Skip to main content
Vraag

Hoe kan het dat er gratis bellen binnen Nederland van mijn abonnement af is?

• March 22, 2026
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Hoe kan het dat het gratis bellen binnen Nederland van mijn abonnement af is

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 22, 2026

Hallo ​@Eddiekluver ,

Mogelijk heb je zelf wat aangepast binnen mijnKPN? Maar goed, je kunt het ook zo weer aanzetten. Bel onbeperkt binnen Nederland kost 11,99 per maand. 

• Auteur
  • March 22, 2026

Ik alleen maar het gratis bellen naar het buitenland uitgezet, maar niet gratis bellen in Nederland 

• Auteur
  • March 22, 2026

Nu moet ik 185€ betalen voor bellen binnen Nederland 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 22, 2026

Ik alleen maar het gratis bellen naar het buitenland uitgezet, maar niet gratis bellen in Nederland 

Check toch maar even KPN, want ik vrees dat BelOnbeperkt NL ook uit staat. 

In dat geval gauw weer aanzetten. 

Wat in theorie ook nog zou kunnen, is dat het om betaalde nummers zou gaan. Denk aan bv 0900-nummers. Daar moet je altijd voor betalen, die vallen niet onder BelOnbeperktNL. Maar dat zou je dan moeten kunnen terugvinden op de specificatie van de factuur. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Eddiekluver, welkom hier. Da's zuur om ineens zo'n rekening te krijgen.

De belbundel voor gratis bellen naar het buitenland is een gecombineerde bundel voor NL+EU. Als je die uitzet, dan komen beide onderdelen te vervallen. Je moet dan actief de enkele bundel voor onbeperkt bellen binnen Nederland weer aanzetten. Het klinkt alsof je dat niet gedaan hebt. Controleer dit inderdaad in je MijnKPN omgeving. Je kunt de bundel daar ook weer aanzetten als deze inderdaad niet aanstaat op dit moment.

Als de bundel wel aanstaat, check dan je factuur zoals Noordzee aangeeft:

Wat in theorie ook nog zou kunnen, is dat het om betaalde nummers zou gaan. Denk aan bv 0900-nummers. Daar moet je altijd voor betalen, die vallen niet onder BelOnbeperktNL. Maar dat zou je dan moeten kunnen terugvinden op de specificatie van de factuur. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 30, 2026

Check toch maar even KPN, want ik vrees dat BelOnbeperkt NL ook uit staat. 

In dat geval gauw weer aanzetten. 

@Eddiekluver 

Heb je BelOnbeperktNL al weer aangezet?