Skip to main content

Hallo,

Zie alleen nog maar externe oproep ipv nummerweergave van inkomende gesprekken na installatie V12 box. Gereset, rebooted, telefonisch contact met kpn (behalve advies om tegen betaling monteur langs te laten komen) bood ook geen oplossing, van netstroom gehaald voor langere tijd, niets heeft tot nu toe geholpen. Lees dat V10 dit probleem niet heeft, zijn van V8 naar V12 gegaan, maar zou dan liever V10 willen als dat betekent dat er weer nummerweergave voor inkomende gesprekken is. Hebben Arizona 810.

Hoor graag oplossing die wel werkt.

Vrgr RVvB

Hoi @RVvB, welkom bij ons op het forum. Laten we voordat we conclusies trekken eerst even kijken wat er precies speelt. De informatie die je gegeven hebt is te weinig om een conclusie te trekken. 

  • Heeft dit toestel bij een ander modem wel nummerweergave gehad?
  • Heb je met een ander toestel (bijvoorbeeld even geleend van de buren als test) wel nummerweergave?

Wij zien niet wat jij ziet of al geprobeerd hebt, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Hoe meer jij noemt, hoe meer wij mee kunnen denken 


hallo Jasper,

We zijn van V8 naar V12 gegaan en op modem V8 deed nummerweergave inkomende gesprekken het feilloos. Lees ook op forum dat andere klanten dit probleem ook hadden op V12, maar niet op V10

Ik vind het verzoek om het te proberen met een toestel van de buren een vreemd verzoek. Los van het feit of nummerweergave inkomende gesprekken het dan wel/niet doet, zegt het niets omdat het niet ons toestel is. Buren vonden het trouwens ook vreemd verzoek.

Hoor dus graag een oplossing gebaseerd op toestel dat wij hebben.

 

Mvgr


Hoi, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je nu geen nummers meer ziet. Dit is duidelijk een probleempje in de SIP server van de Box 12.

Heb je de Box 12 al eens herstart door deze 2 minuten uit te zettten (er zit een witte indrukschakelaar op).

Verder: Als je het nog niet gedaan hebt. Graag voor een kpn moderator, die hier ook nog komt, je forumprofiel even invullen. Dan kunnen ze wat voor je doen.


Was het ook gelukt om dat toestel te testen dan @RVvB? Werkte die, werkte die niet? Zoals ik in mijn vorige bericht zei weten wij alleen wat jij vertelt, als je de uitkomst van zoiets niet noemt weten wij dat niet. 

Die test is om te kijken of het met het toestel te maken heeft of met het modem, dat geeft een richting waar we naar kunnen kijken. Het resultaat is daarom weldegelijk van belang. 

En Peter stelt ook een paar vragen, kan je die ook bekijken?


Hallo Jasper,

Hebben een Panasonic KX getest, ook hier geen nummerweergave inkomende gesprekken.

We hebben eerder al de Box12 al herstart, meerdere keren zelfs. We hebben ook reeds contact gehad met KPN servicedesk, na 30 minuten inclusief doormeten, ook geen oplossing, behalve de suggestie om monteur tegen kosten langs te laten komen. Ook profiel is verder ingevuld.

Ik lees nogmaals dat nummerweergave inkomende gesprekken voor Box12 een bekend probleem is. Nu we ook een ander toestel getest hebben, hoor ik dan graag alsnog welke oplossing er voor dit probleem is.

Mvgr RVvB


Problemen nummermelding B12 waren (!) met juist Panasonic. Dat zou opgelost moeten zijn.

Met Gigaset heeft het altijd gewerkt. 

Een Arizona wordt toch door kpn zelf verkocht?


Bij mijn weten is dat geen bekend probleem (meer), daarom bekijken we dit als een specifiek geval. 

Is er bij dat telefoongesprek wat je had met de klantenservice ook gekeken welke nummerweergave deze Panasonic KX ondersteund en welke er op ingesteld is? Er zijn 2 mogelijkheden: DTMF en en FSK. WIj gebruiken alleen DTMF, staat die aan?


Maar de arizona is een door kpn verkocht model. En ondersteunt dus sowieso dtmf nummerweergave en dat werkt ook niet bij TS met de B12 modem.Â