Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn telefoon gebruiken in de woonkamer?

• March 28, 2026
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

Hallo!

Mijn modem staat in mijn meterkast, daar zitten alle aansluitingen met o.a. gasvezel etc., maar ik heb geen stopcontact in de woonkamer voor mijn telefoon. De telefoonkabel kan namelijk alleen in de modem.

Ik wil niet mijn telefoon ook in de meterkast moeten hebben of mijn telefoon op de gang zetten. Hoe kan ik mijn huistelefoon toch verbinden met mijn modem?

Alvast bedankt!

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 28, 2026

Hallo ​@mmnl01 ,

Dan kun je kabel (laten) leggen van jouw modem naar de gewenste plek in de huiskamer. En daar dan uiteraard een aansluitpunt maken. 

Kun je zoiets niet zelf? Dan zou je een monteur van KPN kunnen inschakelen. Zoiets is alleen niet gratis. 

• March 28, 2026

Basisstation naast het modem en een losse lader in de woonkamer.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 28, 2026

Als je bijv wel kabel aansluiting hebt, welke je niet gebruikt dan die verwijderen, 1 utp kabels waar kabel zat ( Ziggo) , switch in de meterkast, modem kan dan in woonkamer met je telefoon, heb je gelijk betere wifi 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@mmnl01, welkom bij de community! Er zijn hierboven al een paar goede tips gedeeld. De suggestie van ​@KeesYagi is vaak een praktische oplossing: het basisstation van je telefoon bij het modem plaatsen en alleen de handset (met losse oplader) in de woonkamer gebruiken. Zo kun je de telefoon gewoon in de woonkamer gebruiken zonder dat alles daar hoeft te staan!

Ook de tip van ​@ivo46 kan een goede optie zijn. Door gebruik te maken van een bestaande aansluiting (bijvoorbeeld een kabel- of netwerkaansluiting) kun je het modem mogelijk verplaatsen naar de woonkamer.

Mocht dit allemaal niet mogelijk zijn, dan kun je inderdaad ook nog denken aan een kabel laten trekken, zoals ​@Noordzee aangeeft. Lukt dat niet zelf, dan kun je een belafspraak maken zodat er een monteur langs kan komen. Houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden kunnen zijn. Laat gerust even weten wat in jouw situatie mogelijk is, dan denken we graag met je mee 😊

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 31, 2026

Beste ​@mmnl01 heb je niet nog een aansluiting als onderstaand voorbeeld in de woonkamer:

of de\ze:

Dan kun je in de meterkast de kabel die naar de huiskamer gaat aansluiten op de telefoonpoort van de modem en je telefoon op een van de bovenstaande punten aansluiten.

Zo heb ik het nu ook in omgekeerde volgorde voor de telefoonbel in de gang met de modem in de kamer.

Succes