Gisteren is ons vaste nummer van KPN geporteerd naar Cheapconnect.
Dit nummer hadden we middels een Gigaset N300A IP geconfigureerd naar VoIPbuster.
Ingaande gesprekken liepen via KPN. Het werkte al 15 jaar…
Waarom porteren:
We kijken weinig tv en wilden een internet only oplossing.
Ik had me al aangemeld bij Cheapconnect, en alvast de portering opgestart voor als we dit niet bij KPN zouden vinden. Efin, na een gesprek met de servicedesk van KPN is er een Husselabbo uitgerold met superwifi met veel korting.
Feiten:
Na de melding dat de portering geslaagd was, konden we niet meer inbellen. Na een mail naar CC kreeg ik de melding dat het SIP nummer nog niet geactiveerd was. Dit alsnog gedaan, nog geen ingaande gesprekken. CC deed verder ook niks en KPN trekt (uiteraard) hun handen er ook vanaf.
Ik vond wat draadjes over de N300 hier op dit forum, deze ingesteld volgens de screens van wjb.
De 300 kon zich aanmelden.
Verder in de ZTE H369A experiabox V1.01.00T03.8V3 gekeken, er zou geen portforwarding nodig zijn. Kon ook niet vinden hoe ik SIP kan aanpassen op de binding configuration na.
Op de site van CC kan je de SIP status opvragen: resultaat: Geen SIP aanmelding
Vraag: Hoe kan ik de VoIP aan de praat krijgen? Ik verdenk de Experiabox en overweeg een Fritz!box 7583 die voor mijn VDSL Bonding verbinding geschikt is. Terzijde: uitbellen gaat nu ook niet meer...