Skip to main content

 

M.,

Ik had problemen met m'n wachtwoord  instellen en belde de klantenservice voor een oplossing.

De dienstdoende medewerker droeg allerlei oplossingen aan, maar niets hielp. Tenslotte zei hij: “Blijf nog even aan de lijn, dan kom ik zo bij u terug”.  Ik bleef aan de lijn, maar hij kwam niet terug en tenslotte werd na enige tijd de verbinding verbroken. Het resultaat is een extra kostenpost van  euro 54.17 op mijn maandelijkse factuur!

Dit lijkt wel een verdienmodel: Mensen zo lang mogelijk aan de lijn houden!

Uiteindelijk heb ik m'n probleem zelf op gelost.

 

Welk nummer heb je dan gebeld @mouche ?  KPN is gratis bereikbaar via 0800-0402.

Heb jij soms gezocht (Google?) naar een nummer van KPN? Dan ben je waarschijnlijk in de handen gevallen van een duur doorschakelbedrijf, die voor deze ‘service’ het bedrag van €1,00 p/min rekent.


Bedankt voor je reactie/tip. Ik heb dus een duur nummer gekozen.  Ik heb dit telefoonnummer op internet gevonden via zoekmachine Startpage (gebruikt Google!). Dus je suggestie klopt.

Oppassen in 't vervolg dus.

Groet van 

 

mouche/moustaches

 


Ik was 11,88 kwijt, voor een kort telefoontje…kennelijk ook doorgeschakeld. Hiervoor moet de kpn dan wel waarschuwen, want als argeloze klant ben ik nu wel de dupe van de doorverbindbedrijven! Niet zoveel als 54 euro maar toch veel! Opgepast dus en kpn, die er wat aan!


Vanwege een storting in mijn netwerk thuis heb ik uren met servicenummers van uw dienst moeten bellen. Er moest uiteindelijk een nieuw modem en twee nieuwe tv kastjes worden aangeschaft en geïnstalleerd. Dat heb ik telefonisch met uw dienst uitgevoerd.

Prima. Maar dat ik daardoor nu € 31,- meer moet betalen dan mijn maandelijkse belkosten is wel erg veel voor iets waar ik niets aan doen kon. U vond dat u ouderwetse apparatuur had en wilde het vervangen hebben.  Dankzij die telefonische assistentie heeft u geen monteur hoeven sturen en kon ik alle stappen uitvoeren.

Nogmaals ik wil die extra belkosten niet betalen voor iets waar ik niets aan kon doen.

Met vriendelijke groet,

Jeannette


Hoi, @jeanette 

Je hebt gebeld via een nummer dat je waarschijnlijk gegoogled had. Dure doorschakeldiensten maken dan een beetje misbruik.

Omdat het geen nummers zijn van KPN zelf kan dit niet vergoed.

KPN heeft al sinds 2010 het gratis nummer 0800 0402.

De rekening (deels) storneren geeft grote problemen. Dus best gewoon betalen en voortaan KPN rechtstreeks op het eigen nummer bellen. Gratis.


Dank voor je antwoord. Ik heb wel met 0800 0402 gebeld. Kijk maar in mijn bel overzicht van mijn MOB   
 


Dan zou daar die 31 euro niet vandaan komen. 

Heb je wel de ​​​​​specificaties   v​​​ an de gesprekken op je factuur ( ! Tweede blad ) gecheckt?


Jazeker wel. Servicenummer:€31,00. 
moet ik een foto invoegen? 

 



Admin: mobiele nummers in afbeelding privé gemaakt


Maar daar staat geen nummer van de klantenservice bij.


Alleen 1889 is een doorschakel dienst. Speciaal voor jou heb ik ze zojuist kort gebeld om hun bandje te horen. Direct hoor je “1889 is een servicenummer wat 100 cent per minuut kost, ook nadat u doorverbonden bent” 

Dit is dus duidelijk niet het nummer van de klantenservice, KPN gaat deze factuur niet betalen. 


En het nummer zegt ook duidelijk dat het €1 per minuut kost, dat moet je toch meteen aan het denken zetten en ophangen.

 


Balen……

Vgls mij heb ik steeds hetzelfde nummer gebeld. Dat KPN nummer dus. 
Schakelt dat nummer dan door?


Balen……

Vgls mij heb ik steeds hetzelfde nummer gebeld. Dat KPN nummer dus. 
Schakelt dat nummer dan door?

Het nummer van KPN is 0800-0402 en is geheel kosteloos. U heeft gebruik gemaakt van een doorschakel dienst wat los staat van KPN. AvroTros heeft daar wel eens een artikel over geplaatst. Misschien interessant voor u om te lezen.


Tja. 1889 bel je. Die schakelt door naar kpn, waarbij jij natuurlijk met 1889 blijft verbonden voor 1 euro per minuut. 

1889 bedankt je hartelijk voor de goede verdiensten :smirk:

 Dat KPN nummer dus

​​​Het kpn nummer 0800 0402 heb niet gebeld want dát staat niet op de factuur. 

1889 is niet van kpn .