Skip to main content
Antwoord

Hoe zet ik mijn telefoonnummer in de Fritzbox 7590AX?

• August 19, 2025
  • 17 reacties
  • 189 keer bekeken

Ik heb een fritzbox, maar als ik mijn telefoonnummer wil invoeren kan ik geen kpn uit de lijst kiezen. Ik probeerde al de optie <andere provider> maar het lukt me niet, het telefoonnummer wordt niet actief...

Ik heb al wel een ims.imscore gebruikersnaam en wachtwoord.

Beste antwoord door patrick-1234

@patrick-1234 Misschien een overbodige vraag, maar staat je Regio instelling misschien op Duitsland ipv Nederland?

Ik ben blij dat je toch reageerde, heel simpel, dit was de oplossing voor mijn probleem! Het stond idd op duitsland, nadat ik de regio op nederland zette startte de FB opnieuw en kon ik KPN kiezen. Allen bedankt voor het meedenken!

17 reacties

HeidiV
Topper
  • August 19, 2025

Hi ​@patrick-1234 

Je kan dat automatisch laten doen volgens dit kennisbank artikel door de FB via de installatie wizard in te stellen:

In hetzelfde artikel vind je ook hoe je de SIP gegevens kan opvragen om die zelf in de FB in te stellen.

Zie ook deze pagina waar een pdf staat hoe vast bellen in te stellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Probleem is dat ik alleen duitse internet providers in mijn lijst heb staan, en alles voor kpn dus handmatig moet invoeren.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 19, 2025

Dan heb je denk ik een specifieke Duitse firmware? Heb je het al automatisch geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Klopt, ik zie helemaal geen nederlandse providers erbij staan helaas.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 19, 2025

Leen59
Wijsgeer
  • August 19, 2025

Lees dit anders even door

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

ik heb de firmware gedownload en geinstalleerd, Helaas blijven de duitse providers en dus nog steeds geen nederlandse provider in de lijst.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Via Mijn KPN kan je de VOIP-gegevens ook met een druk op de knop naar je FritzBox pushen. Heb je dat al geprobeerd? 

Of wat is er mis als je het met de hand moet invullen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

nee, ik heb zojuist in mijn kpn gekeken, maar ik zie niet waar je de voip gegevens kan pushen

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Ook niet bij je telefoonnummer? Ik kan lastig zelf kijken, omdat ik zelf geen vast telefoonnummer bij KPN heb.

Maar wat is er mis met handmatig instellen volgens de PDF die ​@HeidiV 15 uur geleden hier deelde?

Ikzelf heb recentelijk zelfs VOIP-buster (zonder snelkeuze!)  toegevoegd. Ook dat ging prima. Dus handmatig instellen kan geen probleem zijn.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

dat heb ik dus al verschillende keren geprobeerd, ik heb mijn telefoonnummer zowel met +31 als gewoon met een 0 laten beginnen, (+31 als in de pdf van heidi, en 0 wat bij de sip-gegevens stond) maar beide zijn steeds weer zonder succes.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Gebruik je wel je juiste gebruikersnaam en wachtwoord die je uit de Servicetool hebt gehaald? En dus niet die van je KPN account?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

ja, die aabaxxxx.ims.imscore.net met het gekozen wachtwoord

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 20, 2025

Dan moet ik je een antwoord verschuldigd blijven. Misschien weet iemand anders  hoe de gegevens ingevuld moeten worden, en anders kan ik later op de dag of vanavond even in de FritzBox bij mijn vader thuis kijken. Ikzelf heb geen vaste KPN-telefonie, dus het controleren wordt lastig.

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 20, 2025

@patrick-1234 Misschien een overbodige vraag, maar staat je Regio instelling misschien op Duitsland ipv Nederland?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Ik ben blij dat je toch reageerde, heel simpel, dit was de oplossing voor mijn probleem! Het stond idd op duitsland, nadat ik de regio op nederland zette startte de FB opnieuw en kon ik KPN kiezen. Allen bedankt voor het meedenken!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • August 21, 2025

Hi ​@patrick-1234, allereerst welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je zo goed bent geholpen en de oplossing via ​@MinneH, dank daarvoor. Soms is de oplossing erg makkelijk als je het net weet te vinden. 

Je weet ons hier te vinden mocht je verder nog vragen hebben. :)