Skip to main content

 

hoeveel huistelefoons kunnen er aan gesloten worden als je in een woonvorm woon en iedereen heeft het zelfde aan sluiting

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Normaal 2 op een modem.

 

Of neem een VoIP centrale.


Waarschijnlijk bedoelt TS hoeveel toestellen op dezelfde aansluiting op de modem.

Vroeger had je daar het begrip ‘aansluitfactor’  voor, dat stond op elke telefoon, of randapparaat, in de vorm van een langwerpig blauw stickertje.  Hoe dat nu is weet ik helaas niet.

Ik heb in ieder geval nergens op de  voicepoort van wat voor modem dan ook, een aansluitfactor gezien, ook niet in de manuals.


Hallo @kel69 er zijn DECT centrales, die kunnen tot 6 toestellen aan.

 


Vroeger had je daar het begrip ‘aansluitfactor’  voor, dat stond op elke telefoon, of randapparaat, in de vorm van een langwerpig blauw stickertje.  Hoe dat nu is weet ik helaas niet.

Omdat dat tegenwoordig niet echt meer een dingetje is, meerdere toestellen aansluiten op dezelfde poort. Lijkt mij in dit geval voor de TS ook niet een wenselijke oplossing. Je wil natuurlijk niet dat je huisgenoten vrolijk mee kunnen luisteren als je een telefoongesprek aan het voeren bent.


Hallo @Raymondt bij een DECT met meerdere toestellen kun je gelukkig instellen dat bij meerdere handsets de overige handsets niet mee kunnen luisteren als er 1 in gesprek is.

CC @kel69 


Hoi @JanD ,

Klopt helemaal wat je zegt. Ik ging puur even in op de suggestie die Xenomatrix deed, namelijk het parallel aansluiten van meerdere toestellen op 1 poort. Dat was namelijk hetgeen waarvoor die aansluitfactor van belang was en vermeld werd. Ik denk niet dat dat tegenwoordig nog veel gebeurt, en wilde even de nadelen benoemen die je wel gaat hebben, als je het zo nog zou willen doen.


Euh, is dan een bedrijfsoplossing via KPN ZAKELIJK niet handiger? Als je ook een abonnement hebt via KPN ZAKELIJK (je bent hier bij Consumenten) dan geven die daar ondersteuning in.

Want in een consumenten opstelling zullen ook alle handsets overgaan als er van buitenaf gebeld wordt.

Per poort kan er één dect aangesloten. Op een dect kunnen tot 4 handsets. Op sommige duurdere en het losse basisstation tot 6. Bereik vanaf een dect basis is ook maximaal zo'n 25 meter….


Met een Fritzbox7590 heb je 2 poorten voor vaste toestellen en je kunt 6 Decttoestellen bedienen. Over één vaste telefoonlijn kun je 2 gesprekken tegelijk voeren. Je kunt onderling bellen. En je hebt wifi. Te koop, of te huur bij KPN. 


Hallo @PeterG binnen tot 50 meter en buiten tot 300 meter volgens Gigaset en de mogelijkheid een repeater te plaatsen voor groter bereik, gaat dan wel ten koste van een handset 


Gebruiks ervaring @JanD . Beter dan specificaties.