Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik WhatsApp business op vaste telefoon (prive) gebruiken?

  • 15 July 2024
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Hoe kan ik whatsapp business op mijn vaste telefoonnummer krijgen. Ik kan het nummer intoetsen op bij het installeren , de sms wordt dan gestuurd naar het vaste telefoonnummer. Die is doorgeschakeld naar mijn mobiele telefoon. De sms komt daar niet op binnen. Wie kan mij helpen.

SMS kan je niet doorschakelen. Je moet wel een mogelijkheid vinden de SMS op vaste telefoonnummer te lezen, misschien een VoIP client op computer?


Vroeger kon je een SMS laten voorlezen op de vaste telefoon.  Dit gebruikte ik nl.  om de SMS van DigiD te ontvangen op m’n vaste toestel.


Vroeger kon je een SMS laten voorlezen op de vaste telefoon.  Dit gebruikte ik nl.  om de SMS van DigiD te ontvangen op m’n vaste toestel.

En SMS naar de vaste lijn heeft KPN enkele jaren geleden afgeschaft. Als een dienst een verificatie kan doen met een automatisch bandje die een nummer noemt, dan kan je wel een vast nummer gebruiken. Maar volgens mij kan dat niet met WhatsApp.


Kan WhatsApp überhaupt op een vast nummer????

Vaste telefoon kan de app toch ook niet op.

Bij veel bedrijven zie je voor WhatsApp een 06 nummer. 


Hm... WhatsApp Business kan daar wel op, lees ik. Verificatie gaat dan via een gesproken bandje, vermoed ik.


Na wat verder lezen staat er inderdaad koppelen aan vast nummer. 

https://www.futy.io/blog/voordelen-whatsapp-business/

In Nederland is het in ieder geval niet mogelijk om een sms in welke vorm dan ook, tekst of gesproken, op het vaste nummer te ontvangen. 

Kpn was de enige tot enkele jaren terug. Nu dus al jaren niet meer. 

Sms op de vaste lijn was er bij kpn van 1 maart 2003 tot 31 december 2018. De andere providers, zoals Ziggo, hebben het zelfs nooit gehad.

Als WhatsApp het zo doet moeten ze de procedure aanpassen. 

Dat zal ook de reden zijn dat ik tot nu 06 nummers tegen kom bij WhatsApp van bedrijven. 


Ik whats-app regelmatig met mijn lokale onderdelenhuis via een lokaal vast nummer.

@PeterG , @AriënC , @SAWAS , @Xenomatrix2 en @TDN 


bij de jumbo staat dit op de site: 

 

je kunt dus dat nummer toevoegen aan WhatsApp en dan appen met de jumbo, het is dus wel mogelijk om via een niet mobiel nummer WhatsApp te gebruiken.


Mijn zorgverzekeraar heeft ook een gewoon vast nummer voor wharts-app.

 


Opgelost, vaste nummer is gekoppeld. In het proces van activatie na de eerste toezending van een sms kun je reageren met niet ontvangen dan kun je kiezen voor bel mij. Dan wordt de code opgelezen.


Vroeger kon je een SMS laten voorlezen op de vaste telefoon.  Dit gebruikte ik nl.  om de SMS van DigiD te ontvangen op m’n vaste toestel.

Niet via sms maar wel zo :

Voor de DigiD verificatie gebruik ik een vast nummer, de code wordt dan voorgelezen.
En er wordt gebeld met nummer weergave ( zoals dat hoort natuurlijk ).

Ik vindt dat heel mooi geregeld bij DigiD, maar dat is helaas een goed bewaard geheim.

( uit :

)


Top dat het gelukt is @SAWAS 😃💪🏼


Reageer