Skip to main content

Mijn schoonmoeder van 88 jaar heeft na de migratie van Telfort naar KPN geen vaste telefoon meer. Na contact met Kpn is het modem omgeruild en branden nu alle lampjes weer op het modem maar de lijn blijft dood. Ze is afhankelijk van haar telefoon voor thuishulp etc. maar er is nog steeds geen oplossing aangeboden door de KPN.

Hoi @A.Hijmans . Welkom op het forum.

Wat een bijzonder nare toestand. Het forum is hier niet de aangewezen  plek voor. Dit zou ik via 0800 0402 proberen te regelen. Dat nummer is gratis en je krijg directe hulp.

Het forum is niet permanent bemand en antwoorden laten langer op zich wachten. Dat lijkt me bij deze situatie niet ideaal.

Mocht je hier toch geholpen willen worden wil ik je vragen om in je profiel de gegevens van jouw schoonmoeder te vermelden en mij hier een seintje te geven. 


@A.Hijmans : Ik probeer jou te bellen op het nummer dat eindigt op 38.  

Ik wil dit even doorspreken, namelijk.

Als ik het nummer van jouw schoonmoeder bel, gaat die over. Uiteindelijk krijg ik de voicemail. Mijn vermoeden is dat het toestel niet juist is aangesloten of er een herstart nodig is van het basisstation. Ik heb jouw hulp nodig om hier meer inzicht in te krijgen. Ben je zo meteen mobiel te bereiken?


Was even niet bereikbaar, kan het morgen?


Leuk je even gesproken te hebben.

Aan mijn kant gaat de lijn van jouw schoonmoeder over. Je geeft zelf aan dat de juiste lampjes op de box12 branden.

Het lijkt goed te gaan tót het modem.  Ik wil je vragen om het basisstation van de telefoon even 30 seconden spanningsloos te maken en het apparaat rechtstreeks op de telefoniepoort van de box12 aan te sluiten (groene poortjes).

Volgens mijn meting zit het telefoonnummer op poort 1.  Mocht dat niet werken, zou je dan ook poort 2 nog willen testen?

 

 


Erwin, dank voor je adequate hulp, probleem is inmiddels opgelost! Lag aan het splitkastje.


Graag gedaan, @A.Hijmans . Jammer dat het voor stress heeft gezorgd. 

Mocht er in de toekomst iets anders zijn weet je mij te vinden.