Skip to main content
Antwoord

Hoeveel wifi telefoon toestellen kan ik op 1 SIP account instellen

• July 10, 2025
  • 13 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik probeer van mijn oude DECT toestel setup (base station-RJ12 met 3 toestellen) af te komen.

Liefst zonder Frtiz!Box in de gehele configuratie.

Dan zijn er via het LAN 2 opties. 

1. SIP via een IP-base (RJ45) met 3 DECT toestellen 
  2. SIP via 3 WiFi toestellen  (geen base, SIP instellingen direct in toestel) (= clean setup WP816 bijvoorbeeld)

Maar ik kan nergens vinden of je meerdere WiFi toestellen, voorkeur 3, op 1 KPN SIP/VOIP account kan bedienen.

Bij optie 1) spring ik namelijk van de IP-base over naar een andere technologie (DECT) dus daar maakt het niet uit. Dus ik weet niet echt wat ik wel/niet kan bestellen.

Iemand? Het staat nergens op het KPN portaal.

Beste antwoord door RNe

Inmiddels heb ik 1 ip base station met 3 detct toestellen daar op aan de praat gekregen. Dus volledige VoIP

Mijn voordeel ik ben nu niet meer afhankelijk van mijn Fritz!box. 

(Los van deze thread heb ik ook IPtv los weten te maken van mijn Fritz!Box en kan dus nu alles achter eigen hardware draaien vanaf mijn fiber...nog wel met ONT maar zou niet hoeven...directe FO-ingang op gateway.)

Dank iig voor de reacties

13 reacties

• July 10, 2025

Maar ik kan nergens vinden of je meerdere WiFi toestellen, voorkeur 3, op 1 KPN SIP/VOIP account kan bedienen.

De voip server van KPN accepteerd maar 1 verbinding. Je moet zelfs telefonie/voip uitzetten in de Experiabox/KPN Box. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 10, 2025

Ik heb nog nooit van wifi telefoon toestellen gehoord, wel van draadloze DECT telefoons,  maar die werken niet volgens het wifi protocol ​@RNe 

• July 10, 2025

@JanD 

Google op "wifi telefoon voip".

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Met een gigaset basisstation en 3 toestellen kan je dat realiseren.

bij kpn je voip gegevens opvragen deze instellen in de gigaset. En in de configuratie kan je aan geven welke toestelen er moet worden overgaan bij een oproep

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

Met een gigaset basisstation en 3 toestellen kan je dat realiseren.

bij kpn je voip gegevens opvragen deze instellen in de gigaset. En in de configuratie kan je aan geven welke toestelen er moet worden overgaan bij een oproep

Ja dat is optie 1) mijn vraag gaat over optie 2)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

De voip server van KPN accepteerd maar 1 verbinding. Je moet zelfs telefonie/voip uitzetten in de Experiabox/KPN Box. 

M.a.w. 1 WiFi toestel of 1 dect base via LAN

• July 10, 2025

Optie 2 kan dus niet bij KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

Jawel , volgens mij met enkel 1 WiFi toestel. Dat is hetzelfde als 1 VoIP base (met losse dect telefoons)

• July 10, 2025

Jawel , volgens mij met enkel 1 WiFi toestel. Dat is hetzelfde als 1 VoIP base (met losse dect telefoons)

Maar jij wilt 3 toestellen. Dat kan niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2025

Idd

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 14, 2025

Hey ​@RNe, welkom! Ik zie dat je het antwoord op je vragen al gekregen hebt.

Het is inderdaad niet mogelijk om drie losse wifi toestellen op 1 SIP account in te stellen. Dus je zult toch een variant moeten gebruiken met 1 basistoestel in combinatie met aanvullende handsets.

Voor de volledigheid nog de link naar onze VOIP servicetool. Die heb je nodig om je SIP gegevens op te vragen en je wachtwoord aan te passen zodat je dit ook daadwerkelijk in je eigen toestel kunt instellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 30, 2025

Inmiddels heb ik 1 ip base station met 3 detct toestellen daar op aan de praat gekregen. Dus volledige VoIP

Mijn voordeel ik ben nu niet meer afhankelijk van mijn Fritz!box. 

(Los van deze thread heb ik ook IPtv los weten te maken van mijn Fritz!Box en kan dus nu alles achter eigen hardware draaien vanaf mijn fiber...nog wel met ONT maar zou niet hoeven...directe FO-ingang op gateway.)

Dank iig voor de reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 4, 2025

Goed dat het werkt!

Mocht je ook een eigen ONT willen gaan gebruiken, ​@RNe, neem dan even een kijkje op kpn.com/eigenmodem voor de benodigde specs en de stappen om die eigen ONT geregistreerd te krijgen.