Skip to main content

Ik heb geen telefoonsignaal via experibox V10 ook niet na het nieuw opstarten van de box.

 

Beide groene phone poortjes geprobeerd? 

 

 

 


Ja, beide geprobeerd en ook daarna modem opnieuw gestart


Hallo @Freshoxy heb je de modem alleen herstart of echt een fabrieksreset gegeven?

Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd?

Als je inlogt in de modem zie je dan wel een geregistreerd nummer staan?

 


Geen fabrieksreset gedaan omdat ik huiverig ben dat ik dan instellingen/ veerbindingen kwijt ben.

Als ik inlog zie ik een geregistreerd nummer staan.

Geen ander telelefoon voorhanden om te testen


Hallo @Freshoxy als je ooit zelf instellingen aangepast hebt, raak je die inderdaad kwijt.

Als je jezelf belt met je mobiel naar huis, hoor je dan wel de telefoon overgaan?

Als je DECT-toestellen hebt zou je het DECT-systeem eens kunnen resetten.

 


Inbellen geeft een in gesprek toon.

Gekeken naar Dect-set maar zie niet iets waar ik kan resetten, wel stekker van telefoon aansluiting en netvoeding eraf gehaald. 


De telefoon heeft nog contact met het basisi station? Soms kunnen ze van slag zijn en moeten ze opnieuw gekoppeld worden. Als er een nummer geregistreerd in het modem staat zou hij moeten werken. Anders toch kijken of een ander toestel kan lenen puur om te testen. Anders door klantenservice of moderator hier, je voip van poortje wisselen. Van phone 1 naar phone 2 dus.

Je kan zelf ook in de v10 beide phone poortjes hetzelfde nummer geven en dus beide actief maken. Gaat misschien te ver om je dat te laten doen.


Zou je eens de telefoon los kunnen koppelen en dan je thuis-nummer kunnen bellen? In dit geval zou deze wel over moeten gaan (zojuist even getest). Krijg je ook dan een in-gesprek toon dan is de kans dat de ATA in de Experiabox het begeven heeft. Deze ontvangt namelijk wel het gesprek en zet belspanning op de telefoniepoortjes, ook als er geen telefoon is aangesloten.

 

Als de ATA defect is dan is dit enkel op te lossen met een nieuw modem.


Goedemiddag @Freshoxy, geen vaste telefoonverbinding is natuurlijk niet gewenst. Ik kan als KPN medewerker eens kijken of er wellicht aan onze kant iets niet goed staat. Zou je jouw profiel in willen vullen, zodat ik in de systemen kan duiken voor je. Het kan natuurlijk ook dat de telefoon het inmiddels al weer doet. 


Ik was nog niet eerder in de gelegenheid e.e.a. te testen.

Telefoon los gekoppeld van het modem en daarna inbellen geeft ook een bezet toon.

Andere Dect telelefoon geprobeerd en deze wekt ook niet, conclusie lijkt me dat het i.d.d. niet aan de telefoon zelf ligt.

G van der Veer

 


Oei, nooit je adres delen, die staat hier publiekelijk. Via de drie puntjes rechtsonder je bericht kun je deze verwijderen. Als je de gegevens hier noteert is het goed: https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Anyhow, nu het adres er toch is. Ik heb het adres even opgezocht in onze Monteurstool en daar zie ik er wel een telefoonnummer bij staan. Dat duidt er in de meeste gevallen op dat dat goed zit. Ik verwacht dan ook eigenlijk dat het een defecte ATA is. Dat is het apparaatje in de Experiabox die van een digitaal VoIP-telefoniesignaal een analoog signaal maakt wat uit de groene Phone-poortjes komt. Een modemwissel is hiervoor denk ik de oplossing 😄


Kan ik zelf het modem wisselen? Neem aan van wel toch?


Kan ik zelf het modem wisselen? Neem aan van wel toch?

Zekers! Als er een order voor een modemwissel wordt ingelegd dan kan je dit gewoon zelf aansluiten. Maak voor de zekerheid even een foto van hoe alles nu aangesloten zit zodat je dit makkelijk terug kan aansluiten op het nieuwe modem.

 

Let er wel op, als je het nieuwe modem gaat ophalen dan zul je de oude gelijk in moeten leveren. 

 

Een moderator zal het denk ik morgen voor je in orde gaan maken. Ik ben er in ieder geval wel van overtuigd dat een nieuw modem het probleem zou moeten oplossen.


Zou dan eerst nog even de reset proberen, kan zomaar een bitje verkeerd staan, en of je nu een reset of een nieuw modem aansluit, de zelf gemaakte instellingen moet je dan toch weer overnieuw doen.


Goedemiddag @Freshoxy, ik heb enkele metingen gedaan in onze technische systemen. Hieruit blijkt dat er iets niet goed gaat met de registratie van jouw telefoonnummer. De technische dienst is aangestuurd om dit te gaan verhelpen. Dit kan van op afstand. Een nieuw modem is niet nodig. 


Goedemiddag @Freshoxy, ik heb enkele metingen gedaan in onze technische systemen. Hieruit blijkt dat er iets niet goed gaat met de registratie van jouw telefoonnummer. De technische dienst is aangestuurd om dit te gaan verhelpen. Dit kan van op afstand. Een nieuw modem is niet nodig. 

Ahja, dat is natuurlijk ook nog een mogelijke oorzaak die ik volledig vergeten was 😅