Skip to main content

Het staat niet op de planning dat dit (binnenkort) inzichtelijk wordt gemaakt in MijnKPN.  

 

Is binnenkort, nooit meer? Ik wil weten wat de kosten van een gesprek naar Amerika zijn geweest, lijkt me toch niet ingewikkeld?

 

Admin: bericht afgesplitst naar eigen topic

Neem beter een aparte VOIP-telefoon, of bijv. een 3CX Softhone applicatie, maak een account aan bij VoipBuster, en je kunt per € 10,- gestort beltegoed (ex BTW), 4 maanden gratis naar Amerika en Europa bellen naar vaste lijnen. Erna voor erg lage kosten, tot het beltegoed op is. Stort je weer € 10,- heb je weer 4 maanden vrij bellen. Gebruik het alleen niet voor mobiele nummers, want dat is relatief wel duur.

Pakweg 5 seconden na een beëindigd gesprek staan de kosten ervan (of als “free call”) in de lijst bij de belgegevens van je account. Keurig netjes op datum en per seconde weergegeven.

Toch wel apart dat de service van zo’n goedkope betamax VOIP-provider op dat punt beter is, dan van een duurbetaald abonnement bij KPN.


Bedankt voor de tip. Op zich een goed idee, zeker een optie als je vaker binnen Europa en naar Amerika belt. In mijn geval sporadisch, maar het is mogelijk een interessante uitruil met onbeperkt bellen op de vast lijn, als je dat ook al op een mobiel doet. 


@jjrtoussaint

Via de vaste telefoon thuis:

Als je Belonbeperkt hebt dan kost het niets. Vereningde Staten valt onder de landen van dat product.

Heb je dat niet dan kost het € 0,30 per minuut met een starttarief van € 0,15. A.d.h.v. de tijdsduur dus zelf uit te rekenen. (voordeelland buiten de E.U.)

Zie “bellen naar het buitenland” op deze pagina  https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm .


Belonbeperkt lijkt me aan kosten meestal nog steeds “teveel” van wat men werkelijk kan uitsparen.

Voor een overzicht van kosten van uitbellen via een vaste lijn bij verschillende VOIP-providers heb ikzelf een overzichtje gemaakt wat “vast bellen” mij de afgelopen jaren heeft gekost.

En dat nog wel met 3 officiële NL telefoonlijnen / nummers.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/edgerouter-voip-icm-experiabox-87593?postid=737967#post737967

 


Dag @jjrtoussaint. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat de community al adviezen geeft. Je kunt de gesprekskosten inderdaad helaas niet tussentijds inzien. Het is afwachten op de factuur wat de kosten zijn geweest voor de gesprekken.

In de Experia Box die je thuis hebt staan, kan je zien wie er gebeld is en wie er gebeld heeft, en hoe lang. Dat is natuurlijk niet ideaal of echt een 'service' die we bieden, maar mocht je dringend iets van die gegevens nodig hebben dan is dat mogelijk een goede tip. 


Op zich ook prima, maar ik kan niet zien waar dit wordt bijgehouden, zie alleen alle apparaten, en dus ook de telefoon, maar geen statistische informatie. Ik heb een V10. Graag nog een tipje van de sluier. Alvast bedankt 


In de Experia Box V10
Onder ----> VOIP ----> Status ----> Bel log


Ik zie dat @Babylonia je al uitlegt hoe je die gegevens kunt inzien. Kun je hiermee uit de voeten zo? 


Natasja, zeker, het aantal stappen om bij de log te komen was iets anders, maar ik heb een beperkt aantal in- en uitgaande gesprekken kunnen vinden..


Misschien is de firmware / interface van de “KPN”  Experia Box V10 net iets anders als die Telfort?
Ik heb hier nog een “Telfort” connectie.  Vandaar.


Prima hoor, de richting was duidelijk, en ik heb gevonden wat ik zocht, bedankt

 


Prima hoor, de richting was duidelijk, en ik heb gevonden wat ik zocht, bedankt

 

Dat is goed om te horen. Graag gedaan! Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. :thumbsup_tone2:


Reageer