Skip to main content

Mijn Gigaset NA300IP loopt steeds vast tijdens het configureren en slaat niks op.

Ik kijk nog een keer en hij is aangemeld.
 

@wjb Bedankt weer zover. Moet ik op de andere tabbladen nog zaken aanpassen? IK heb alleen op het tabblad van de lijnen de instellingen geplaatst. Niets bij Geluid etc.


Ik ben nu aangemeld, maar ik kan niet bellen of gebeld worden.
Hij gaat niet over. Als ik probeer te bellen met de handheld staat er
Dial number via fixed line.

Moet ik ergens instellen dat hij niet de fixed line moet gebruiken, maar de VoiP lijn?


 


Welke versie van de firmware staat op jouw N300A IP?

Welke codecs heb je in gebruik? (Zie stukje terug in dit topic.)


Ik heb de laatste firmware erop gezet.
 

 

Codecs:
 

 


Codecs gewijzigd naar:
 

​​​​

@wjb Je bent een held. Het werkt!


Alleen kan ik nog niet bellen. De wil hij volgens mij via de vast lijn ipv VoIP omdat het er in het scherm staat via vaste lijn.

 

Dit heb ik ook kunnen oplossen door op de handhelds te kiezen voor de uitgaande lijn voor VoIP, deze stond op vaste lijn.

Volgens mij werkt alles nu. Top!


Moet ik ergens instellen dat hij niet de fixed line moet gebruiken, maar de VoiP lijn?

Je moet dat inderdaad instellen.

Zelf heb ik meerdere lijnen, Privé KPN (inkomend via KPN), Privé CC (uitgaand via CheapConnect) en Zakelijk. Als wij zelf met ons KPN nummer bellen dan doen we dat via CheapConnect, dat is veel goedkoper dan via KPN.

In het onderstaande voorbeeld zie je dat het toestel in de woonkamer alleen luistert naar privé lijn (KPN) en (standaard) uit belt via CheapConnect.

Het toestel in de werkkamer gaat over bij zowel privé als zakelijke gesprekken en belt (standaard) uit via de zakelijke lijn.

 

Je hebt overigens nog niet de allerlaatste firmware, dat is immers 42.258.


@wjb dank voor de uitleg, in cheap connect moet ik me eens verdiepen.

Ik heb geüpdate via de online firmware update optie. Toen werd er een update binnen gehaald. maar ik had verwacht dat hij dan de laatste wel zou pakken.


Ik heb nogmaals de firmware update online gedraaid maar krijg geen nieuwe versie. Hij geeft aan dat de laatste versie al geïnstalleerd is. Op de website van Gigaset is de laatste versie 248. Wat kan ik 258 vinden?

 

 


Ik heb nogmaals de firmware update online gedraaid maar krijg geen nieuwe versie. Hij geeft aan dat de laatste versie al geïnstalleerd is. Op de website van Gigaset is de laatste versie 248. Wat kan ik 258 vinden?

Waar staat de data server voor firmware updates op ingesteld?

Als je hem echt niet ontvangt dan kan je hem hier downloaden. 

Let op, de firmware voor de N300A IP en de N510 PRO zijn hetzelfde.


Hij stond op

profile.gigaset.net/device

Nu gewijzigd in

profile.gigaset.net/device/latest

De toevoeging latest zorgt ervoor dat hij wel de firmware update pakt 

Bedankt weer @wjb 

 

De interface is mij alleen in het Engels geworden 😉 even zoeken om die weer op Nederland te zetten

 


De toevoeging latest zorgt ervoor dat hij wel de firmware update pakt 

Dan ben je nu dus helemaal up and running en bevrijd van de Experia/KPN Box. :wink:


Ja inderdaad, top! 

Blijkbaar is de interface er nu niet meer in het Nederlands???

Eens kijken als ik de URL bij de firmware update weer terug zet.…

Jawel, nu lukt het wel. Blijkbaar staan de taal bestanden niet bij de /latest URL.

Ik heb de URL na het downloaden van de Nederlandse taal bestanden wel weer aangepast naar /latest


Blijkbaar is de interface er nu niet meer in het Nederlands???

Eens kijken als ik de URL bij de firmware update er terug zet.…

Jawel, nu lukt het wel. Blijkbaar staan de bestanden niet bij de /latest URL.

Ik heb de URL na het downloaden van der Nederlandse taal bestanden wel weer aangepast naar /latest

Goed gevonden. :thumbsup_tone1:


Mooi om elkaar te helpen.


Wow, ik vond er één in mijn spare-bak met firmware 42.050! :flushed:
Maar er stond niks ingevuld bij data-server. Bij Gigaset zelf was dat adres niet zo snel te vinden.
Tnx voor de info dus @wjb


Helaas zit er geen blacklist/blokkeerfunctie in, daar was ik naar benieuwd.
Ik zoek dus een ATA waarop een analoge lijn kan (inkomend) en een SIP-trunk voor uitgaand met de mogelijkheid telefoonnummers te black- en/of whitelisten.
DECT optioneel, daarvoor kan er ook een basisstation achtergeschakeld worden.


Goededag,

Ik heb nu het volgende probleem :)
Het antwoordapparaat werkt spontaan weer. Word  ik gebeld en neem ik niet op dan gaat netjes het antwoordapparaat af.


Maar… neem ik wel op (het maakt niet uit met welke headset) via de groene opneem toets dan blijkft in het display het symbool staan dat hij overgaat en komt er geen verbinding tot stand. Het bel geluid​​​ stopt wel.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Of ik moet de gigaset telefooncentrale maar helemaal resetten en alles weer opnieuw instellen?


Welke firmware versie staat op jouw N300 A IP?

Wat voor een router (merk en type) gebruik je?

Ik neem aan dat je de Gigaset al een keer uit en aan gezet hebt.


Hallo @wjb 
De firmware is 42.258 (422580000000 / V42.00)
Als router gebruik ik de edge route lite met jou script
Ik heb de gigaset inderdaad aan en uitgezet en dit heeft niet geholpen helaas.


Apart, als op de EdgeRouter de Conntrack SIP module uit staat dan zou die Gigaset gewoon moeten werken.


Ik zal eerst deze 4 september update installeren.

Ik heb dit gevonden in de readme.
 

TIP: Installeer WinSCP (https://winscp.net) op jouw PC om eenvoudig bestanden naar de EdgeRouter te kunnen kopiëren en de configuratie uit te voeren.

Installatie instructies met WinSCP:

Kopieer de bestanden uit deze zip naar de directory /config/user-data op de EdgeRouter.

Klik met de rechter muisknop op het bestand KPN-Setup in de directory /config/user-data en kies voor "Eigenschappen".
Geef de "Eigenaar" rechten om KPN-Setup op te starten door een vinkje bij X te plaatsen (Octaal = 0744) en klik op OK.
Geef de opdracht sudo su -c /config/user-data/KPN-Setup in terminal binnen WinSCP.
De configuratie zal worden uitgevoerd waarna de EdgeRouter opnieuw wordt opgestart.


Die update heeft geen wijzigingen t.a.v. telefonie.


De update heeft inderdaad niet geholpen.

Bedoelt u deze conntrack setting?
 

 


Klopt, daar moet de conntrack module sip disabled staan.

Â