Skip to main content

we hebben geen telefoon meer ook wil het modem niet resetten dus kan niet bellen maar ook niet gebeld worden.

is een experiabox 10a ook in menu van de box geen telefoon te zien.

Hoi @Andrevanderweid . Welkom op het forum.

Wat een nare situatie. Ik wil je met klem verzoeken om 0800 0402 te bellen. Dat is een veel betere ingang voor dit soort acute problemen.

Het mag ook via ons maar houdt er rekening mee dat het forum niet permanent bewaakt wordt en reacties langere tijd op zich laten wachten.

Welke lampjes branden er nu op de experiabox? En heb je ook het resetgaatje gebruikt om te resetten:

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


dat al geprobeerd maar ook de monteur van klantenservice wist het ook niet kreeg ook geen telefoon wel internet en tv verbinding met modem maar in menu is telefoon weg


Als je niet gehoorgestoord bent zoals ik (en daarvoor is de chat beschikbaar), dan is het advies van Erwin uitstekend. Bel 0800 0402, maar hij zal van zijn leiding wel een ding niet mogen vermelden. Zeg onmiddelijk: “Ik wil een medewerker spreken”. Als je eenmaal een mens te pakken hebt inplaats van een artificial stuk blik, wordt je meestal uitekend geholpen. 


Beste @Andrevanderweid, ik zie dat er een ticket is aangemaakt door de collega die je aan de lijn had. Je wordt naar aanleiding hiervan binnen een aantal werkdagen gebeld. Hopelijk is het snel opgelost. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


we zijn wel weer bereikbaar via telefoon nu maar het modem resetten via de reset knopje lukt niet goed hij blijft hangen gisteren 30 minuten gewacht maar bleef rood branden vannacht gewoon stroom eraf gedaan en vanmorgen zag ik dat de telefoon weer kiestoon had maar vertraging na onemen telefoon is er ook nog steeds je moet een aantal seconden wachten voor dat je gehoord word of iemand hoort.

we dachten dat het aan onze telefoon lag (panasonic set) en hebben toen een gigaset aangeschaft maar heeft geen verbetering gegeven. mijn vrouw is niet blij omdat het vrijwilligerwerk voor de bijnier vereniging allemaal via vaste telefoon gaat.

grt André


CorL schrijft: een artificial stuk blik

:grinning::rofl: :laughing:


v10a modem is weer niet bereikbaar krijg deze melding:

Deze pagina werkt niet

mijnmodem.kpn heeft geen gegevens verzonden.

ERR_EMPTY_RESPONSE


Nog steeds is het modem niet bereikbaar. En ook nog verder niks gehoord .

Durf ook niet dit ...modem te resetten (wat ook niet wil waarschijnlijk) omdat ik dan waarschijnlijk mijn telefoon weer kwijt ben.

 

Grt André

 


Hallo @Andrevanderweid ,

Kun je inloggen op https://192.168.2.254 ?

DNS resolutie werkt niet goed,

Groet Bart


inlogscherm komt en na inlog is er geen verbinding melding of ik krijg dat hij niks verzonden is.

 

grt André


Hallo @Andrevanderweid ,

Doe je dat op een Windows PC of smartphone of Mac ?

Groet Bart

 


Op pc normaal maar op smartphone werkt het ook niet

 

Grt André

 


Hallo @Andrevanderweid ,

Als je op de windows pc het volgende doet:

Via het start menu instellingen (tandwiel) kies

Kies voor Netwerk en internet

dan staat onderaan

Kies voor Netwerk opnieuw instellen.

Werkt het dan wel ?

Groet Bart


Dat maakt geen verschil Bart

krijg gewoon op alle pc's en laptops enz de zelfde melding na de inlog poging op het modem ligd echt aan de v10a versie heeft atijd al kuren gehad en nu kom ik er zonder kunstgrepen niet in ook van afstand lukt het de kpnmonteur ook niet.

kwa internet heb ik niet te klagen dat loopt als een trein 503/530 op de 500 glasvezel

 

Grt André


Hallo @Andrevanderweid ,

Wat als je op een PC de volgende commando's geeft:

Naast het startmenu in het zoekveld CMD 

dan

nslookup

mijnmodem.kpn

 

komt er dan een IP adres ?

 

en weer “exit” om het te verlaten.

Groet Bart


Ja dan komt het ip adres gewoon had ik ook al geprobeerd 

zit al sinds de msx in de computer wereld 

dus alle normale dingen al geprobeerd alleen het modem heb ik nog niet tegen de muur gegooid.

Maar de neiging komt wel hihihihi

 

 

grt André

 

 


Halllo @Andrevanderweid 

De dns resolutie werkt dus wel, hoeven we niet de hosts file te vullen. Scheelt weer een paar ouderwetse commando's over msx gesproken…

Dan is waarschijnlijk de web server van de experia  box in de war. Remote komen ze er ook niet bij. Box resetten is dan waarschijnlijk de oplossing.

Moet je niet die van @Erwin_ nemen , want dat is de V10 die heeft een services en power lampje.

Cocktailprikker in het reset gaatje tot het internet ledje rood word. Doe dat dan als je wel goed uitkomt.

Groet Bart


als je dat bij dit modem doet komt hij niet eruit de reset blijft erin hangen en dan alles weg geen telefoon enz en dan kan je alleen de power eruit en weer erin en dan hopen dat hij wat doet hebben al een tijdje zonder telefoon gezeten ga ik niet doen word mijn vrouw boos die heeft internet en telefoon nodig voor haar vrijwilligers werk. ze zijn al sinds vorige week bezig bij kpn het is de bedoeling van ander modem anders word het zelf eentje aanschaffen en de experiabox eruit.

 

Grt André


Ha @Andrevanderweid wat vreemd zeg.. Het lijkt mij zeker goed dat we in dit geval eens een modemwissel gaan regelen voor je. Als jij daarmee akkoord gaat, dan zet ik dit in werking. Je kunt dan jouw huidige V10A meenemen naar een PostNL punt bij jou in de buurt en je ruilt ‘m daar om voor een nieuwe Experia Box. Ik kan ook een koerier aan huis aanvragen, maar dit kost eenmalig 10 euro. Ik benoem 'm wel even, omdat ik uit je verhaal opmaak dat jullie het liefst zo kort mogelijk zonder diensten zitten. Laat maar even weten waar je voorkeur naar uit gaat. 


Hallo Marcia_

 

Ja doe maar via koerier die 10 euro heb ik er wel voor over.

Hoop wel dat ik dan de v12 versie krijg 

 

groet André


Ik kan niet garanderen dat het een Box 12 is, dus dat blijft nog even een verrassing. De koerier komt morgen tussen 13 en 18 uur de spullen omruilen. Je krijgt morgen zelf nog een sms'je waarin een blok van 2 uur wordt genoemd, waarbinnen de koerier gaat komen. Zorg er wel voor dat je de Experia Box + stroomadapter bij de hand hebt en dat je 'm niet nog moet afkoppelen etc. als de koerier voor de deur staat. Hopelijk is het dan allemaal verder weer in orde!


bedankt


heb de v12 versie ontvangen dacht dat dit een prima modem was helaas dus niet

Wifi waardeloos heb hem maar uitgezet en eigen modem er weer achter met wifi die wel werkt.

Telefoon werkt nu wel goed dat is een plus.

Maar upload is 150mb lager als met de v10a terwijl de download wel 500mb is. varieert wel wat maar bij de v10a was het constant boven de 500mb met de upload.

mijn vrouw blij want haar telefoon werkt maar ik niet want het gaat een stuk langzamer met upload en wifi slecht.

 

Grt André


Ha @Andrevanderweid, wat gek! De Box 12 is echt een prima modem, net als de V10A overigens, dus het zou gewoon goed moeten werken. Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen met de Box 12? Of hou je nu je eigen modem erachter? Je kunt in ieder geval eens proberen om de Box 12 te resetten.


Ik kan niet garanderen dat het een Box 12 is, dus dat blijft nog even een verrassing. De koerier komt morgen tussen 13 en 18 uur de spullen omruilen. Je krijgt morgen zelf nog een sms'je waarin een blok van 2 uur wordt genoemd, waarbinnen de koerier gaat komen. Zorg er wel voor dat je de Experia Box + stroomadapter bij de hand hebt en dat je 'm niet nog moet afkoppelen etc. als de koerier voor de deur staat. Hopelijk is het dan allemaal verder weer in orde!

@Marcia_

Wat vreemd dat ik hier voor het eerst moet lezen dat er ook een voorziening is van een koerier aan huis. Ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor veel ouderen en zeker meer rekening houdt met de Coronatijd, waaraan KPN alleen maar lijkt te denken als het kan worden gebruikt om slechte service goed te praten of tijdelijk producten in de toonbank te zetten met het doel om nieuwe abonnementen te slijten.

Persoonlijk vind ik het een zeer slechte procedure van KPN dat je de apparatuur moet inleveren voordat je weet of de gerefurbiste apparatuur die je krijgt wel werkt. In dit forum lezen we te vaak dat er iets fout hierbij gaat. Wij behoren tot het type mensen dat als het ons gebeurt, de omschakeling naar Ziggo al bijna in de bus zit.  Wij zullen zeker niet de enige zijn. 

De oude procedure gaf mij een goed gevoel over KPN. De nieuwe maakt mij bijna net zo wantrouwig jegens KPN als KPN tegenwoordig tegenover zijn klanten lijkt te zijn. 

Zou je dit eens willen aankaarten bij KPN. Want klanten zijn namelijk niet in staat om dit op een andere manier aan de organisatie KPN kenbaar te maken.