Skip to main content

Zaterdag heb ik een Experiabox 10 geïnstalleerd, omdat de 8 niet meer voor updates in aanmerking kwam. Ik zou daardoor begin juli zonder internet zitten. Niet fijn natuurlijk. 

De 10 is goed geïnstalleerd. Internet werkt prima. Alleen na installatie werken mijn drie voip-accounts niet meer. De bijhorende apparaten kunnen met deze informatie de sip server niet meer vinden, lijkt het. De accountinformatie bij de provider geeft ook aan dat de niet verbonden zijn. Alles geprobeerd, port forwardingen, DMZ, niets helpt. Af en toe maken de de account wel even contact, maar vallen dan snel weer weg. 

Volgens de provider zit het hem waarschijnlijk in de SIP ALG-instellingen (ook wel IDS, IDP, IPS) die uit moet staan, maar waarschijnlijk aan staat. Alleen de instelling is nergens te vinden. Ook de helpdeksmedewerker kon niet vertellen waar die zit en of die er is. Ben nu al 2,5 dag bezig en nog steek op geschoten. Bloedirritant. 

Wie weet raad? 

Hoi @Marinus heeft een vraag, inhoudelijk heb ik hier helaas niet echt verstand van en kan ik je ook niet echt helpen omdat dit buiten ondersteuning valt.
Echter kwam ik eerder dit onderstaande topic tegen waar de gebruiker ook een eigen Voip dienst had ingesteld op zijn V8. Misschien heb je hier iets aan?
 

 


Laat maar, er is inmiddels een Experiabox 12 onderweg. Hoop dat daarmee het probleem opgelost is.