Skip to main content

Nu het mogelijk is SIP gegevens op te vragen van KPN kunnen deze dan gebruikt worden door een VoIP telefoon die is aangesloten op een Experiabox?

Zo uit mijn hoofd is dat afhankelijk van welke Experiabox je hebt. Standaard zal een experiabox zelf namelijk als voip apparaat willen werken en dus achterliggende devices zullen dan alleen maar met niet kpn sip gegevens kunnen werken. 

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je op de V12 de geintegreerde VOIP uit kan zetten waardoor je met andere VOIP devices kan werken. (op de v10 die ik gebruikte kon het iig niet)

 (als je geen experiabox gebruikt kun je sowieso eigen voip devices gebruiken)


In de experiabox v10 wordt standaard inderdaard “Phone 1” geregistreerd. Je kunt hem echter naar “Phone 3” verplaatsen zodat de Experiabox geen toestellen meer registreert.

 

Ik zie net dat dit niet afdoende is SIP1 wordt geregistreerd door Experiabox 10, of je er nu een telefoon aan koppelt of niet. Zou dit uitgeschakeld kunnen worden door KPN?


Kunnen? vast, maar dat word niet gedaan.

andere optie is een eigen router te gebruiken (als je glasvezel hebt). voor meer info kun je het topic van wjb doornemen (Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box | KPN Community)