Skip to main content

Ik ben op zoek naar een laadstation voor de Gigaset A170H. Ik heb sinds kort weer voor ‘vast bellen’ gekozen, maar het basisstation hangt in de meterkast zodat er één handset niet opgeladen kan worden dan hem in de meterkast te zetten. Geen normale situatie. Oplossing een extra laadstation, maar waar haal ik die vandaan? Wie weet raad…

P.S. Het is niet de bedoeling om een ‘handeltje’ te beginnen hier, maar een tip te krijgen waar ik moet zijn of wie er een over heeft.

Een handset hoeft niet constant op het laadstation te staan.
Het is zelfs beter voor de accu om dat niet te doen. Regelmatig ontladen en opladen is beter.

Zo kan je de laadstations delen. Doe ik ook met mijn 2 handsets en 1 basisstation.


Ja klopt, maar omdat we ook onderling lokaal telefoonverkeer hebben (intercom) is het belangrijk om te weten dat bijvoorbeeld toestel 1 beneden staat en toestel twee een verdieping hoger. Als we dat gaan omwisselen weten we niet meer wie wat heeft.


Je kunt 2 handsets op één lader later alterneren. Ze kunnen, met goede oplaadbare batterijen (NiMH 500-750 mAh), dik 3 dagen zonder opladen.

Je kunt óók in die ene handset gewone, dus alkaline, batterijen doen. Gaat enkele maanden mee. Maar dan zeker niet op de lader zetten.

Onderdelen verkoopt kpn niet.

KPN verkoopt wel een los basisstation. Daar kan je je huidige handsets op aanmelden. En de A170 basis alleen als lader gebruikt. Het losse basisstation van kpn heeft ook een intern antwoordapparaat.

Je zou naar een verkooppunt gaat waar ze Gigaset verkopen, bijvoorbeeld de Mediamarkt. Neem dan één van je losse laders mee als voorbeeld.

Als je weet welk model het is kun je 'm ook hier bestellen (een A170 basis + 1 handset kost minder...):

https://www.gigaset.com/nl_nl/telefoons-overview/accessories/

 

Nota bene. Ikzelf gebruik de dure vaste telefoon niet meer. Uitbellen met een mobiel abonnement(je) kost, in verband met de standaard bundel van minimaal 150 minuten (2½ uur per maand, Nederland + EER*), véél minder.

De Belonbeperkt bundels op de vaste zijn ook flink aan de prijs.

Mobiel heb je toch (als het goed is).

*landen Europese Economische Ruimte + Zwitserland


Het gaat er om dat wanneer een van ons z’n mobiel zou verliezen om welke reden dan ook, we één nummer hebben die we moeten onthouden. Ook in geval van een stressvolle situatie dus. Al die mobile nummers uit je hoofd opnoemen is moeilijker dan je denkt, althans bij ons. Vandaar één nummer. 
Een lader met handset erbij kopen lost het probleem niet op, want in principe heb ik nu een handset zonder lader (omdat het basisstation in de netwerkkaart staat). Ik ben dus puur op zoek naar een lader inclusief voeding. 


Ik ben dus puur op zoek naar een lader inclusief voeding. .

Die is alleen te krijgen bij Gigaset.com.

Of mogelijk dus te bestellen via een verkooppunt. Die staan nergens los klaar in een winkel.

Zelf zou ik 2 handset alterneren op één basis. Of één handset van normale alkaline batterijen voorzien. (maar dan zeker niet op een lader zetten)

Of het losse basisstation bij kpn kopen.

Of één handset minder gebruiken. Ze zijn tenslotte draadloos en kunnen 3 dagen zonder opladen. Bovendien begrijp ik dat je voornamelijk de mobiele gebruikt. Dan is 2 handsets toch ook voldoende? (ik concludeer dat je een trio-set hebt namelijk)

… Ik ben in de 27 jaar dat ik nu mobiel gebruikt nooit deze kwijt geweest overigens.


Ik ben ook nog nooit m’n iPhone kwijt geraakt. Je kunt een ongeluk krijgen, beroofd worden of in een andere situatie komen dat je je mobiel niet kunt gebruiken en dan is het super handig. Wij thuis zien dit allemaal zitten en zijn daarom ook overgegaan tot aanschaf hiervan. Gewoon voor de zekerheid. 
Ik denk dat ik inderdaad één toestel maar uitzet. En als reserve bewaar, wellicht vind ik in die tussentijd wel een laadstation met lader. Misschien fabriceer ik zelf wel wat. 


omdat we ook onderling lokaal telefoonverkeer hebben (intercom)

Nog even dit. Binnen één huishouden hebben alle mobiele telefoons bij kpn gratis onderling bellen.

Mijn broer (die heeft een gezin) gebruikt gewoon de mobiele telefoons voor 'binnenshuis’ bellen. Gaat zelfs niet van de belbundel af.


Ja das mooi dan, maar ik heb elders een mobiel abonnement. 


Ja das mooi dan, maar ik heb elders een mobiel abonnement. 

Heb je alle mobiele abonnementen bij één provider? Check dan eens of die onderling op hetzelfde adres gratis bellen hebben. Indien niet kun je elkaar binnen de bundel bellen….

(p.s. Simyo, Youfone en Budget Mobiel i.i.g. niet)

Een Gigaset is ook zonder buitenlijn als huistelefoon te gebruiken overigens.


Maar het gaat mij er om dat wanneer iemand van ons zijn of haar mobiel kwijt is of in een situatie beland… dat je dus enkel het vaste nummer hoeft te onthouden i.p.v. de nummers van de individuele mobile nummers hier in huis. Het is puur gemakzucht. Ik weet bijvoorbeeld de tel nummers van m’n huisgenoten niet uit m’n hoofd, laat staan tijdens een situatie van ongemak/paniek of wat dan ook.