Skip to main content

ik heb mijn 2e telefoonnummer opgezegd, vaste analoge lijn. Nu wil ik de 2e telefoonaansluiting gebruiken voor het 1e nummer…..hoe pas ik dit aan ??

Hoi @arnolddd . Welkom op het forum.

Euh, 2e aansluiting gebruiken? Als je maar 1 nummer hebt is alleen 1 en meestal de 1e aansluiting in gebruik.

Had je nog TWEE ouderwetse analoge abonnementen en nu een, dus zonder het modem ertussen?

Of zitten ze op de phone poorten van het modem???


ik had dus 2 nummers ingebruik…..toen ik het kreeg, moest ik bepalen op welke aansluiting in mijn 2e nummer wou….dit nummer is nu dus vervallen en nu wil ik die aansluiting gebruiken voor mijn 1e nummer…..nu moet ik weten wat ik moet intoetsen op mijn telefoon om deze aansluiting weer voor mijn 1e nummer te gebruiken….het gaat om een anologe aansluiting

 


inderdaad zonder modem ertussen

 


Hallo @arnolddd 

 

Tenzij er een telefooncentrale aanwezig is waarop die aansluitingen zitten kan je dat niet wijzigen via de telefoon, dat is allemaal vast bedraad zo aangesloten.

Als je dat wilt veranderen zal dat aangepast moeten worden door de bedrading anders aan te sluiten, als het officiële IS/RA aansluitingen zijn moet een KPN monteur dat doen.


het gaat om een anologe aansluiting

inderdaad zonder modem ertussen

Zonder modem zal niet gaan. Zodra een PSTN verbinding wordt afgesloten wordt de lijn uitsluitend nog geschikt voor DSL. 
Hij kán wel omgezet, maar dan wordt het mét modem ZONDER internet.
Dit zal ingezet moeten worden als een verhuizing denk ik. (er komt hier nog een moderator die intern wel kan informeren naar PSTN nummer van 1 aansluiting naar andere in dezelfde woning.)

😏Wat is het probleem dat het 1e nummer nu niet via je “tweede" aansluiting binnenkomt? Zeker als je een DECT setje gebruikt kun je ze, binnen bereik van het basisstation, overal neerzetten.