Skip to main content

Ik heb voor mijn moeder een Amplicomms BigTel 1502 telefoon gekocht. Deze werkt prima alleen de nummerweergave bij inkomende telefoontjes werkt niet. (Ook niet voor bellers die in het adressenboek zijn opgeslagen). Contact opgenomen met bedrijf en kreeg volgend antwoord;

“Bedankt voor uw e-mail.

U heeft contact opgenomen met onze technische ondersteuning over een probleem dat u ondervindt met uw Amplicomms BigTel 1502.

Om het nummerweergave te krijgen op uw telefoon moet u contact opnoemen bij KPN om het " Beller ID " te activeren op uw telefoonlijn.

Als het goed geactiveerd is dan zou het moeten werken. Als dat niet zo is, dan is het een compatibiliteit probleem tussen uw telefoon en uw telefoonlijn.

Inderdaad, deze telefoon is een analoge telefoon die alleen compatibel is met analoge telefoonlijnen.

Als uw telefoonlijn digitaal is, dan kunt u meerdere problemen krijgen, zoals het nummerweergave die niet werkt. Dan adviseren wij u om het telefoon terug te sturen.

U kunt uw provider bellen en vragen als uw telefoonlijn digitaal of analoog is.”

 

Kunnen jullie mij evt. verder helpen?

Nummerweergave heeft het altijd gedaan op haar oude telefoon.

Hallo @Niet in gebruik 

 

Helaas ondersteunen de Amplicomms telefoons geen DTMF en dat is nu juist het systeem wat KPN gebruikt voor nummerweergave.

 

Zie ook dit topic:

 


Het is gelukt. Ik heb nu nummerweergave op de telefoon. Via de fabrikant wordt je afgewimpeld, maar via de verkoper kreeg ik het volgende stappenplan, waarmee je binnen 2 minuten de software instellingen kan aanpassen.

 

In sommige gevallen werkt de nummerherkenning van de Amplicomms Bigtel 1502 niet wanneer je belt via KPN. Je kunt dit eenvoudig zelf oplossen door de volgende stappen uit te voeren.

 

 

 

  1. Sluit de basis aan op het stroomnet en pak de handset
  2. Voer de volgende toetsencombinatie in op de handset: OK * # 9 3 8 8
  3. Selecteer BASE met de pijltjes en druk op OK
  4. Selecteer BS EEPROM en druk op OK, er wordt nu een EEPROM code getoond
  5. Voer de volgende code in: 0 4 4 3 en druk op het pijltje naar beneden
  6. Voer nu 6B in (de B verschijnt door het cijfer 1 lang ingedrukt te houden), druk op OK
  7. Druk op de rode hoorn (ophangen) om het menu te verlaten
  8. Haal de stekker uit het stopcontact en doe deze er weer opnieuw in
  9. Sluit de telefoonlijn aan op de basis
  10. De nummerherkenning is ingeschakeld

@Niet in gebruik 

Goede verkoper dat hij dat heeft gevonden en gedeeld en fantastisch dat je hier de oplossing deelt, dat is zeker handig voor degenen die er naar op zoek zijn, op internet ben ik dit niet tegengekomen.


Oh top zeg! Bedankt voor je oplossing @Niet in gebruik