem is helaas nog niet opgelost.

Wordt hopelijk vervolgt.

mvrgr.

Martin

 


Zou je jouw forumprofiel eens willen invullen @martinkpnforum? Dan ga ik proberen te achterhalen in onze technische systemen wat het probleem is. 


Hallo @Jeroen_dB , @martinkpnforum is klant bij Ziggo als ik het goed lees, is het dan geen Ziggo-probleem?

 


Dag Heer JanD,

Bedankt voor je bericht.

Als ik een toestel aansluit op tel1 van mijn ziggo connectbox dan werkt alles  goed en krijg ik de kiestoon. Ziggo zegt dat ze niet meer kunnen doen. Het nieuwe modem ( connectbox)is ok.

Ziggo vermeldt wel dat de toestellen op Toon moeten staan en niet op puls.

Hoe kan ik dat instellen? Misschien met codes?

Sluit ik nu een bassisstattion KPN Chicago 930 op tel1 van de connectbox  met een aantal handsets Chicago 900S dan krijg ik geen kiestoon.

Hoe is dit op te lossen en ik hoor het graag


Hallo @martinkpnforum , toonkiezen gebeurt standaard, hoef je niets aan te doen.

Geef het basisstation eens een fabrieksreset en daarna de handset, dan moet het kunnen werken.

Als je de telefoon in NL hebt gekocht is deze geschikt voor de NL netwerken analoge telefonie, dus ook bij Ziggo.

Als het modem 2 telefoon poorten heeft probeer eens een andere poort.

Je kunt ook eens een ander telefoonsnoer proberen tussen telefoon en modem.

Succes.

 


Dag JanD,

Bedankt voor je bericht.

Aan het basisstation valt helaas niets te ressetten, het is uiteraard geen modem.

Ik denk dat de aansluitfactor van de connectbox niet vodoende  is als er teveel telefoons aanhangen.

Wellicht een te zwak signaal van het modem.

Ik ga nogmaals aan de slag.

groetjes,

Martin


Hallo @martinkpnforum , volgens de handleiding kunnen zowel het basisstation als de handsets teruggezet worden naar fabrieksinstellingen.

De aansluitfactor is bij DECT niet van toepassing. Er is maar 1 basisstation op het modem aangesloten. Het aantal aangesloten handsets speelt geen rol.

 


IK ga er mee aan de slag en ik laat het je weten

Martin


Dag JanD,

Naar aanleiding van je bericht heb ik alles geprobeerd en ook mijn basisstation volgens het boekje gereset. Ook alle handsets zijn gereset volgens de handleiding.

Nog steeds krijg ik geen kiestoon op mijn aangesloten toestellen Chicago 900S.

Ik kan wel bellen en gebeld worden, maar helaas geen kiestoon.

Wie het weet mag het zeggen.

Bedankt voor de moeite. Als je nog een hint hebt houdt ik me aanbevolen.

Groetjes,

Martin

 


Hallo @martinkpnforum , als je de groene beltoets even ingedrukt houdt zou je een oproeptoon moeten horen en daarna het nummer intoetsen, maar is niet nodig.

Je kunt ook eerst het nummer intoetsen en dan op de groene beltoets drukken, het is om het even, zo werkt het bij mijn Gigaset en daar is jouw telefoon een afgeleide van, alleen met een KPN logo.

Het feit dat je kunt bellen en gebeld worden geeft dat al aan.

Succes.

 


Dag Heer JanD,

Nogmaals bedankt voor je bericht.

Het werkt wel zoals je omschrijft.

Als ik het toestel uit de houder haal zou ik normaal de kiestoon horen maar dat is helaas niet zo.

Ik denk dat we niets meer kunnen doen.

Voorheen heeft het bij ziggo altijd gewerkt.

Hartelijk dank voor je bereidwilligheid en succes met je adviezen.

Groetjes,

Martin


Hallo @martinkpnforum , graag gedaan uiteraard.

Heb he al iets van @Jeroen_dB vernomen?

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Dag JanD,

Van Jeroen niets vernomen.

Ik houdt me wel aanbevolen voor adviezen .

Prettige dag.

Martin


Even om het helder te krijgen @martinkpnforum, jij hebt nu de Chicago niet aangesloten op een KPN Experiabox? Je hebt het steeds over de ZiggoBox namelijk. Dan ben ik bang namelijk dat KPN je niet verder kan helpen maar dat je bij Ziggo moet zijn voor ondersteuning. 


Hallo @Jeroen_dB , ik begrijp wel dat @martinkpnforum  hier zijn vraag stelt omdat het KPN-toestellen betreft.

Ik had eerder binnen dit topic ook al een soortgelijke reactie geplaatst.

 

 


Met een dect krijg je alleen kiestoon als je de groene knop langer dan 1½ seconde ingedrukt houdt.

Het is, net als met mobiel wat zelfs helemaal geen kiestoon heeft, bij dect de bedoeling eerst het nummer te kiezen / in te toetsen en dan de groene knop in te drukken. Je hoort dan heel even (ook) de kiestoon waarna het toestel begint te kiezen.

 

Ik kan wel bellen en gebeld worden, maar helaas geen kiestoon.

Feitelijk werkt ook het vaste net ZONDER kiestoon. Alleen omdat we dat zo gewend zijn genereerd het MODEM (de ATA daarin) alsnog die kiestoon. Maar als die functie, van je Ziggo modem, het niet doet kan je dus ook bellen (kiezen) zonder kiestoon. Het digitale net (VoIP) maakt er geen gebruik van en daar komt die kiestoon dan ook niet vandaan.


Dag Peter,

Bedankt voor je info.

Een toestel rechtsreeks op mijn ziggo modem werkt wel goed, dus met kiestoon voor het bellen.

De toestellen na het KPN basisstation geven dan geen  kiestoon, maar ik kan wel bellen en gebeld worden. Helaas ,het zij zo, maar merkwaardig is het wel. Alsof het KPN basisstation  Chicago 930 het signaal onderdrukt.

Ik zal het hierbij dan toch moeten laten.

Heren, bedankt voor alle goede tips en succes verder.

Groetjes,

Martin