Skip to main content
Antwoord

Hoe stel ik mijn Motorola CT202 in naast mijn Yealink T33G

• May 15, 2025
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik het modem terugzet naar de fabrieksinstellingen dan wordt het telefoonnummer niet automatisch opnieuw ingesteld zoals de BOX 12 aangeeft.

Zodoende probeer ik het nummer handmatig in te stellen via de de VOIP Servicetool: https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Hiervoor heb ik zelf een wachtwoord aangemaakt. Dit in combinatie met de door de Servicetool geleverde gegevens probeer ik nu in de BOX 12 in te voeren om mijn toestel (een Motorola CT202)  aan de praat te krijgen, en het groene telefoonlampje op de BOX 12 op te laten blinken.

Kan iemand mij vertellen wat nu te doen? Mijn Yealink T33G heb ik reeds werkend gekregen via de Servicetool maar deze probeer ik te backuppen met een analoge Motorola CT202 als reserve toestel. Om dit te kunnen doen mag de Yealink niet ingelogd staan volgens de Klantenservice, maar dit lost het probleem niet direct op ben ik achter gekomen. De BOX 12 blijft melden: Error - TimerLoginRejected.

Bijlage: in te vullen Telefoonprofiel

Telefoonprofiel

Beste antwoord door Dénis.Prom

Hierbij de door mij genomen stappen:

1. Budget & toestel(en) selecteren;
  2. Nummer(s) door KPN aan laten maken;
  3. Nummer(s) door KPN van parkeren laten halen door deze aan de groene poort(en) toe te laten wijzen;
  4. Toestel(en) aansluiten (analoog & IP;)
  5. IP telefoon(s) inloggen & testen;
  6. Modem resetten door de fabrieksinstellingen in te stellen en de stroom er 30 seconden af te halen. Het groene Phone lampje blinkt nu op de BOX 12;
  7. Stappen herhalen in geval van storing.

Je kunt nu bellen met het nummer via de analoge & IP telefoon, en gebeld worden op de IP telefoon!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

Hierbij mijn Yealink T33G instellingen: 

Admin: topics samengevoegd

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2025

Zojuist de klantenservice gesproken: deze konden het nummer van parkeren halen waardoor het telefoonprofiel werkt in combinatie met de fabrieksinstellingen van de BOX 12 en het groene Phone lampje op blinkt na resets.

Vervolgens de BOX 12 naar de fabrieksinstellingen gezet waarna beide toestellen (analoog en IP) uitgaand kunnen bellen en de IP telefoon gebeld kan worden.

Standaard werkt de analoge telefoon nu volledig! Als ik de IP telefoon inlog, dan gaat hij analoog niet meer over, maar uitgaand bellen werkt ten alle tijde (resetten in geval van wisselende configuratie.)

BOX 12: telefoonprofiel als ingesteld door KPN

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 15, 2025

Beste ​@Dénis.Prom de Motorola een een simpele analoge huistelefoon die je op telefoonpoort 1 aansluit.

Dan kun je meteen bellen en gebeld worden.

Een IP telefoon kun je ook aansluiten op de modem, op poort 2, maar ook uitsluitend als analoge telefoon.

Analoog en IP kun je niet door elkaar gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Hierbij de door mij genomen stappen:

1. Budget & toestel(en) selecteren;
  2. Nummer(s) door KPN aan laten maken;
  3. Nummer(s) door KPN van parkeren laten halen door deze aan de groene poort(en) toe te laten wijzen;
  4. Toestel(en) aansluiten (analoog & IP;)
  5. IP telefoon(s) inloggen & testen;
  6. Modem resetten door de fabrieksinstellingen in te stellen en de stroom er 30 seconden af te halen. Het groene Phone lampje blinkt nu op de BOX 12;
  7. Stappen herhalen in geval van storing.

Je kunt nu bellen met het nummer via de analoge & IP telefoon, en gebeld worden op de IP telefoon!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@Dénis.Prom, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat het inmiddels is gelukt. Dankjewel ook voor de terugkoppeling met de oplossing, hier hebben andere klanten ook iets aan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2025

Om de groene poort aan te kunnen sluiten gebruikt u een RJ11 naar RJ45 verloopkabel! Zo voorzie je het LAN van analooge telefonie indien nodig.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2025

Net een downtime gehad en de stappen doorlopen… Het probleem (geen gehoor) was onmiddellijk opgelost! Voorwaarde blijft volgens mij hoofdzakelijk het groene Phone lampje op de box 12. Je bent dan niet ´geparkeerd.´