Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik via YouFone mijn vaste telefoonnummer behouden?

• July 28, 2025
  • 6 reacties
  • 93 keer bekeken

Youfone geeft aan geen lokaal telefoonnummer meer te faciliteren. Ik ben een nieuwe klant. Hoe behoud ik mijn nummer   020-2238895 ?   

Beste antwoord door PeterG

Youfone biedt gewoon vast internet en televisie ​@Xenomatrix2 

Je kunt het porteren naar Cheapconnect, maar dan heb je thuis een andere telefoon nodig. Een zogenaamde IP-telefoon.

Dat porteren kan alleen als het nummer nog actief is vanwege de verificatie code.

Of een andere provider dan Youfone kiezen. Want dan is Youfone niet voor jou geschikt, hè. 

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 28, 2025

Ik denk, dat MVNO's  ( Mobiele Virtuele Netwerk Operators ) sowieso geen vaste lijnen aanbieden.

Om maar een voorbeeld te noemen, bij Simyo kan je ook je 020 nummer niet meenemen.

KPN is een uitzondering,  ( maar KPN is dan ook geen MVNO,  maar ze hebben  het netwerk zelf in handen ).

Suggestie: Je kunt altijd cheapconnect proberen,   https://www.cheapconnect.nl

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Youfone biedt gewoon vast internet en televisie ​@Xenomatrix2 

Je kunt het porteren naar Cheapconnect, maar dan heb je thuis een andere telefoon nodig. Een zogenaamde IP-telefoon.

Dat porteren kan alleen als het nummer nog actief is vanwege de verificatie code.

Of een andere provider dan Youfone kiezen. Want dan is Youfone niet voor jou geschikt, hè. 

• July 28, 2025

a) Andere provider zoeken die dat wel doet.

b) Het nummer porteren naar een Voip dienst. Zoals bijvoorbeeld Cheapconnect.

• July 28, 2025

Hmmm, je kan inderdaad als nieuwe klant geen telefonie meer bestellen via Youfone, moedermaatschappij KPN is weer lekker bezig. Bron

De reden dat er minder met de vaste lijn wordt gebeld klinkt plausibel, toch geloof ik daar niet zo in.

De opties die overblijven zijn genoemd.

• July 28, 2025

Hmmm, je kan inderdaad als nieuwe klant geen telefonie meer bestellen via Youfone, moedermaatschappij KPN is weer lekker bezig. Bron

De reden dat er minder met de vaste lijn wordt gebeld klinkt plausibel, toch geloof ik daar niet zo in.

De opties die overblijven zijn genoemd.

Youfone is een low budget provider. Om de prijzen laag te houden kan ik mee heel goed voorstellen dat ze bepaalde diensten die niet veel gebruikt worden droppen. Zo zijn er ook providers die geen mail meer aanbieden. Misschien Youfone ook niet meer. Tv zal in de toekomst waarschijnlijk ook gedropt worden door bepaalde providers. Dan kan je alleen nog maar internet afnemen. 

Een beetje verschil tussen de ene en de andere provider is toch alleen maar leuk?

• July 28, 2025

Een beetje verschil tussen de ene en de andere provider is toch alleen maar leuk?

Ik wil er geen discussie van maken daar schiet de topicstarter niets mee op.

In het geval van youfone als KPN dochter zie ik dat toch anders. Je kan ook ineens niet meer dan 200 Mb bandbreedte bestellen wat voor velen waarschijnlijk wel genoeg is, maar toch is dat vreemd.

Kortom sinds youfone KPN dochter is wordt er flink gesneden.