Skip to main content
Vraag

Hoe verbind ik mijn huistelefoon draadloos met de experiabox in de meterkast?

• May 22, 2025
  • 13 reacties
  • 155 keer bekeken

hoe krijg ik een draadloze verbindinding maken  met mijn  vaste telefoon 

met het mijn  modem die nu  verlpaats is naar mijn mijn meterkast van aansluiting glasvezel

in mijn woonkamer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2025

Hallo ​@martinusvanes12121959 ,

Kun je geen kabel trekken vanuit de meterkast naar de plek waar tot voor kort jouw modem heeft gestaan? Want daar is kennelijk een leiding voor aanwezig. Bij mij thuis is dit ook zo geregeld voor de vaste telefoon. 

Lukt dat niet? Dan heb je een telefoon nodig die werkt zonder bekabelde aansluiting. Dan adviseer ik jou om naar de KPN-winkel toe te stappen voor een advies.

die is 21 -5 verhuist naar mijn meterkast 

GEEN AANSLUITPUNT MEER IN MIJN WOONKAMER 

ALLES WAT IK ZOU KOPEN KAN IK NIET ZIEN OF ER BERICHT IS INGESPROKEN !

EEN LANGE TELEFOONKABEL IS GEEN OPTIE !

MIJN ANTWOORD APPARAAT MOET IN MIJN WOONKAMER ZIJN !

Admin: topics samengevoegd

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Wat voor huistelefoon heb je? En gaat het om een los antwoordapparaat?

Verder raad ik je aan om niet met hoofdletters te typen. Dit wordt in de internetwereld gezien als schreeuwen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2025

Dat kan alleen als je een telefoonkabel maakt van modem naar huiskamer.

Nou, dan is het antwoordapparaat in de woonkamer ook gelijk weer uitgesloten. Hoewel… zie onder.

Maar… er knippert toch ook een lampje op de handset? Om aan te geven dat er berichten zijn. En die zijn ook via de handset gewoon te beluisteren. Daarvoor hoeft basisstation/antwoordapparaat niet in de buurt te zijn.

Als je een Gigaset of kpn telefoon hebt zou je deze basis kunnen kopen met intern antwoordapparaat. Op de handset kun je bij die merken dan zien dat er berichten zijn en ze ook met de handset beluisteren. Dat hoeft niet op het antwoordapparaat (en kan bij die basis ook niet).

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278373/kpn-basisstation/ (inclusief antwoordapparaat dus).

Verder ook nog: komt het oude IS/RA van de koperdraad binnen in de meterkast? Dan kun je het daar los halen en met wat aansluitmateriaal op je modem aansluiten. Dan is de analoge telefoonverbinding naar de woonkamer weer in stand.

En zet je CAPS uit alsjeblieft. We horen/zien je wel zonder.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2025

Hallo ​@martinusvanes12121959 ,

Kun je geen kabel trekken vanuit de meterkast naar de plek waar tot voor kort jouw modem heeft gestaan? Want daar is kennelijk een leiding voor aanwezig. Bij mij thuis is dit ook zo geregeld voor de vaste telefoon. 

Lukt dat niet? Dan heb je een telefoon nodig die werkt zonder bekabelde aansluiting. Dan adviseer ik jou om naar de KPN-winkel toe te stappen voor een advies.

die is 21 -5 verhuist naar mijn meterkast 

GEEN AANSLUITPUNT MEER IN MIJN WOONKAMER 

ALLES WAT IK ZOU KOPEN KAN IK NIET ZIEN OF ER BERICHT IS INGESPROKEN !

Admin: topics samengevoegd

@martinusvanes12121959 

Ik heb niet het idee dat je mijn eerdere antwoord snapt. Er loopt een leiding vanuit de plek waar het modem heeft gestaan naar de meterkast. In die leiding kun je nu een andere kabel (laten) trekken. En dan kun je in jouw huiskamer gewoon jouw telefoon aansluiten. 

Het is mij niet duidelijk waarom de monteur dat niet meteen voor jou heeft geregeld. Maar goed, bel anders met 0800-0402, leg het probleem daar voor en vraag om een monteur. (Of trek die kabel zelf als je handig bent daarmee.) 

• May 22, 2025

​[..]  Er loopt een leiding vanuit de plek waar het modem heeft gestaan naar de meterkast. [..]

Nouhou, dat kan ook anders zijn, de oude telefoonaansluiting kan ook vanuit de straat naar de woonkamer lopen, de glasvezel komt nu (wel) in de meterkast uit.
Zoals hier ook geval is :

( let niet op de titel )

Ben je over moeten gaan van DSL naar glasverzel, dan is het aan KPN om het weer zo te maken als het was, zie ook dit  :

Het is mij niet duidelijk waarom de monteur dat niet meteen voor jou heeft geregeld. Maar goed, bel anders met 0800-0402, leg het probleem daar voor en vraag om een monteur.

:-)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@martinusvanes12121959, ik zie dat de al enkele KPN Community leden hulp hebben geboden met hun antwoorden. Kom je hier zo verder mee? 

als mijn modem in meterkast hangt heb en zie geen ingesproken antwoorden op mijn antwoord 

apparaat 

en ik moet 24 uur per dag 7 dagen in week de weg op voor nieuwe baan 

en ik be vrijwilleger bij ggz,brandweer haga zieken huis dus mijn antwoord apparaatMOET IN MIJN 

WOONKAMER EN GEEN METERS LANGE KABELS ALLES MOET WIFI ZIJN AFSTAND METERKAST 

RECHSTEEKS IS 18 METERVERLIES  60% VAN ONTVANGST EN NOG 12 METER OMHOOG LAGS PLAFOND

EN LANGS DE MUREN EN DAN WEER OMLAAG DUS 30 METER ALLEEN VOOR TELEFOO EN HETZELFDE

VOOR TV EN DAN NAAR MIJN SLAAPKAMER 30 METER !

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

dus alles kabels is 3  keer wat ik al gesruurd kom ik over de 100 meter

INCUSIEF PAAR UUR WERK  

met tv,tefoon,internet !

WAAROM ZIT  DAT NIET ALLEMAAL IN GLASVEZEL !

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@martinusvanes12121959, even een melding tussendoor. Je hebt nu twee nieuwe topics gestart over hetzelfde onderwerp, dus ik heb ze samengevoegd met het topic dat je al had. 

Reageer hier als je vragen hebt of verdere dingen wilt doornemen. 🙂

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 24, 2025

als mijn modem in meterkast hangt heb en zie geen ingesproken antwoorden op mijn antwoord 

apparaat 

en ik be vrijwilleger bij ggz,brandweer haga zieken huis dus mijn antwoord apparaatMOET IN MIJN 

RECHSTEEKS IS 18 METERVERLIES  60% VAN ONTVANGST EN NOG 12 METER OMHOOG LAGS PLAFOND

EN LANGS DE MUREN EN DAN WEER OMLAAG DUS 30 METER ALLEEN VOOR TELEFOO EN HETZELFDE

Graag niet in CAPS LOCK typen, want dat wordt als schreeuwen gezien.

Wat voor huistelefoon heb je precies? Want als het een draadloze met antwoordapparaat is, kan je het basisstation in de meterkast plaatsen. En een los oplaadstation (of stand-alone basisstation met oplader) in de huiskamer. Op de handset kan je ook je antwoordapparaat afluisteren. En anders kan je ook natuurlijk een voicemail instellen. Dan heb je geen vast antwoordapparaat nodig.

Verder heb je met Wifi overigens meer verlies dan het gebruik van kabels.

Leen59
Wijsgeer
  • May 24, 2025

apparaat 

Woon je in een bovenwoning met de meterkast op de begane grond misschien?

Leen59
Wijsgeer
  • May 25, 2025

Trouwens, als je al die werkzaamheden hebt heb je ws ook een mobiele telefoon, daar zit voicemail op als antwoordapparaat. Ik begrijp jouw verhaal eigenlijk niet, maar ik wil wel meedenken voor een oplossing.

Vergeet niet dat dit een klantenforum is om elkaar te helpen en niet de plek is om tegen KPN te schreeuwen, dat moet je ergens anders doen.