Skip to main content

Ik werd zojuist gebeld door 0302097978 die claimden van Ziggo te zijn ivm een marketing actie maar ik vertrouwde het niet. Na contact te hebben opgenomen met Ziggo hebben zij bevestigd dat dit geen nummer van hen is.

Wat ik mij echter afvraag, hoe kan ik er achter komen welke telefoonprovider bij dit nummer hoort?

Daarnaast vroeg ik mij af wat de mogelijkheden zijn voor het aanvragen van een nieuw mobiel telefoonnummer en eventuele kosten?

Bron.

Het nummer behoort dus nog tot het netwerk van vodafone Libertel B.V. Dit wil.echter niet zeggen dat de beller ook werkelijk vanaf dit nummer gebeld heeft, je kunt telefoonnummers immers zeer eenvoudig spoofen.

 

Je kunt je mobiele nummer eenvoudig en kostenloos laten wijzigen via de klantenservice (0800-0402).


Bron.

Het nummer behoort dus nog tot het netwerk van vodafone Libertel B.V. Dit wil.echter niet zeggen dat de beller ook werkelijk vanaf dit nummer gebeld heeft, je kunt telefoonnummers immers zeer eenvoudig spoofen.

 

Je kunt je mobiele nummer eenvoudig en kostenloos laten wijzigen via de klantenservice (0800-0402).

 

Zojuist contact opgenomen met iemand van Vodafone’s klantenservice, zij zeggen dat zij alleen mobiele nummers uitgeven en geen vaste lijnen.


Het nummer gaat via het ziggo telefoonsysteem dat wil dus niets zeggen over het spreken namens ziggo.


Het nummer gaat via het ziggo telefoonsysteem dat wil dus niets zeggen over het spreken namens ziggo.

Dat laatste weet ik, Ziggo heeft immers bevestigd dat dit nummer niet bij hun hoorde en dat zij geen poging hebben ondernomen om mij vandaag te bellen. Daarnaast belt Ziggo alleen vanaf anonieme nummers en dat was in mijn situatie niet het geval.

Maar ik wilde er achter komen bij welke provider dat hoorde. Forum gebruiker “wjb” gaf informatie die op Vodafone leek te duiden, maar na contact te hebben opgenomen met Vodafone kreeg ik te horen dat zij alleen mobiele nummers uitgeven en geen vaste nummers. Zodoende ben ik op een dood punt beland.


Maar ik wilde er achter komen bij welke provider dat hoorde. Forum gebruiker “wjb” gaf informatie die op Vodafone leek te duiden, maar na contact te hebben opgenomen met Vodafone kreeg ik te horen dat zij alleen mobiele nummers uitgeven en geen vaste nummers. Zodoende ben ik op een dood punt beland.

Het telefoonnummer is van Vodafone Libertel B.V. en niet anders. Of het uitgegeven is aan een abonnee is een andere vraag.

Dat wil overigens niet zeggen dat de persoon die jou gebeld heeft ook van die aansluiting gebruik gemaakt heeft immers het spoofen van telefoonnummers is kinderlijk eenvoudig. Het kan dus prima zijn dat een malafide clubje uit bijvoorbeeld India dat telefoonnummer gebruikt heeft.


In geval van twijfelachtige oproepen zeg ik dat ik  terug ga bellen op het meegestuurde nummer, als dat tot protest leidt dan weet je genoeg.

Bij het bellen naar een nummer weet je wel zeker dat je de echte nummerhouder aan de lijn krijgt.

En een anonieme cq stiekeme oproep neem ik zeker niet serieus.


En een anonieme cq stiekeme oproep neem ik zeker niet serieus.

Bij anonieme oproepen gaat mijn telefoon niet eens over.

 


Ik stuur ze door naar 0853033033


Bij verdachte “nieuwe” telefoonnummers / SPAM nummers die mij bellen op mijn mobiele telefoon,
krijg ik naast het nummer al direct een extra icoontje te zien dat het om een SPAM nummer gaat.
Kennelijk toegevoegde functionaliteit in de laatste firmware update van mijn telefoon.
Kan het nummer dan direct in een blokkeerlijst zetten.

Als er wordt gebeld op mijn vaste lijn, zie ik niet direct of het om een spam nummer gaat,
kan evenwel de nummers ook daar in een blokkeerlijst zetten.

Anonieme nummers zet ik niet uit, omdat ik ook gebeld kan worden door instanties die vaak achterliggend met afgeschermde nummers werken.