Skip to main content

Wij hebben ons enkele maanden geleden geabonneerd op een 16xx dienst voor vaste telefonie.

Bij het kiezen van 16xx <netnummer> <abonneenummer> krijgen we de volgende mededeling te horen:

"Het door u gekozen nummer is voor deze aansluiting geblokkeerd".

Als we de dienst proberen in te schakelen via 0800-1273, dan krijgen we te horen dat we geregistreerd zijn als zakelijke klant en dat ik een speciaal 9 cijferig klantnummer nodig heb. Als ik het klantnummer van de factuur invoer, dan wordt dat niet herkend.

Door de collegae van de telefonische klantenservice is bevestigd dat het hier om een particuliere aansluiting gaat zonder tussenpersoon of reseller, dat het klantnummer op de KPN factuur juist is en dat er geen blokkades op deze aansluiting actief zijn.

Graag verneem ik wat het probleem is, en hoe dat opgelost kan worden. Een workaround is evt. ook acceptabel. Telefoonnummer van desbetreffende aansluiting is terug te vinden in het profiel.

Een hele goede vraag, @Digitimes! Ik moest zelf even zoeken, want dit is iets wat we niet vaak zien. Maar ik denk dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden. Je hebt inderdaad een particulier abonnement, een analoge lijn. Ware het niet dat je een BelBudget abonnement hebt. Met dit abonnement is het niet mogelijk om Carrier (Pre) Select te gebruiken. Dit verklaart de melding die je ontvangt. Je hebt nu eigenlijk twee opties. Je kunt of geen gebruik meer maken van Carrier Select, of je kan jouw PSTN abonnement ophogen. Voor het ophogen van jouw abonnement kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0800 0402. Andere opties zijn er helaas niet.


Een hele goede vraag, @Digitimes! Ik moest zelf even zoeken, want dit is iets wat we niet vaak zien. Maar ik denk dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden. Je hebt inderdaad een particulier abonnement, een analoge lijn. Ware het niet dat je een BelBudget abonnement hebt. Met dit abonnement is het niet mogelijk om Carrier (Pre) Select te gebruiken. Dit verklaart de melding die je ontvangt. Je hebt nu eigenlijk twee opties. Je kunt of geen gebruik meer maken van Carrier Select, of je kan jouw PSTN abonnement ophogen. Voor het ophogen van jouw abonnement kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0800 0402. Andere opties zijn er helaas niet.

Dank @Denise_ voor het antwoord. We gaan bedenken welke optie ons het best uitkomt.

Overigens is het wellicht een goed idee om deze informatie door te geven aan de collegae van de telefonische klantenservice, welke hiervan niet op de hoogte blijken te zijn.

Dit topic kan gesloten worden.