Skip to main content
Beantwoord

Gigaset vaste telefoon geeft 'basis' aan op display

• February 10, 2026
  • 43 reacties
  • 347 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 11, 2026

@Vlearmoes

Zo te zien heb je geen basisstation maar enkel een oplader. Of zit er op het oplaadstation nog een knop? Op de foto achter de telefoon?

Kan je anders de achterzijde van het basisstation laten zien? Zit daar een aansluiting in voor een telefoonkabel?

Achterzijde en onderzijde. Aan de achterzijde zit een knop. Geen idee waar die voor is. Plus de onderzijde, de vierpuntstekker er tijdelijk afgehaald, die zit momenteel aangesloten op mijn vorige telefoon. Ander draad voor stroomvoorziening.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 11, 2026

Je hebt opladers, en je hebt basisstations (met opladers). Zo te zien is dit enkel een oplader. Maar voor zekerheid wil ik graag een foto van de aansluitingen achterop de oplader zien. 

Zit er ook geen knopje op de oplader?

Zie de foto's. Er zit een knopje. Maar geen idee waar die voor is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 11, 2026

Je hebt opladers, en je hebt basisstations (met opladers). Zo te zien is dit enkel een oplader. Maar voor zekerheid wil ik graag een foto van de aansluitingen achterop de oplader zien. 

Zit er ook geen knopje op de oplader?

zie foto's.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Dit lijkt dus wel een basisstation. 

Dan kan je deze stappen volgen. 

Met die knop op het basisstation kan je de telefoon na het invoeren van de pincode (0000) op het basisstation registreren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 11, 2026

Ik ga het morgen proberen. Bedankt zover ;-) 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 11, 2026

Zaterdag komt er iemand van de winkel bij mij kijken wat er aan de hand is. Kost mij helaas geld. 

Heb ik ook enkele jaren gedaan voor de lokale belwinkel hier. Moest vaak 1 en soms wel 2 × in de week naar een adres. Hands on is met dit soort problemen vaak net even handiger dan uitleg (op afstand).

Ik was wel sneller dan jouw winkel. Meestal binnen 24 uur.

Tegenwoordig verkoopt ie nog hooguit 3 sets per maand. Hij stelt ze in de winkel in nu. 

De meeste mensen, die ik ken, gebruiken alleen nog mobiele abonnementen. Belkosten p/min. lager dan met vast.

Je gebruikt nu even de oude telefoon. Die doet het dus wél?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Zaterdag komt er iemand van de winkel bij mij kijken wat er aan de hand is. Kost mij helaas geld. 

Heb ik ook enkele jaren gedaan voor de lokale belwinkel hier. Moest vaak 1 en soms wel 2 × in de week naar een adres. Hands on is met dit soort problemen vaak net even handiger dan uitleg (op afstand).

Ik was wel sneller dan jouw winkel. Meestal binnen 24 uur.

Tegenwoordig verkoopt ie nog hooguit 3 sets per maand. Hij stelt ze in de winkel in nu. 

De meeste mensen, die ik ken, gebruiken alleen nog mobiele abonnementen. Belkosten p/min. lager dan met vast.

Je gebruikt nu even de oude telefoon. Die doet het dus wél?

• In de winkel werd mij verteld dat ik alleen de stekkers in de contacten moest doen en het zou werken. Mooi niet dus.
  • T.z.t. neem ik ook alleen nog een mobiel abonnement, maar nu nog even niet.
  • De oude telefoon werkt nog wel, maar met haperingen. Zelf kan ik wel bellen, maar als een ander mij belt springt het heel snel op de Voicemail. ‘basis’ op het display van de oude telefoon nu weg, maar kan ook zo terugkomen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Met die knop op het basisstation kan je de telefoon na het invoeren van de pincode (0000) op het basisstation registreren.

Helaas, ik kan helemaal geen pincode invoeren. Ik kom tot ‘HS aanmelden’ en dan verschijnt al ‘aanmelden’ op de display. Ik kan nergens een pincode invoeren. ???  Ik heb de knop op het basisstation meer dan 3 seconden ingedrukt. Maar na ongeveer een minuut krijg ik de melding ‘aanmelden mislukt’. 

Wat een gedoe met deze telefoon. Ik dacht dat ik de telefoon zo kon gebruiken na aanschaf, maar wat valt dit tegen!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 12, 2026

Dan vrees ik dat het basisstation defect is. Deze heeft wel stroom toch? 

Anders raad ik aan om terug te gaan naar de winkel. Die medewerker die voor betaling langs komt zou ik ook afzeggen. 

Ik heb zelf ook diverse gigasets gehad, en diverse handsets (zelfs van andere modellen) en nooit problemen gehad met registreren. Dus ik vrees dat hij defect is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

Inderdaad. Ga met de set naar de winkel. Hopelijk lukt het hun om de handset aan te melden op de basis. Hopelijk wel gekocht in een stenen winkel. (?)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Dan vrees ik dat het basisstation defect is. Deze heeft wel stroom toch? 

Anders raad ik aan om terug te gaan naar de winkel. Die medewerker die voor betaling langs komt zou ik ook afzeggen. 

Ik heb zelf ook diverse gigasets gehad, en diverse handsets (zelfs van andere modellen) en nooit problemen gehad met registreren. Dus ik vrees dat hij defect is.

Vanmorgen teruggeweest naar de winkel. De medewerker lukte het (gelukkig) ook niet om de aanmelding voor elkaar te krijgen. Ik heb de telefoon achtergelaten en het geld teruggekregen. De afspraak uiteraard ook afgezegd. Ik zoek wel een keer een nieuw toestel uit, nu eerst rust ;-)  Mijn oude toestel werkt nog, weliswaar met haperingen, maar dat moet dan maar zo lang.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Inderdaad. Ga met de set naar de winkel. Hopelijk lukt het hun om de handset aan te melden op de basis. Hopelijk wel gekocht in een stenen winkel. (?)

Vanmorgen teruggeweest naar de winkel. De medewerker lukte het (gelukkig) ook niet om de aanmelding voor elkaar te krijgen. Ik heb de telefoon achtergelaten in de ‘stenen winkel’ en het geld teruggekregen. De afspraak uiteraard ook afgezegd. Ik zoek wel een keer een nieuw toestel uit, nu eerst rust ;-)  Mijn oude toestel werkt nog, weliswaar met haperingen, maar dat moet dan maar zo lang.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vanmorgen ben ik met de Gigaset teruggegaan naar de winkel. Het eerste wat de medewerker zei is; “je moet het toestel natuurlijk wel aanmelden”. Waarop ik zei; “doe jij het dan maar voor mij”.  De medewerker lukte het (gelukkig) ook niet om de aanmelding voor elkaar te krijgen. Dan ligt het tenminste niet aan mij :-) Ik heb de telefoon achtergelaten en het geld teruggekregen. De afspraak uiteraard ook afgezegd. Ik zoek wel een keer een nieuw toestel uit. Nu eerst rust, want het kost je wel stress ;-)  Mijn oude toestel werkt nog, weliswaar met haperingen, maar dat moet dan maar zo lang.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 12, 2026

Je hoeft het natuurlijk niet 3 × te vermelden. En ook niet voor elke vraag steller apart. We kunnen alles lezen 😁 😉.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 14, 2026

Heb je de aanmeld procedure zoals beschreven in de handleiding vanaf pag 23 doorlopen?

Handleiding Gigaset

Inmiddels telefoon weer teruggebracht en geld teruggekregen :-) 

Maar ik kom nog even terug op de handleiding.

Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Maar ik vind het raar dat dit dan pas op pag 23 staat. Het is toch één van de eerste stappen die je nemen moet, dus ergens voorin de handleiding zou volgens mij dan toch veel logischer zijn. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 14, 2026

De meegeleverde handset is bij levering al gekoppeld. Alleen was bij jouw het basisstation defect, of de adapter daarvan, waardoor de koppeling niet zichtbaar was.

Ik heb bij mijn bovenburen onlangs een Gigaset duo in gebruik gesteld. Die handsets hoefde ik niet te koppelen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 14, 2026

Het feit dat het op pagina 23 staat heeft betrekking op alle je meerdere handset wilt koppelen naast de ene die al werkt. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 14, 2026

Ik heb vorig jaar een nieuwe Gigaset gekocht met 4 handsets, stonden standaard allemaal al gekoppeld.