Skip to main content
Antwoord

Hoe vraag ik vaste telefonie aan bij mijn bestaande pakket?

• July 5, 2025
  • 9 reacties
  • 80 keer bekeken

Wij zijn al klant en hebben tv, internet, mobiel via kpn, maar aangezien al onze drie de i phones niet meer laden zou ik graag vaste telefonie aan willen zetten zodat we wel kunnen bellen. Hoe doe ik dit, want ik kan dus niet bellen en via chat dot kom ik ook niet in de wachtrij want die is langer dan drie kwartier….

Alvast bedankt!
Groetjes Nelleke

Beste antwoord door PeterG

Kan je niet beter je mobiele telefoons vervangen??? Zonde anders ook van de abonnementen. 

Vaste telefoon is nogal duur in gebruik. Maar liefst € 0,16 per minuut om te bellen. Via je mobiele abonnement heb je sowieso, per toestel (!), 150 minuten gratis.

Ik vind je oplossing nogal... apart.

Via MijnKPN kpn kun je de optie vast bellen aan zetten. 

Verder kun je contact opnemen via Facebook en X.com.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 5, 2025

Dag ​@peetertjes u kunt telefonie aanzetten in mijnkpn. Laat even weten of het gelukt is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 5, 2025

Kan je niet beter je mobiele telefoons vervangen??? Zonde anders ook van de abonnementen. 

Vaste telefoon is nogal duur in gebruik. Maar liefst € 0,16 per minuut om te bellen. Via je mobiele abonnement heb je sowieso, per toestel (!), 150 minuten gratis.

Ik vind je oplossing nogal... apart.

Via MijnKPN kpn kun je de optie vast bellen aan zetten. 

Verder kun je contact opnemen via Facebook en X.com.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

@Joep1965 het is gelukt! Was al aan het zoeken geweest maar nog niet alles open gezet en zat verstopt onder extra opties. Bedankt voor het meedenken!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

@PeterG Wij vinden het ook heel apart Peter en heel bijzonder. In 1 dag 3 telefoons kapot bij de laadconnector, dus dan kan je niet bellen. Allemaal met andere oplaadkabels en op andere punten uitgeprobeerd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze die dag de lantaarnpaal met ledverlichting hebben vervangen voor het huis, misschien dat die voor een piekspanning heeft gezorgd. 

Oplossing is dan nu maar 1 maandje vaste telefonie want dan kunnen klanten daar op bellen er zit 1 telefoon bij van 3 maanden oud, 1 die 13 maanden oud is dus die worden opgestuurd voor garantie, maar daar gaan altijd wat dagen overheen. De andere telefoon zijn we al mee naar de winkel geweest en daar kijken ze of het aan de laadconnector ligt. Die wordt in ieder geval vervangen…. 

maar bedankt voor het meedenken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2025

kapot bij de laadconnector, dus dan kan je niet bellen

Jawel hoor. Telefoon lenen. Simkaartje overzetten. 

Kunnen die Apple 's nog niet snoerloos laden?

Ik zou ermee naar een telefoon winkel gaan. 

Tot 1996 moesten we via de buren de PTT bellen als de telefoon niet werkte, want mobiel was er toen nog niet. En die eerste jaren hadden nog maar weinig mensen mobiel. 

Heb je geen leen toestel van de winkel?

En waren de telefoons alle 3 tegelijk leeg???

Heb je wel een toestel voor vast bellen in huis? En die klanten... ga je die allemaal bellen om dat nieuwe (!) vaste nummer door te bellen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Peter ik heb alles heel duidelijk beschreven in mijn vorige reactie,daar kun je heel veel vragen en ???uit halen. 

Bij deze sluit ik het topic

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@peetertjes, welkom bij onze community. 

Goed om te zien dat je al goed op gang bent geholpen en dat het gelukt is. Wat enorm balen ook dat dit in een keer met 3 telefoons is gebeurd. Ik ben benieuwd wat er er precies aan de hand is. Hou ons de hoogte hier mocht je dat willen, ik ben best benieuwd wat er hand is als ze dat kunnen achterhalen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 9, 2025

Hoi Alex 
Vaste telefonie was snel aangesloten. Ik heb hier echter geen mail van gehad dat het was gelukt of welk telefoonnummer we hadden gekregen. Dit is natuurlijk op te lossen door zelf naar een nummer te bellen, maar had dit eigenlijk wel verwacht van een bedrijf als kpn.

Er is nu een onderzoek bij enexis of er een piekspanning is geweest en wellicht iets met een stekkerblok heeft gedaan. Lantaarnpalen zijn niet aangesloten op hetzelfde elektriciteitsnet dus dat is uitgesloten. 
Groetjes Nelleke

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • July 15, 2025

Het blijft toch bijzonder, maar los van KPN interessant om te weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. 

Het goede nieuws is in ieder geval dat de vaste telefonie nu werkt, hopelijk heb je de mobiele tostellen ook snel werkend of vervangen.