Skip to main content

 

Hi .

Vanmiddag een nieuwe GIGASET E290 ontvangen.

Word gebruikt op een oud KPN abo.

Met *61*0842333# heb ik de voicemail aan kunnen zetten.

Het lukt voicemail in te spreken vanaf een andere telefoon.

En het lukt om deze nieuwe gigaset e290 de berichten af te luisteren.

Maar als er een nieuwe voicemail bericht is, dan knippert de LED op de * sterretje toets niet.

Bij een gemist telefoontje ook niet.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen ?

 

Bedankt...

 

In het begin heb ik de LED op de sterretje toets wel een paar keer zien knipperen.

Maar ik weet niet meer waarom dat was..


Hoi @vroempie. Welkom op het KPN Forum! Ik heb hier niet gelijk een goed antwoord op en heb daarom een handleiding erbij gezocht. Volgens mij staat op pagina 27 het antwoord op jouw vraag.


Dat had ik al geprobeerd.

Het lukt helemaal niet.

Het lijkt als of ik onzin in type.

En er komt nooit een OK aan het eind van de toetsen serie.

Het zou kunnen dat ik iets fout doe.

Ik denk weleens dat het handig zou zijn als een video liet zien hoe en welk toetsen in gedrukt worden .

 

Zou het kunnen zijn dat mijn 38 jaar oude vaste telefoon lijn gewoon te oud is ?

En deze mogelijkheid op de voicemail niet aan kan ?

En dat de telefoon dat herkent, en dus niets van die optie laat zien ?

Het lijkt wel het spelletje : RADEN MAAR... :-)


38 jaar…

Heb je wel nummer weergave? Dat is wel een voorwaarde voor het lampje gemiste gesprekken. 

Heb je nog een aansluiting zonder internet bij kpn? Dus nog een klassiek vast bellen abonnement?

Of heb je wel internet en een experia box. En zit de telefoon dan in het modem of nog in een splitter?


Zover ik weet is het abo ook 38 jaar oud.

Ik weet niet of ik nummerweergave heb.

Ik heb geen router of modem van kpn.

De gigaset e290 telefoon zit met een ouderwetse 4 pin plug in een muur contact doos met de letters PTT erop. Hier is het oudje op de foto.

 


Als je je vaste lijn belt met je mobiel zie je op de dect handset dan het nummer van je mobiel verschijnen?


 

Ik heb net via 0800-0402 nummerweergave aan laten zetten.

Probleem is, nummerweergave werkt nog steeds niet.

Een serie van mysteries.


Nog een keer gebeld met 0800-0402.

De nummerweergave werkt morgen waarschijnlijk.

Even geduld aub.

Ben benieuwd.


 

Iets verder met info.

Er zijn 2 systemen van nummerherkening DTFM en FSK.

Tot nu toe, lijkt het er op dat mijn gigaset e290 FSK is.

En KPN DTFM gebruikt.

ZIGGO gebruikt FSK, volgens de link hier beneden.

Dan kan mijn telefoon niet met KPN aan nummerherkening doen.

Ik ben stomverbaasd terwijl ik dit in type.

 

Als dit klopt, waarom hebben ze bij 0800-0402 dat niet genoemd.

 

https://www.coolblue.nl/advies/nummerherkenning-vaste-telefoon.html

 

https://www.onedirect.co.nl/gigaset/gigaset-e290a-wit


@Vikash Je reactie bleef in mijn gedachten.

Ik heb de manual nog eens bekeken.

En die toetsen reeks nog eens uit geprobeerd.

EN INEENS LUKTE HET !!

Ik schrok ervan :-)

Het in geven van de toetsen reeks, tenminste.

Niet de display van aantal ingekomen calls of berichten.

Daarvoor moet ik tot morgen wachten, dan is de nummerherkening ingeschakelt volgens 0800-0402

 

Bedankt !


Als onderop je basisstation in de type aanduiding M101 voorkomt werkt ie ook met DTMF nummerweergave.

Ook kan daar de tekst '’Analoge telefoonaansluiting in NL'’ vermeld staan.


 

Er staat geen M101 op de achterkant.

Er staat wel M201-3

Zegt dat iets ?

 

S30852-S2901-M201-3

C39280-Z4-C707

or-C769

CT/P5

3701

 

 


Ja, dat zegt dat deze niet werkt met nummerweergave bij kpn. En dus dat knipperende lampje ook niet.

Dit staat er ook bij op de site van Onedirect.

Let op: Deze telefoon komt met Europese firmware (FSK Protocol). Dit houdt in dat u geen nummerweergave heeft indien uw telefoonprovider gebruikt maakt van het DTMF protocol. De taal kan in het Engels of Nederlands ingesteld worden, en de handleiding kunt u op de productpagina aantreffen. Het antwoordapparaat kan enkel in het Frans worden ingesteld.

En antw. app. alleen in Frans! 

Is dus eigenlijk helemaal niet bedoeld voor de NL/Vlaamse markt maar voor de Franstalige markt. Wallonië, Frankrijk dus.

Deze zou  ik DIRECT naar de winkel terugbrengen!!


 

Zegt het iets over of het werkt met ziggo ?

 

 


Hij beschikt alleen over herkenning van FSK nummerweergave en dat heeft Ziggo.

Om hem bij kpn wel te laten werken kan je een omzetter (dtmf → fsk) aanschaffen.

Dit toestel lijkt echter überhaupt niet bedoeld/gemaakt voor de NL/Vlaamse markt maar voor de Walloonse/Franse markt!

Daar zou ik niet mee akkoord gaan!


 

De link is niet waar ik mijn gigaset e290 heb gekocht.

De mijne komt van expert.nl

Als taal heb ik nederlands gekozen.

En het antwoord apparaat deel is gewoon in nederlands.

Zover ik zie is het ok.


Okee. Dan wachten we het even af. Nummerweergave is wel nodig voor het knipperende lampje. Dan heb je een gemiste oproep, je ziet dan ook het nummer en kan a.d.h.daarvan al terugbellen, en KAN het mogelijk zijn dat er is ingesproken op voicemail.

Aangezien er echter een antwoordapparaat in zit is het natuurlijk veel handiger om DAT te gebruiken. Dan heb je sowieso een knipperend lampje en is beluisteren van berichten gratis. Bij voicemail kost het gesprekskosten.

Voicemail uitzetten indien je het antw.app. gaat gebruiken 'bel’ #61#.


De gigaset e290, die ik heb, heeft geen ingebouwd antwoordapparaat.

Dan was er helemaal geen probleem geweest :-)

 

Het ziet er naar uit dat ik ga overstappen naar vast telefoneren van ziggo.

En dan kpn opzeggen.

Is honderden euros per jaar goedkoper.

Als deze telefoon dan niet goed werkt met de voicemail van ziggo, dan kan ik makkelijk een ander toestel kopen met een ingebouwd antwoord apparaat.

Daar lijkt het heen te gaan.


Ja, een analoog telefoon abonnement is poepduur. I.c.m. internet is véél goedkoper. Als je al internet en tv bij Ziggo hebt is het inderdaad het eenvoudigst de telefonie daar ook onder te brengen.

Eigenlijk niet zo '’netjes'’ dit hier te vermelden maar dat kan je doen met dit Ziggo formulier.


YEEEAAAAHHHH.

Het werkt !!!

Nummerweergave werkt nu op deze gigaset e290

De missed calls en nieuwe berichten teller werken ook.

En, mijn favoriet, het nieuwe berichten en missed calls LEDje knippert !!!

Yeah.

Wat kan zo'n knipperend rood LEDje mooi zijn he… :-)

 

Alles wat nodig was om het te laten werken, was nummerweergave aanvragen bij 0800-0402.

0800-0402 had gezegd dat het vandaag zou werken.

En het werkt.

 

Bedankt aan iedereen voor je hulp.


@vroempie Wat goed om te lezen dat het uiteindelijk toch werkt! Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag! 😊


Geweldig. Ik merk wel dat ik aardig uit dat vast bellen ben. Er was altijd M101 nodig in de aanduiding, maar dat is kennelijk ook losgelaten door Gigaset. 

Al mijn kennis over vast bellen en dect gaat langzaam de plomp in. 

Ken ook steeds minder mensen die het nog hebben. Bellen met je mobiel is veel goedkoper en hele E.U. onbeperkt abonnement is helemaal niet duur. 


Je zou toch denken dat nummerweergave bij vast bellen standaard aan staat, blijkbaar niet, weer wat geleerd.

 


Klopt, @JanD . Het staat standaard aan bij de nieuwe vorm via het modem. En is het gratis inbegrepen bij de 2 euro per maand die vaste telefonie (excl. gesprekskosten) daarbij kost.

Maar heb je nog een ouderwetse PTT analoge telefonie abonnement dan staat het niet standaard aan. Dan moet je het nog aan laten zetten en kost het € 1,26 per maand extra (incl. BTW).
Daarbij genomen dat Belbasis (meest genomen) ook al zonder nummerweergave 32,50 per maand kost…. Ben je dus écht veel goedkoper uit het onder te brengen bij je internet(provider).

PDF Belbasis.


Het ziet er naar uit dat ik ga overstappen naar vast telefoneren van ziggo.

En dan kpn opzeggen.

Is honderden euros per jaar goedkoper.

 

Het lijkt er op dat een macht daar tegen is.

Sinds een paar dagen werkt mijn ziggo internet bijna niet. Creepy...