Skip to main content

Van het ene op het andere moment is de vaste telefoon verbinding helemaal doodgevallen. Je hoort geen kiestoon als je de hoorn opneemt. Ook wanneer mijn nummer gebeld wordt hoort de beller aan de andere kant ook helemaal niets.

Ik heb de een paar keer de probleemoplosser van de KPN site doorlopen. Maar die eindigt steeds in een foutmelding. Na voldaan te hebben de telefoonkabel aan te sluiten op telefoonpoort 2 van de Experia Box en het aanklikken van de knop “Dit heb ik gedaan”, verschijnt een foutmelding: Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.  Het “later nog eens” helpt dus niet……

Ik kan me voorstellen dat een programma dat onder de motorkap van de KPN-site werkzaam is niet alle problemen kan oplossen.  Maar moet je dan een klant na het optreden van een probleem dat de site niet kan oplossen in de kou laten zitten??

Dag @PaulBu Dat klinkt inderdaad niet heel goed. Laten we kijken of het probleem wat verder kunnen pinpointen. Internet werkt verder wél zoals het moet? En welke lampjes op je Experia Box branden met welke kleur? Zie je daar afwijkende zaken in? 

Om uit te sluiten dat het aan het toestel zelf ligt: kun je kort een ander toestel aansluiten? 


Dag Bart,

Internet werkt, radio en televisie die via de ExperiaBox binnen komen werken ook. Ik heb de ExperiaBox versie 10. Er branden 4 lampjes: bij “power”, “wirelesss”, “internet” en “services” (geen lichtje bij “ECO”.


Nog vergeten te melden: de lampjes die branden hebben allen groen licht


@PaulBu : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


profiel aangevuld


@PaulBu ik heb de telefonie instellingen in het modem gereset. Zou je kunnen testen of bellen weer lukt? Zou je ook kunnen bevestigen dat de kabel die naar het telefoontoestel gaat zit in poort 1?


Dag Bram,

Het lukt nog steeds niet. Zowel bellen als gebeld worden. De kabel voor de telefoon zit in poort 1.

Ik hoor ook nog steeds geen kiestoon, wel piepjes als ik de toetsen van mijn telefoon indruk.

 

 


@PaulBu ik moet alleen nog het modem van afstand resetten. Daardoor valt alles even kort weg. Zowel internet als televisie. Kan ik dat gewoon doen of zijn er momenten vandaag dat het echt niet uitkomt?


Geen probleem.


@PaulBu ik heb nog een beetje KPN-magie naar het modem gestuurd. Werkt de telefoon weer?


De KPN-Magie heeft gewerkt. De telefoon doet het weer. Bedankt


Goed nieuws @PaulBu  :grinning: