Skip to main content

Sinds ik op glasvezel ben aangesloten (KPN Hussel) doet de nummerweergave van de vaste telefoon het niet. Ik krijg alleen ‘extern’ te zien.

Ik heb het modem gereset, de telefoon van de voeding af gehad. Het werkt nog niet.

Ik heb een gigaset C455, die zou geschikt moeten zijn voor nummerweergave bij KPN. Heeft iemand een idee hoe ik de nummerweergave aan kan zetten?

Hoi @Erik159 en welkom op het forum! Goed dat je dit allemaal al geprobeerd hebt. Je kunt de nummerweergave weer activeren door je modem te herstarten, en met een reset zou het zeker moeten lukken. Op onze nummerweergave pagina wordt dit ook bevestigd. 

Als ik de gebruiksaanwijzing van de Gigaset C455 doorneem, dan geeft deze aan dat er ‘Extern’ in beeld komt wanneer er geen nummer wordt doorgegeven. Gebeurt dit bij alle nummers die jou bellen, of bij één specifiek nummer? Voor de handigheid hier ook de handleiding voor de Gigaset C455.


Hoi @Erik159 en welkom op het forum! Goed dat je dit allemaal al geprobeerd hebt. Je kunt de nummerweergave weer activeren door je modem te herstarten, en met een reset zou het zeker moeten lukken. Op onze nummerweergave pagina wordt dit ook bevestigd. 

Als ik de gebruiksaanwijzing van de Gigaset C455 doorneem, dan geeft deze aan dat er ‘Extern’ in beeld komt wanneer er geen nummer wordt doorgegeven. Gebeurt dit bij alle nummers die jou bellen, of bij één specifiek nummer? Voor de handigheid hier ook de handleiding voor de Gigaset C455.

Hoi Sanne,

Modem herstarten en resetten heb ik gedaan. ‘Extern’ verschijnt bij alle nummers. Ik ben bang dat ik inmiddels de oorzaak begrijp. De gigaset C455 kan weliswaar geschikt zijn voor nummerweergave bij KPN (DTMF), maar is dat niet altijd. Het lijkt er op dat mijn toestel alleen FSK ondersteunt.

PeterG geeft in deze discussie: 

aan dat een toestel met M101 in het serienummer geschikt is voor KPN, en B101 niet. Mijn toestel heeft E101 in het nummer, lijkt niet geschikt voor KPN nummerweergave.

Nu lijkt FSK wel dé standaard buiten Nederland. Gaat KPN FSK ook ondersteunen? 


Ah, dat zal het dan verklaren. Fijn dat de oorzaak gevonden is, nu de oplossing nog. Over FSK ondersteuning is helaas geen informatie, maar er zijn wel DTMF - FSK omzetters/converters beschikbaar. Als eerste resultaat geeft Google mij deze converter, maar de website laat me wat twijfelen. Deze is echter wel in een eerder topic hierover aangeraden en als beste antwoord gemarkeerd, dus wellicht is dit het proberen waard! 


Ik heb een vergelijkbaar probleem. 

Ik heb bij het wijzigen/uitbreiden van mijn abonnement de experia box V12 gekregen. Uitgebreid contact gehad met meerdere personen van diverse helpdesk van Kpn over het probleem van nummerweergave. Zelfs een andere telefoon gekocht.

 Niets loste het probleem op. Uiteindelijk gaf de helpdesk toe dat er een firmware update nodig was om dit probleem op te lossen, maar dat kon wel eens lang duren werd er gezegd. 

Gelukkig had ik mijn oude experiabox V10 nog niet terug gestuurd. Heb toen met Kpn afgesproken dat ik de V10 terug zet in afwachting van een update die het probleem oplost. Maar ja hoe kom ik er achter dat er een update beschikbaar is en lost die het probleem op? 

Nu kan ik ook kiezen om de Fritzbox van Kpn er bij te huren (€7,49 per mnd) maar de vraag is of ik dan wel nummerherkenning heb. 

En dat vindt ik een dure oplossing. In 2,5 jaar betaal ik dan de Fritzbox helemaal terug. (daar zit 5 jaar garantie op als je hem zelf koopt) 

Conclusie: ik blijf nog wel even bij mijn experia box V10

​​


Fijn dat je de V10 nog had @Wnn. In onze categorie modems kun je ook een topic vinden van de meest recente update voor de Box 12. Daar zal ook een topic aangemaakt worden of een update krijgen als er nog een grote update aan komt, dus die kun je in de gaten houden af en toe. 🙂