Skip to main content

L.S.,

Meer als 25 jaar geleden heb ik een geheim nummer via KPN. Ook werd ik niet in de gids vermeld al die jaren lang.

Nu wil ik dat uit laten zetten. Via 0800 0402 lukt dat niet en via de KPN telefoonwinkel ook niet

Het betreft mijn vaste telefoon, een ouder toestel zonder nummerherkenningsknop. Bij de telefonische klantenservice zei men, dat men niet meer via de KPN centrale iets voor me kunnen doen. De geheime nummer registratie zijn een aantal jaren geleden overgenomen door www,nummermeldingen of nummervermeldingen.nl.

Echter gecheckt en deze websites bestaan niet meer!

Kunt u mij helpen, dat mijn nummer bij de door mij gebelde telefoonnummers voortaan weer gezien gaat worden? Zodat mensen aan de andere kant van de lijn weer gaan opnemen als ze worden gebeld en ze zien mijn nummer niet?

 

Alvast bedankt!

 

 

Hallo, @Rosa444 , welkom op het forum.

Ik neem aan dat je nu je telefoon samen met internet van kpn hebt? Waarbij de telefoon in phone1 van het modem zit? Dan kan een KPN Moderator van het forum dit voor je aanzetten (dat anderen dus je nummer zien).

Een moderator komt hier nog. Maar dan is het wel handig als je gegevens vast ingevuld staan op je forumprofiel, daar kunnen alleen de moderators en jijzelf het zien (privacy hè).

Je kunt het hier invullen, zet het vaste nummer bv in het vakje Persoonlijke opmerkingen. Na invullen onderaan het formulier opslaan met de knop osla wijzigingen op].

Het is NIET mogelijk via mijnnummervermelding.nl Je telefoon gaat daarna over met een gesproken verificatie code voor inloggen. (bron: detelefoongids.nl/personen).
Via mijnnummervermelding alleen gidsvermelding aan/uit en zichtbaar op factuur anderen. Dat laatste kan ook via MijnKPN aangepast.


Beste Peter,

 

Dank je wel voor dit advies en dat je tijd nam mij te antwoorden!

Heb m'n gegevens alvast ingevuld en hoop van KPN te horen.

 

Groet,

Rosa


Goedemorgen @Rosa444, hier is dan een KPN moderator. Ik heb voor je in de technische instellingen de uitgaande nummerweergave aangezet. Voortaan zal jouw nummer zichtbaar zijn, als jij iemand belt. 


Beste Jeroen,

 

Hartelijk dank voor uw inspanning!  Ik heb - na check - gezien, dat mijn vaste telefoon niet langer

onzichtbaar is aan de kant van de ontvanger.

 

Ik ben blij, want zo ontmoet ik minder wantrouwen als ik nu iemand bel!

 

Hartelijke groet van

Rosa