Skip to main content
Vraag

Hoe oplichtend display Dallas comfort handset uit te schakelen?

• August 18, 2025
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

Het display op Dallas comfort handset licht af en toe hinderlijk op. Hoe zet ik dat uit?

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2025

Het licht in de display kan niet uitgeschakeld. Het gaat aan bij indrukken van de knopjes. 

• August 18, 2025

Jaha, dat hoe het normaal is.
Maar ik begrijp dat het ook spontaan gebeurd, of ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Ja, dat klopt vooral ‘s-nachts is het hinderlijk.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 18, 2025

Ik lees net in de handleiding van dit toestel dat je wel het contrast van het display kunt instellen. Misschien kun je daar iets mee rommelen?

Dan ga je naar instellingen -> handset -> display → contrast en dan een niveau instellen. Misschien zit er een niveau tussen dat minder stoort en waarbij tekst nog steeds goed afleesbaar is?

• August 18, 2025

Staat de telefoon dan op de lader ?
Gebeurt het ook als de telefoon niet op de lader staat ?
Er zou goed stof kunnen zitten op de laad contacten, kwastje, blazen.
Of misschien is de accu slecht, bij dit soort toestellen zijn dat vaak 2 dunne losse cellen, daar is heel voordelig aan te komen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 18, 2025

Precies. Wordt niet goed opgeladen. Mogelijk versleten NiMH batterijen. 

Zelf heb en had ik geen telefoon permanent in de slaapkamer. Ik nam altijd de handset mee naar de slaapkamer. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Darkie, als de handset op de lader staat en dan willekeurig oplicht lijkt het erop dat het contact daarbij niet helemaal goed is zoals Kees en Peter al noemen. Als dat niet het geval is zou je de stappen die Edu noemt uit de handleiding kunnen proberen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 21, 2025

Dank allen voor het meedenken. Was even een paar dagen weg. Het euvel doet zich ook voor als de handset uit de lader staat. Het schoonmaken van de contacten  en ook het spelen met het contrast geeft helaas geen verbetering.

• August 21, 2025

Of misschien is de accu slecht

Wat zit er in ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 21, 2025

Oude handset? > 10 jaar.

Haal de batterijen er eens een paar minuten uit.

Wissel de handsets anders om.