Skip to main content
Antwoord

Het vaste telefoonnummer werkt niet

• November 28, 2025
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

KPN,
We hebben een probleem met de vaste lijn.
We kunnen niet bellen of gebeld worden. De telefoon klinkt prima, maar als we een nummer bellen, horen we piep-piep-piep. En mensen die ons bellen, krijgen een casette van afwezigheid.
KPN online check mislukt ook en geeft aan dat je het later opnieuw moet proberen.
De problemen begonnen gisteren met een vreemd, herhalend (machine geweer achtig) geluid dat verdween bij het uit- en aanzetten van de modem.
Blijkbaar is er iets meer aan de hand dan alleen dat

KPN check heeft ook lijn 1 naar lijn 2 verwisseld van de modem verwisseld als poort voor de telefoon kabel plug bij het testen (wat niet veel uit maakte0. Indien dat nodige informatie is. 

Andere vaste telefoon geprobeerd, zelfde geval. 
KPN zegt geen storing te hebben. Ik denk toch dat het aan KPN ligt. Kan van mijn kant niets meer doen.
Internet en tv doet het wel. Wij hebben geen mobiele telefoons. 
Experia Box v10 (H369A)

Beste antwoord door Lvd91

Hi ​@RalfSchooneveld ,

Heb je ook al geprobeerd het modem te resetten via onderstaande link?https://www.kpn.com/service/internet/reset-modem

8 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 28, 2025

Kan je inloggen op je modem? Dit kan via mijnmodem.kpn in te typen in uw browser. 
In uw modem staat de status van telefonie, en als het goed is ook een knop om de vaste lijn te testen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 28, 2025

In de balk links ziet u telefonie staan. Dan komt u uit bij dit scherm. Het is belangrijk dat u bij telefoonnummers uw eigen nummer ziet. En als dit zo is zou u met de knop telefoontest uw Hoorn kunnen laten overgaan. Als dat werkt lijkt KPN geen probleem te hebben. Als dat niet werkt is het verstandig om uw modem even uit te zetten en weer aan, en als het dan na een kwartier nog niet werkt kunt u proberen om uw modem te resetten.

Edit; bij mij ziet u geen telefoonnummer staan, dat komt omdat ik geen telefonie afneem. Het zal dus ook niet werken als ik op de testknop druk.

Forum|alt.badge.img

Bij de vast bellen test zie ik deze optie niet (die u nu laat zien met twee telefoons). Wij gebruiken ook geen twee vaste telefoons, wij hebben er eentje extra. Lijn 2 wordt niet gebruikt. 
modem uit zetten en aan al geprobeerd. Wij zijn nu meer dan 24 uur verder. 

Forum|alt.badge.img

Kan je inloggen op je modem? Dit kan via mijnmodem.kpn in te typen in uw browser. 
In uw modem staat de status van telefonie, en als het goed is ook een knop om de vaste lijn te testen. 

Kan je inloggen op je modem? 

Ah, ok; dat zal ik morgen even proberen. 

Edit. 
Correctie, heb geen tweede telefoon kabel. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • November 29, 2025

Gewoon via wifi op je telefoon naar de website mijnmodem.kpn of anders intypen 192.168.2.254. Dan komt u in het login scherm.

Forum|alt.badge.img

Dank. 
Ik heb alleen computer dus ik doe dat via Safari webbrowser. 
Testen via modem werkt, hoorn gaat af.
Maar toch nog issues lijkt het. Ook registreert het systeem de ingoing and outgoing calls van de laatste 3 dagen niet. 

PostNL en DHL parcel kluizen zijn ook defect. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Net als de telefoon ook sinds 3 dagen geleden. (donderdag).

Opnieuw getest met bellen:

Hoor lijkt goed, maar bij het intoetsen van een nummer.
Tuut-tuut-tuut. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • November 29, 2025

Hi ​@RalfSchooneveld ,

Heb je ook al geprobeerd het modem te resetten via onderstaande link?https://www.kpn.com/service/internet/reset-modem

Forum|alt.badge.img

Hi ​@RalfSchooneveld ,

Zojuist gedaan, lijkt te werken. 
Dank u.Â