Skip to main content

Hoe (Gigaset A670) dect telefoon inkomend gesprek weigeren?

De rode knop (ophangen) werkt dus niet dan gaat alleen het geluid uit.

Groeten Bas

Hallo @komijn , misschien even de handleiding van het toestel raadplegen? Een summiere handleiding wordt met de telefoon meegeleverd, een uitgebreide handleiding kun je downloaden bij de fabrikant.

 


Natuurlijk eerst handleiding geraadpleegd maar geen resultaat. Ook van Gigaset een bevredigend antwoord gekregen. Die stuurt mij naar de provider.


Een '’weiger'’ mogelijkheid, zoals bij mobiel bellen, is er niet op vast bellen.

Enige wat kan is aannemen en direct weer verbreken. Of gewoon niet opnemen. Dan houden ze ook (wel een keer) op.


Hallo @komijn , wat je wel standaard in kunt stellen bij een vaste telefoon is het weigeren van anonieme gesprekken, maar dat kan in de praktijk zeer onhandig zijn, daar veel instanties, zoals rijk, gemeente, ziekenhuis en particulieren (familie) ook vaak anoniem bellen.

 


Of gewoon niet opnemen. Dan houden ze ook (wel een keer) op.

ja dan gaan het naar de voicemail :grin:


ja dan gaan het naar de voicemail :grin:

Daar zijn die partijen ook niet blij mee. Zullen ze dan ook niet inspreken.

Zelf gebruik ik al jaren geen voicemail of antwoordapparaat meer. Via het mobiele nummer ben je tegenwoordig ook buiten de deur bereikbaar. Daarop kan met ook nog ene sms of Whatsapp berichtje sturen. VM / AA is m.i. tegenwoordig best overbodig. Ik spreek ook al jaren niets in als ik dat krijg.


ja dan gaan het naar de voicemail :grin:

Daar zijn die partijen ook niet blij mee. Zullen ze dan ook niet inspreken.

Is niet mijn ervaring.

De vraag hoe ik een inkomend gesprek kan weigeren was en is nog steeds de vraag.

Maar aan de antwoorden die ik krijg maak ik op dat dit niet kan jammer maar het is niet anders.

 


De vraag hoe ik een inkomend gesprek kan weigeren was en is nog steeds de vraag.

Op de vaste lijn: niet mogelijk.

Ik neem dan op en verbreek direct de verbinding weer.

Maar aan de antwoorden die ik krijg maak ik op dat dit niet kan jammer maar het is niet anders.

Mobiel: via je telefoonmenu nummers te blokkeren. Volgens mij komt men dan wel op voicemail. 

Zelf heb ik op beide nummers geen voicemail of antwoordapparaat in gebruik. A.d.h.v. nummerweergave bel ik terug, maar alleen indien men ook in mijn contactenlijst staat.

Overigens krijg ik hooguit 1 x per jaar te maken met ongewenste belletjes. Snap eigenlijk nooit hoe het kan dat mensen dat wel hebben. Tenzij je bv op je Facebook en andere internetlocaties je nummer (hebt) vermeld. Dat heb ik bij mijn weten dan ook nergens, behalve detelefoongids.nl.


Is nog steeds geen bevredigend antwoord. Wat ik al schreef het kan dus (helaas) niet!

Hoe (Gigaset A670) dect telefoon inkomend gesprek weigeren?

De rode knop (ophangen) werkt dus niet dan gaat alleen het geluid uit.

 


Hallo @komijn 

 

Misschien is een Call Blocker iets voor je, b.v. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/blocky-call-blocker-nummermelder-met-blokkeermogelijkheid

Die sluit je tussen Experiabox en Basisstation aan, dan heb je ook geen last van ingesproken voicemails op je A670 bij geblokkeerde telefoontjes.


@GeSp . De link is niet volledig.

De link komt uit op een Bol-pagina “Oeps! Sorry we kunnen deze pagina niet meer vinden”.

Dit is de hele link:

https://www.bol.com/nl/nl/p/blocky-call-blocker-nummermelder-met-blokkeermogelijkheid/9200000100457421/


@PeterGBedankt, link opnieuw gemaakt.

2de keer dat dit gebeurd op dit forum, je maakt een link, bewerkt de tekst ervan daarna en dan past hij ook de URL aan i.p.v. alleen de tekst.


Is nog steeds geen bevredigend antwoord. Wat ik al schreef het kan dus (helaas) niet!

Hoe (Gigaset A670) dect telefoon inkomend gesprek weigeren?

De rode knop (ophangen) werkt dus niet dan gaat alleen het geluid uit.

 

 


Ook op het mobiele netwerk is de rode knop niet direct een weiger knop. Als ik wordt weggedrukt, mijn broer heeft het wel eens te druk, dan kom ik op de voicemail van de ontvanger. 

Als je op de vaste lijn dus verbinding maakt met groen en dan direct weer op rood is exact hetzelfde, maar één handeling meer. Vastnet ondersteunt direct afkappen nou eenmaal niet. Bij geen enkele provider. Met geen enkele telefoon. Het kan alleen als je direct van VoIP met een IP-telefoon gebruik maakt. Maar niet op de analoge telefoonpoorten van een modem. Dus ook niet via een ATA (zit bv ook in het kpn-modem).


duidelijk. Het kan dus niet.