Skip to main content
Beantwoord

Geen naam- en nummerweergave op display Dect Gigaset E290 telefoon

  • 1 July 2024
  • 7 reacties
  • 115 keer bekeken

Mijn moeder heeft een abonnement bij KPN met vaste telefonie met Bellen onbeperkt incl. naam + nummerweergave! Sinds 12 maart jl. heeft zij geen naam en nummerweergave meer en hebben wij alles er aan gedaan om dit met KPN voor elkaar te krijgen en op te lossen, maar echter tot op heden zonder resultaat. Dit heeft ons heel veel tijd en frustratie gekost. Wij hebben met KPN contact opgenomen in maart, april, mei en juni en elke keer weer dezelfde protocollen uitgevoerd zoals resetten en opnieuw opstarten van het modem uiteindelijk is er een monteur van KPN aan huis geweest en heeft alles geprobeerd om de naam en nummerweergave op het toestel zichtbaar te krijgen echter zonder resultaat, Hoe is het in de wereld mogelijk dat een miljoenenbedrijf als KPN het niet voor elkaar krijgt om de bovengenoemde storing en software update van modem opgelost te krijgen. Onze vraag is nu wanneer gaat KPN deze storing oplossen, en de onkosten over 4 maanden naar mijn moeder vergoeden? Dit gaat KPN klanten kosten hoor!

Dit is lastig voor je moeder. 

Er was een storing in het modem box12. Maar dat leek alleen Philips en Panasonic te treffen. Van die gebruikers meldingen gelezen dat het weer werkt.

De storing loopt ook niet meer.

Ook modem Box12?

Al eens haar set stroomloos gemaakt? Basis 2 minuten stroomloos, batterijen even uit de handset?

Heeft de monteur ook een ander modem geprobeerd?


Goedeavond Peter,

De modem van KPN is inderdaad modembox 12.

De eerst volgende keer zal ik de Gigaset E290 2 minuten stroomloos maken en de baterijen uit de handset halen en nog eens proberen en hopen dat de naam en nummerweergave weer naar voren komen.

Deze Gigaset heeft KPN aanbevolen dan zou je zeggen dat het toestel moet voldoen.

Groet,

Hverk

 


Heeft het met deze set wel gewerkt bij kpn?

Ben wel benieuwd of bij haar de box12 de nieuwste software heeft. Check dat ook als je daar bent. Met deze 'moet' het werken...

Is de set eerder bij Ziggo (ander soort nummerweergave) gebruikt? 

Heb jij kpn met vaste telefoon? Werkt die wel test dan daarmee eens bij haar. Het kan natuurlijk ook nog haar set zijn. 


Jawel voor 12 maart jl. Op welke manier kan ik de nieuwste software update van KPN checken?

Wij checken ook de naam en nummerweergave van een oude handfreeset op modembox 12.

Maar nogmaals ik ga ervanuit dat de naam en nummerweergave van de Gigaset E290 met de upgedate modembox 12 moet werken.

Groet,

Hverk


Jawel voor 12 maart jl. Op welke manier kan ik de nieuwste software update van KPN checken?

Inloggen op het modem als je daar bent. Moet de hier genoemde versie zijn.

Maar Gigaset had het probleem niet mogen vertonen. Sluit haar set dus uit door met andere te testen.

Wij checken ook de naam en nummerweergave van een oude handfreeset op modembox 12.

Inclusief basisstation. Alleen een andere handset is onvoldoende. Het is het basisstation wat het signaal op moet pakken. Dat kan defect zijn. In 25 jaar nummerweergave via dect ben ik dat vaker tegen gekomen. 

Werkt het met andere basisstation wel, dan...

Basisstation resetten: trek de adapter uit het stopcontact. Terwijl je de paging knop ingedrukt houdt stekker er weer in. Handsets opnieuw aanmelden en tijd, datum weer instellen. 


De Gigaset heb ik nog eens getest op een vaste aansluiting van KPN op een andere locatie, het zelfde probleem, geen naam en nummervermelding bij gebeld worden, terwijl een Siemens wel werkt. Nu weten wij dat dit toestel geen Nederlands maar WAARSCHIJNLIJK een Duitse variant is want het toestel kom bij Conrad vandaan, ik ga dus contact bij deze organisatie opnemen.


Aha. Het is dus inderdaad die bewuste set. Jammer. Bij Gigaset moet er M101 in de code staan. Anders werkt nummerweergave niet bij kpn en gaat ook niet werken. 

 

Nota bene. 

Mijn bovenburen hebben een E290 bij mediamarkt gekocht. Nummerweergave werkt via de box12 modem. 


Reageer