Skip to main content

Mijn ouders hebben al maanden zogenaamd glasvezel in huis. Kastje aangesloten door monteur. 

Eind maart kregen ze spontaan een verhuisbrief van KPN. Van en naar hetzelfde adres (!). Vorige week spontaan een nieuw modem per post. Aangesloten. Sindsdien geen vaste telefoonlijn meer. Oude modem weer aangesloten,  werkt ook niet meer. Mijn ouders zijn bejaard (in de 80) en zijn erg afhankelijk van hun vaste lijn. Prepaid mobieltje al paar keer opgewaardeerd, maar daar moeten ze steeds voor naar de winkel km's verderop.  Bellen met Klantenservice werkt niet. Ticket aangemaakt, gebeurt niets, weer gebeld,  zouden teruggebeld worden. Niet gebeurd. Mijn broer halve middag gebeld met Klantenservice. Ik idem op zaterdagmiddag. Weer ticket aangemaakt. Nu naar speciaal glasvezelteam, want het is te ingewikkeld voor de storingsmonteur en dergelijke. Ook weer niet terug gebeld vandaag. Waarschijnlijk heeft glasvezel nooit gewerkt en zaten ze onwetend nog op koper. Internet en tv doen het wel... op kastje glasvezel brandt alleen de power constant. Overige 2 knipperen. Wat zou er aan de hand zijn? En wat moet er gebeuren dat er nu écht actie ondernomen gaat worden?

Goedenavond @Blanche2021, welkom op het forum!

Wat een ontzettend lastige situatie voor je ouders, ik kan me voorstellen dat dit alles behalve ideaal is. Internet en tv werkt dus wel, maar telefonie werkt niet. Ik zou graag even mee willen kijken naar de situatie. Zou je jouw forumprofiel willen invullen met de volgende gegevens van je ouders: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN?

Geef hier even een seintje zodra jouw forumprofiel is ingevuld, dan weet ik dat ik de abonnementsgegevens van jouw ouders er bij kan pakken. 


Hoi Jose,

Dat zou erg fijn zijn!

Ik heb alles ingevuld in mijn profiel.

Groetjes,

Blanche


Bedankt voor de gegevens. Ik heb meegekeken en zie dat het misloopt omdat jouw ouders hun diensten over glasvezel geleverd krijgen terwijl dat volgens ons systeem nog via koper is. Dat moet hersteld worden. Dat zorgt voor problemen met de telefoon. Dit moet hersteld worden. Hier hebben jullie al een aantal keren contact over gehad. Waardoor er actie is uitgezet en telkens een toelichting is achtergelaten. Ik ben ook nog even gaan zoeken en zie dat er vandaag nog weer aan gewerkt gaat worden. Dus hopelijk lost dat het op. We houden het even in de gaten. Ik hoor ook graag van je als het weer werkt of er contact is opgenomen vandaag.


Dank je wel voor je snelle reactie, Bart. Het is me nu duidelijk dat de backoffice het stokje echt heeft overgenomen en er vandaag mee aan de slag gaat. Ik houd je op de hoogte.

Als het om mezelf was gegaan (volledig mobiel bereikbaar) dan had ik echt meer geduld opgebracht, maar zoals gezegd is dat voor oude mensen met een vaste lijn heel anders. Fijn dat KPN dat ook zo oppakt.


Ik snap het volledig. Dit is voor ze ook geen fijne situatie. Wij houden het in de gaten, als jij dat ook doet komt het hopelijk snel goed. Kan nog wel zijn dat ze contact opnemen, maar dat weet ik niet zeker.


Vandaag heeft de backoffice contact met me opgenomen. Er wordt nu actie ondernomen. Zodra dat heeft geleid tot een werkende telefoonlijn, dan laat ik je dat ook zekerweten.


Kijk, dat klinkt goed. Hopelijk werkt het snel. Ik hoor het graag van je. 


Vandaag is de glasvezelmonteur 45 min bezig geweest op locatie. Lukte niet. De backoffice heeft toen op afstand iets doorgedrukt. Het werkt nu weer!! Glasvezel was qua telefoonlijn niet goed doorgekomen. Adres stond nog op koper, ondanks glasvezelkastje was het euvel heb ik begrepen. Bedankt voor het meekijken en zijdelings meehelpen naar een oplossing. Duurde helaas (precies)een week. Gelukkig is het nu goed!


Het ging inderdaad mis in de registratie. Blij te lezen dat het nu werkt. Al heeft het even geduurd. Mochten wij nog keer kunnen helpen, dan horen wij graag van je. 


Nog even een aanvulling: mijn ouders waren erg blij met de bos bloemen en de excuses van het backofficeteam Spoed en Herstel


Bedankt dat je dat nog deelt! Namens mijn collega's graag gedaan.