Skip to main content

Kwam er van het weekend achter dat na de upgrade de vaste telefoon niet meer werkt. Deze wordt niet zo vaak gebruikt dus het viel niet eerder op.
Als ik op de V10a inlog zie ik bij Telephony -> Phone Device geen uitgaand nummer. En bij Telephony -> Phone Number staat helemaal niets ingevuld.
Het lijkt alsof de configuratie verdwenen is.
Ik heb de V10a al een keer van de stroom afgehad voor een reset maar dat maakte geen verschil.
Enig idee hoe dit op te lossen ?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@GeraldvV  Heb je deze reset al eens geprobeerd :

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 


Ik heb deze reset nog niet geprobeerd. Ik ga het proberen en laat het weten (kan even duren want internet is toch een “basisbehoefte” geworden dus tijdstip van reset moet gunstig zijn). Bedankt alvast !


Van harte welkom op ons forum @GeraldvV!

Laat maar weten of de reset die @Radioman je aanraadde is gelukt, en of de telefoon het daarna weer doet. Zo niet, of als je vragen hebt, geef hier dan vooral een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik je gegevens erbij pakken mocht dat nodig zijn.


De monteursreset heeft het probleem met de vaste telefoon niet opgelost.
Sterker nog... daarna werkte de televisie ook niet meer.
Daarom maar gebeld met 08000402.
Gelukkig heel professioneel geholpen en televisie weer werkend gekregen.
Verder bleek dat het vaste telefoonnummer niet meer was toegewezen.
Hiervoor is een ticket aangemaakt.


De monteursreset heeft het probleem met de vaste telefoon niet opgelost.
Sterker nog... daarna werkte de televisie ook niet meer.
Daarom maar gebeld met 08000402.
Gelukkig heel professioneel geholpen en televisie weer werkend gekregen.
Verder bleek dat het vaste telefoonnummer niet meer was toegewezen.
Hiervoor is een ticket aangemaakt.

Ai, dat was niet het effect dat we voor ogen hadden natuurlijk. Fijn dat je snel en goed geholpen bent bij de klantenservice. Ook goed dat er een ticket voor je aangemaakt is, ik hoop dat de telefoon snel hersteld is. Een ticket is in veel gevallen binnen een paar dagen behandeld en opgelost. Mocht je vragen hebben, laat het gerust weten!


De telefoon doet het weer !