Skip to main content

Als ik op de vaste lijn in gesprek ben, wordt een beller automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Na beƫindiging van het gesprek krijg ik geen melding van de voicemail. Eigenlijk vind ik die automatische doorschakeling niet nodig. Hoe los ik dit op?

HalloĀ @Elisa46Ā , dat kun je in MijnKPN uitzetten.

Ā 


Hoi @Elisa46. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan dit inderdaad uitzetten in MijnKPN, zoals @JanDĀ al aangeeft.Ā Hiervoor ga je in Mijn KPN naar 'Telefooninstellingenā€™ en selecteer je bij ā€˜Waarnaar wilt u doorschakelenā€™ geen van bovenstaande. Zie afbeelding hieronder.Ā 

Ā 


Bedankt, JanD en Vikash, voor jullie snelle reacties. Ik heb de raad opgevolgd en probeer een keer of het dan in orde is. Ik ga ervan uit, dat de voicemail via *61* enz. gewoon z'n werk doet als ik niet opneem.


Helaas is de voicemail nu helemaal uitgeschakeld. Ik heb maar weer de vorige instelling geactiveerd. Het is belangrijk dat er een melding komt als er ook een melding van voicemail komt als deze bij ā€˜in gesprekā€™ is geactiveerd. Dat zou toch moeten kunnen?


HoiĀ @Elisa46. Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Je kan dit inderdaad uitzetten in MijnKPN, zoalsĀ @JanDĀ al aangeeft.Ā Hiervoor ga je in Mijn KPN naar 'Telefooninstellingenā€™ en selecteer je bij ā€˜Waarnaar wilt u doorschakelenā€™ geen van bovenstaande. Zie afbeelding hieronder.Ā 

Ā 

Helaas is de voicemail nu helemaal uitgeschakeld. Ik heb maar weer de vorige instelling geactiveerd. Het is belangrijk dat er een melding komt als er ook een melding van voicemail komt als deze bij ā€˜in gesprekā€™ is geactiveerd. Dat zou toch moeten kunnen?

HalloĀ @Elisa46Ā , je kunt tegenwoordig email-notificatie voicemail aanzetten, dan kun je elders meteen beluisteren wie wat ingesproken heeft. Handig voor dossier-vorming bij belangrijke kwesties.

Succes

Ā 


Bedankt voor de laatste tip!


Wat je vraag in hetĀ eerste bericht betreft. Wat jij wiltĀ kan alleen met een antwoordapparaat dat is vaak al ingebouwd in een DECT basisstation. Voicemail uit; antwoordapparaat aan. Als je zelf belt krijgt een bellerĀ dan gewoon in gesprek Toon.


Mijn telefoon heeft geen antwoordapparaat, vandaar het gebruik van voicemail. 't Is toch raar dat je e-mailnotificatie kan aanzetten, maar geen melding op je vaste telefoon kan krijgen als er (tijdens een gesprek) een bericht wordt ingesproken. Iemand, die geen mailadres heeft, is hier niet mee geholpen. Dat moet toch beter kunnenā€¦ Of het automatisch doorschakelen uitzetten, maar daar zullen anderen weer niet blij van worden...