Skip to main content
Antwoord

Gigaset N300A IP aanmelding is mislukt

• January 13, 2025
  • 11 reacties
  • 99 keer bekeken

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik heb al jaren een N300A IP aangesloten op een eigen Asus router. Dit werkte redelijk.
Enige probleem dat ik had was dat na een herstart van de router de verbinding verbroken was.
Ik heb daar vorig jaar in het forum ook al een vraag over gesteld. Herstarten, profiel updaten etc, loste het probleem iedere keer wel op. Als work around haalde ik iedere keer als het modem herstart moest worden de netwerkkabel van de N300A IP los. Na herstart weer aansluiten en dan stond er meteen “Aangemeld” na updaten van het profiel..

Maar nu heb ik een hardnekkiger probleem. Ik heb de router vervangen. In  eerste instantie werkte het prima. Er stond gewoon “Aangemeld”.
Nu staat er echter : Aanmelding is mislukt! En ik krijg het niet meer werkend. Ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk een nieuw SIP wachtwoord aangevraagd (mail gekregen dat dit ook gelukt is) en alles opnieuw ingesteld maar helaas.
Wat kan ik nog doen?

Beste antwoord door Dorus32

@wjb Ik heb het opgelost: apparaat door 20 seconden indrukken van de oproeptoets gereset, opgeslagen backup van afgelopen oktober teruggezet, wachtwoord aangepast en voilà: het werkt meteen!!!!
Het niet uitschakelen van de SIP functionaliteit in de router is denk ik uiteindelijk toch de oorzaak geweest. Bedankt voor de hulp!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

wjb
Superuser
  • January 13, 2025

Je zegt dat je een nieuwe router in gebruik hebt genomen.

Heb je daarop de SIP functionaliteit uitgezet?

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2025

Waar kan ik dat vinden?

wjb
Superuser
  • January 13, 2025

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2025
Net gevonden. Deze stond op Inschakelen!

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 13, 2025

Ik heb de instelling aangepast, opgeslagen, router herstart, N300A IP ook opnieuw opgestart, profiel geupdated maar probleem blijft hetzelfde.

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 14, 2025

@wjb Heeft u misschien nog een idee?

wjb
Superuser
  • January 14, 2025

Helaas niet, de configuratie van de N300A IP ziet er mijns inziens goed uit.

Als de login correct is dan zou het mijns inziens moeten werken.

De N300A IP heeft wel een bugje en dat is dat de status van de verbinding de eerste keer dat je op dat scherm komt niet correct wordt weergegeven.

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 14, 2025

Is het mogelijk om de Experiabox v10 aan te sluiten op mijn eigen router en daar de telefoonuitgang van gebruiken om de N300A IP te verbinden?

wjb
Superuser
  • January 14, 2025

Nee, dat zal niet gaan. 

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • January 15, 2025

@wjb Ik heb het opgelost: apparaat door 20 seconden indrukken van de oproeptoets gereset, opgeslagen backup van afgelopen oktober teruggezet, wachtwoord aangepast en voilà: het werkt meteen!!!!
Het niet uitschakelen van de SIP functionaliteit in de router is denk ik uiteindelijk toch de oorzaak geweest. Bedankt voor de hulp!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 16, 2025

Hi ​@Dorus32, fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door wjb, waarvoor dank. 

Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier met de uiteindelijke oplossing. Hier heeft de community veel aan. 🙂