Skip to main content

Graag wil ik weten waarom ik geen nieuw vast telefoonnummer heb gekregen na mijn verhuizing naar een ander netnummergebied. Dit zijn jullie volgens mij wettelijk verplicht. En aub geen reactie dat ik moet bellen met jullie, want ik ga echt geen kwartier in de wacht hangen om jullie fout te gaan herstellen.

Hallo @MariElise1 ,

Kan ik mijn telefoonnummer behouden bij een verhuizing?

Als je nieuwe adres in hetzelfde netnummer gebied ligt, kunt je je telefoonnummer gewoon behouden. Verhuis je naar een adres met een ander netnummer, dan krijg je een nieuw telefoonnummer. Het nieuwe telefoonnummer wordt vermeld in de bevestigingsbrief.

bron: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/informatie-over-jouw-verhuizing.htm


Hallo @MariElise1 ben je reeds verhuisd en doet je ‘oude’ telefoonnummer het nog steeds? Wees blij, scheelt een boel rompslomp.

Of KPN ‘verplicht’ is om je een ander nummer te geven weet ik niet, maar technisch kon het vaak niet anders, omdat de techniek nog niet in staat was om een nummer uit een andere regio te importeren.

Nu zijn er verschillende soorten netnummers, o.a. 088, die landelijk gebruikt kunnen worden.

Ik ben benieuwd wat KPN geschreven heeft over jouw vaste telefoonnummer nadat je verhuisd bent.

 


Of KPN ‘verplicht’ is om je een ander nummer te geven weet ik niet, maar technisch kon het vaak niet anders, omdat de techniek nog niet in staat was om een nummer uit een andere regio te importeren.

Precies daar refereert de topic starter naar.
"Officieel" kun je in andere regio’s met een ander netnummer niet een “oud" aansluitadres inzetten.
Dat alles is gerelateerd aan de aanmeld gegevens van je account / adres gegevens. Dat je via "trucjes" die harde afspraken mogelijk kunt omzeilen, door in account gegevens adresgegevens niet aan te passen doet daar niets aan af. Er zijn gewoon regels hoe m.b.t. telefoon aansluitgegevens om te gaan.

Ga je verhuizen, met officieel een ander adres, zal KPN je een ander telefoonnummer ter beschikking moeten stellen gerelateerd aan de regio waar het nieuwe adres aan voldoet. Zo simpel is het.


Vooralsnog gewoon geen enkele reactie vanuit KPN....


Zou ik toch maar eens bellen met KPN.  Met 15-30 minuten in de wacht, heb je sneller antwoord,
dan maar blijven afwachten op een reactie hier op het forum wat mogelijk enkele dagen kan duren.


Nr. KPN  0800 0402 ( € 0 / min)


Hoi @MariElise1, goede vraag. Ik zie dat je nog een 035 nummer hebt terwijl dit een 0521 nummer moet zijn toch? 

Wat ik nu kan doen is jouw huidige nummer verwijderen en daarna een nieuwe aanvragen. Of tijdelijk een 2e nummer ernaast aanvragen. En als die actief is het huidige nummer verwijderen. Dit is ergens mis gegaan. :(

Dit kan je overigens ook zelf via MijnKPN. Je gaat dan naar producten > extra opties wijzigen. 

Ik kan het ook, wil je dan jouw profiel nog voorzien van de naam van de contractant en laatste vier cijfers van het IBAN. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Bijna goed, het is een 036 nummer... Hoe dan ook, als je het kunt aanpassen GRAAG. Wel leuk dat je me verteld dat ik dat zelf kan, maar dat is niet waar. 

In mijn KPN kan ik wel naar vaste telefonie, extra opties, maar als ik dan klik op Telefoonnummer bestellen of overzetten krijg ik de volgende tekst in beeld: "Neem contact op met de klantenservice voor het behouden of wijzigen van vaste telefoonnummers op 0800-0402 (24/7, gratis bereikbaar)." Misschien wel gratis bereikbaar, maar niet ineens goed bereikbaar overigens... 

Toch ben ik wel verbaasd dat dit fout kan gaan, aangezien dit keihard in strijd is met de telecomwet...maar ach.

En als we dan toch bezig zijn (alsof je met verhuizen niet genoeg te doen hebt), ik heb een tweede tv ontvanger sinds mijn verhuizing en ipv dat ik opnemen optie nu dus gratis zou moeten hebben, heb ik m helemaal niet meer! Graag oplossen als dat ff kan aangezien ik het mis. Dan ga ik in de tussentijd heel hard duimen en hopen dat het dan weer ff klaar is met dingen die fout gaan ten nadele van, jawel: moi!


@Bart_Z  naam van de contractant?? Staat mijn naam niet reeds in het profiel dan? En waar had je die cijfers dan gehad willen hebben aangezien daar geen standaard plek voor lijkt te zijn (wel een standaard plekje voor al mijn klantnummers, die staan netjes ingevuld dus waarom eigenlijk?)

Ik ben echt een beetje geïrriteerd..


Normaliter zou je het zelf moeten kunnen. Jammer dat het niet kan. En ja, ergens is het fout gegaan. Maar om het te mogen aanpassen heb ik nog wel de laatste vier cijfers van het IBAN nodig. Mag ook onder het kopje persoonlijke opmerkingen. Deze is alleen voor jou en mij zichtbaar. 

Daarnaast hoor ik nog graag welke optie jouw voorkeur heeft. Nummer opheffen en nieuwe aanvragen of eerste een 2e nummer ernaast aanvragen?


@Bart_Z Profiel aangevuld ... (Nog steeds snap ik er geen hol van waar dat nou voor nodig is, er zijn ik weet niet hoeveel mensen op de hoogte van mijn IBAN nummer dus echt veilig lijkt het me niet maar goed)

Graag nummer opheffen en een nieuw nummer, want mij een 036 nummer laten houden is niet toegestaan.... 


Hallo @MariElise1 , moderators hebben geen inzicht in de klantenadministratie, vandaar dat ze ter verificatie naar de minimale gegevens vragen.

 


Ik vraag me al jaren af waarom een organisatie die vroeger in Katwijk was gevestigd (netnummer 071) en tegenwoordig in Voorhout (netnummer 0252) ook op het nieuwe adres in Voorhout gewoon het oude 071-telefoonnummer heeft kunnen behouden.

Piet.


Technisch gezien hoeft er geen enkele belemmering te zijn om een VOIP telefoonnummer naar andere plekken mee te nemen. Dus een 071 nummer meenemen naar Voorhout ook niet.

Alleen providers als KPN / Ziggo hanteren doorgaans wel een beleid om nummers vast te laten houden aan een regio / woonplaats, zoals het officieel is ingedeeld.

Zelf neem ik mijn "vaste" VOIP nummer (CheapConnect) overal mee naar toe. Heb een softphone app op mijn laptop. Ik kan er mee bellen en telefoontjes op ontvangen waar ik ook ben.
(Dat Windows VOIP Client appje is gewoon helemaal gratis, werkt ook na een jaar. Die jaarperiode geldt voor de meer uitgebreide PBX telefoon "centrale").


@MariElise1, ik ben even aan het uitzoeken om het te regelen. Ik denk dat ik een 2e nummer moet toevoegen. Als die dan actief is deze verwijderen. Maar ik heb nog even navraag gedaan of je dan niet de korting verliest op jouw vaste nummer. Dus voor ik dat niet zeker weet ga ik nog geen nummer toevoegen. Je hoort nog weer van mij.

 


Ik ben je nog niet vergeten hoor. Ik ben het nog aan het uitzoeken. 


@MariElise1 Ik heb een reactie ontvangen. Ik ga een 2e nummer toevoegen. Als deze dan actief is ga ik het eerste nummer verwijderen. Je krijgt hier ook een bevestiging van. 


Ik heb het nu in orde gemaakt. Jouw nummer nummer staat op poort 1 van de Experia Box. De extra kosten voor het 2e nummer heb ik vergoed. 

Mocht er nog iets zijn, laat het dan weten.Â