Skip to main content

Dag allen.


Ik heb al jaren een vaste lijn bij KPN, maar heb altijd een (aparte) antwoordapparaat gebruikt.

Bij voicemail op mobiel krijg je een SMS als iemand een voicemail inspreekt. Klaar.
 

Maar bij de voicemail op een vaste lijn kan dat niet. Er komt ook geen waarschuwing dat er een nieuwe bericht wacht (en die worden ook na 20 dagen automatisch gewist).

 

Hoe krijg ik dan zulke notificatie?

PS: Ik kan wel op mijn telefoon zien wie gebeld heeft maar dat wil niet automatisch zeggen dan een voicemail werd achtergelaten.

 

M.T.

Hallo @x90126 

 

Je kan verschillende notificaties instellen, het handigs lijkt mij die mail met de voicemail erin, dan kan je ze ook bewaren indien gewenst.

Zie dit kennisbank artikel:

en dan dit stukje daarin:

Voicemail notificaties aanpassen

Je kunt op verschillende manieren bericht ontvangen dat je een nieuw Voicemail bericht hebt.

Hoe kan ik aan- of uitzetten dat voicemail mij belt over een nieuw bericht?

  1. Bel vanaf je vaste telefoon naar 0842 333
  2. Kies in het menu van Voicemail ‘Instellingen’ (optie 2)
  3. Kies daarna ‘Notificatie’ (optie 4)
  4. Hier kan je aan- of uitzetten dat Voicemail jou terugbelt, wanneer je een nieuw voicemail bericht hebt

Hoe kan ik voicemail naar mijn e-mailadres sturen?

Je kunt je voicemailberichten doorsturen als MP3-bestand naar een e-mailadres. Zo kun je overal en op ieder moment je Voicemail beluisteren. Je zet dit zelf aan in MijnKPN: 

  1. Open de MijnKPN app
  2. Ga naar ‘Vast Bellen’
  3. Kies ‘Telefooninstellingen’
  4. En kies ‘Voicemail naar mail’

Bij optie 4, kan ik alleen dan optie 1 kiezen.

Dit is nummer notificatie. Of deze aan of uit staat maakt geen verschil.

Dit hoort te werken.

Naar email sturen vind ik een  gedoe.

 

M.T.


Met de nummer notificatie optie op aan zou je ook gebeld moeten worden door het voicemail systeem.

Geen idee waarom dat dan niet werkt bij jou, misschien duurt het even voor het werkt?


Enige is dat het nummer van de beller in je onbeantwoord lijst staat en er een lampje knippert op je telefoon. Dan kan er ingesproken zijn maar hoeft niet. De kans is dan echter wel kleiner dat je naar voicemail belt (€ !!) en er is geen bericht. 

Vanwege het (nog steeds) ontbreken van notificatie dat er echt is ingesproken en het feit dat bellen naar voicemail om onder andere berichten te beluisteren geld kost ben ik heel lang geleden naar een antwoord apparaat gegaan. 

Een dect met geïntegreerd antwoord apparaat kost ook nauwelijks meer dan eentje zonder. Zo terug verdient. 


Dag allen.

 

Ik heb het probleem zelf opgelost.

In het voicemail menu heb ik optie #4 / 1 (nummer notificatie) uitgezet

Daarna heb ik met mijn mobiel mijn vaste lijn gebeld en een voicemail ingesproken,

Daarna weer in het voicemail menu optie #4 / 1 (nummer notificatie) aangezet,

 

Nu word ik gebeld door voicemail elke keer een nieuwe voicemail binnenkomt.
Het is iets meer dan het envelop icoontje op mijn handset (de steeds niet verschijnt) maar ik kan niet echt klagen -- ik wou notificatie hebben en dat heb ik nu.

 

Hopelijk werkt mijn oplossing voor andere met hetzelfde probleem.


==
M.T.


Voor de duidelijkheid ontbreekt er één regel in mijn antwoord/oplossing hierboven.


De stappen zijn :

  • In het voicemail menu optie #4 / 1 (nummer notificatie) uitzetten
     

  • Bellen vanuit een andere nummer de vaste lijn tot Voicemail over gaat

    • Bericht inspreken (blabla, #, optie 1)

 

  • In het voicemail menu optie #4 / 1 (nummer notificatie) aanzetten
     
  • Bellen vanuit een andere nummer de vaste lijn tot Voicemail over gaat
    • Bericht inspreken (blabla, #, optie 1)


Vervolgens belt Voicemail (0842-333) als er nieuwe voicemail(s) is/zijn.

Ik heb niet getest of VM belt bij elk nieuwe bericht of alleen éénmalig.
Maar het werkt.

M.T.