Skip to main content

Wij worden bijna dagelijks gebeld door 085 7441900, als we opnemen, wordt het contact verbroken. Ik kan dit nummer niet blokkeren via de vaste telefoon. Zojuist ook meerdere malen geprobeerd via de MijnKPN-app, hier krijg ik de melding ‘ongeldig telefoonnummer'….. Wat nu?

Hallo @Hermieke 

 

Zet je er dan wel +31 voor en laat je de 0 van het netnummer weg?

Via de website MijnKPN kan je nummer als volgt blokkeren, dat zal in de app hetzelfde zijn lijkt mij:

 


Heb je het bovenstaande nummer al eens ingetypt @GeSp ?

Daar loopt topicstarter ook tegenaan denk ik, ook in de app (zojuist geprobeerd).


@GeSp 

Ik was het ook aan het testen. Zowel via MijnKPN als in de MijnKPN-app lukt het blokkeren niet. 


Ik zie het @RBxx en @Noordzee 

 

Gek genoeg werkt dit dan weer wel:

 

Dat blokkeersysteem moet een beetje aangepast worden, werkt nu niet naar behoren.
Amersfoort 033 kan toegevoegd worden
Harderwijk 0341 ook
Dronten 0321 niet:

 


Ik heb ooit eens (bij een eerder topic) als test +31 88 775 10 17 geblokkeerd in MijnKPN. Dat lukte wel. (Is ook zo'n nummer waar nog steeds veel klachten over binnenkomen.)

https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-zoeken/0887751017/


Ik heb het doorgegeven aan het MijnKPN Team. Ze gaan hier induiken. 


Ik heb terugkoppeling ontvangen. Issue is bekend en is vermoedelijk komende week al opgelost. :)


Hi @Bart_Z , is het probleem al afgemeld? De komende week is inmiddels de afgelopen week geworden, maar ik zie nog geen verbetering. Het door topicstarter genoemde nummer +31857441900 wordt nog steeds geweigerd.


Nog steeds dezelfde foutmelding @RBxx?


Ja @Bart_Z , net als in mijn eerste reactie hierboven.


Ik ga het weer doorgeven. Bedankt.


En hier een splinternieuw topic van iemand die een 085 nummer niet kan blokkeren. En ik datzelfde nummer ook niet.

Helaas is ook het blokkeren van al die nummers, met alleen +3185 invoeren, niet mogelijk. Ook dan '’ongeldige invoer'’.

 


En al heel snel een reactie. Kan het zijn dat je +0321 blokkeert of +321? Laatste optie werkt. Is zojuist succesvol getest.


Het toevoegen van +31321 werkt nu i.d.d. @Bart_Z 

+3188 toevoegen werkt nog steeds, maar +3185 helaas nog niet:

 


Precies.

+3185 .. werkt niet met blokkeren

Hele nummers met +3185xxxxxxx .. heel gek, namelijk soms wel en andere weer niet.


Duidelijk, is weer doorgegeven. Wordt aan gewerkt. 


In dit soort gevallen ben ik altijd benieuwd wie de beller is cq van wie de op hol geslagen belcomputer is.
Helaas was die dienst van de ACM was al enig tijd stuk, met tijd komt zoiets dan meestal “vanzelf” weer goed, niet in dit geval. Dus heb ik er zelf maar een berichtje aan gewijd en zowaar “per kerende post” een berichtje dat het was opgelost, zo zie je maar weer, als niemand het meldt dan gebeurd er ook niets.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0857441900

  • Relatienaam

    COOLWAVE COMMUNICATIONS Ltd

Maar dat is een aanbieder (neem ik aan) van deze nummers en niet de eindgebruiker vermoed ik.
Dit bedrijf zou wel als intermediair kunnen fungeren naar hun klant die met het nummer verkeerde dingen doet.


Zojuist nog maar eens getest. Het genoemde nummer kan nu wel geblokkeerd worden 👍🏼

 


Uit interesse! Wat hoort iemand die geblokkeerd is, en opbelt?

Een ingesprektoon? Een gesproken bandje?

Ikzelf heb een Fritzbox met een blokkade functie voor inkomende (anonieme) nummers, en die schakel ik door naar de voicemail waarop ingesproken staat dat je ons niet met een anoniem nummer kan bereiken.


De beller krijgt een snelle bezettoon. 


Zojuist nog maar eens getest. Het genoemde nummer kan nu wel geblokkeerd worden 👍🏼

 

Ik kwam hier om dit te vertellen! Maar je was er zelf al achter haha. Het is inderdaad opgelost 🙂.


Ja @Marcia_ , ik dacht er toevallig weer eens aan 😅

Het betekent dat @Hermieke het nummer nu ook kan blokkeren.