Skip to main content

Geacht Forum

Mijn vaste telefoon werkt goed bij aansluiting op de experiabox in de woonkamer. Nu wil ik de experiabox in de meterkast omdat ook naar andere vertrekken in de woning een ethernetverbinding gaat vanuit de meterkast. In de woonkamer zijn meerdere apparaten met internetverbinding. Vervolgens een netwerkswitch in de woonkamer. Mijn vaste telefoon via een RJ45-RJ11 kabel aansluiten op de netwerkswitch werkt niet. Is er een andere mogelijkheid dan een lange telefoonkabel vanaf de experiabox naar mijn vaste telefoon in de woonkamer?

 

Gaarne uw reactie

Ruud

Een setje draadloze telefoons al overwogen ?


Ja dat is ook overwogen. Waar komt dan het basisstation? Ook in de meterkast? Bovendien moeten de draadloze telefoon ook op een oplader staan. 


Je kan ook toestellen kopen met een losse antenne. Dan komt alleen de antenne in de meterkast en de toestellen zelf kan je met hun laders plaatsen waar je wilt


 


Dit toestel Gigaset CL660 is opgezocht via internet. In principe zou het kunnen werken. Echter de handset werkt op batterijen die niet oplaadbaar zijn. De handset geeft ook niet aan de resterende duur van de batterij. Een ander toestel in de Gigaset serie lijkt meer mogelijkheden te hebben. Ik ga dit verder uitzoeken. Bedankt voor de tip. 


Het mooiste vind ik een siemens gigaset met normale, gangbare AAA (mini-penlite) cellen (batterijen) er in.
Dan het basisstation (met of zonder lader)  bij het modem en wat losse laders elders in het huis.
Dit is volop 2e hands verkrijgbaar voor erg weinig.

O ja, dan wel letten op de nummerweergave (inkomend) daar in is kpn een uitzondering.
Daar heb ik zelf niet mee van doen omdat ik ze gebruik op een fritz box, met ingebouwd dect station.

Maar, ( @PeterG ) die afwijkende manier van de nummerweergave zal snel niet houdbaar meer zijn lijkt mij, wie blijft er nog die speciale toestellen maken voor deze kleine markt.
Het ligt voor de hand dat de kpn ook fsk gaat introduceren op de nieuwe modems, of is dat al zo.
Ik las daar nog niet (veel) over op dit forum.


Ik heb nog nooit gehoord van een niet oplaadbare handset. Tenzij je er zelf alkaline batterijen in stopt. Maar die moet je dan wel elke 7 tot 10 dagen vervangen. (...)

De handset van de CL660 is gewoon oplaadbaar. Er worden ook NiMH batterijen bij geleverd.

Ik kan alleen niet vinden of ie werkt met de nummerweergave bij kpn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/gigaset-cl-660-single-dect-telefoon-grijs/9200000082934199/

Het toestel van de foto lijkt mij perfect. Basis in de meterkast. En de handset met de losse lader (zie foto) in de huiskamer. 

Andere optie:

Kpn verkoopt onderstaand gelinkte basisstation los. Daar kun je dan de al aanwezige handsets op aanmelden. De oude basis wordt dan alleen laadstation. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278373/kpn-basisstation/ € 39,95

KeesYagi 

Zelf heb ik die dure vaste niet meer in gebruik sinds 2011. De bundel van mijn mobiel is veel goedkoper. En er is ook geen prijsverschil meer voor bellen naar een mobiel. Dus daar hoef je de vaste ook niet voor te houden. 

Via een Fritzbox schijnt fsk nummerweergave wel te kunnen.