Skip to main content

Bij een kennis van me hebben we het volgende probleem

 

Er zijn 2 vaste telefoons, 1 boven en 1 beneden. Op de telefoon boven zit een hoge zachte pieptoon tijdens het bellen. Ik heb toestellen gewisseld, en wat aansluit punten opnieuw vast gezet, kabels verwisselt, en toen leek het ineens weg. Maar….Als ik bel en ik neem boven op, dan is het stil. Laat ik de hoorn van de haak, en neem beneden ook op, is het ook stil. Leg ik vervolgens 1 van de telefoons op de haak dan begint de piep weer. Wat kan dit zijn ? Het is geen wisselgesprek, het is een stabiele piep op de achtergrond, zachtjes maar genoeg om irritant te zijn :) 

 

Daarnaast werkt de nummerherkenning niet, deze heeft wel altijd gewerkt. Wat de reden is weet ik niet, ik ken de history van de aansluiting niet. Maar de mensen geven aan dat dit is sinds ze boven EN beneden een toestel hebben. 

Hi @Robert-Jan75! Eens kijken of we dit probleem kunnen oplossen!

Deze piep is constant te horen: dus zowel bij bellen en gebeld worden? Ik ben ook benieuwd hoe jouw kennis via ons belt: via een Internet en Bellen (VoIP) abonnement (telefoon zit dan gekoppeld aan een modem) of vast bellen zonder internet abonnement? 

Als het om bellen via VoIP gaat, dus met een modem, wil ik graag weten welk type modem er in gebruik is en of het modem al eens herstart en handmatig gereset is? Heel goed dat je de toestellen al omgewisseld hebt en de bekabeling gecontroleerd hebt! Is de piep ook aanwezig als één van de 2 toestellen aangesloten is? (verzoek is om dat per toestel eens te controleren). Toevallig ook al een ander toestel getest? Ben benieuwd naar de antwoorden op mijn vragenvuur :see_no_evil:.

Een herstart en/of reset kan er ook voor zorgen dat de nummerherkenning weer geactiveerd wordt. Als nummerherkenning niet opnieuw geactiveerd wordt of er wordt gebeld zonder een vast internet abonnement, dan raad ik je kennis aan om te bellen of chatten met onze klantenservice. Op zijn of haar verzoek kan nummerweergave weer aangezet worden. Onze klantenservice is bereikbaar:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Er zijn 2 vaste telefoons, 1 boven en 1 beneden.

Zijn die telefoons elk apart op de Experia Box aangesloten, wordt er een splitter gebruikt of is het een dect telefoon waar een extra handset op aangesloten is?

Welke Experia Box hebben ze?

 

Daarnaast werkt de nummerherkenning niet, deze heeft wel altijd gewerkt. Wat de reden is weet ik niet, ik ken de history van de aansluiting niet. Maar de mensen geven aan dat dit is sinds ze boven EN beneden een toestel hebben. 

Is daarbij het oorspronkelijke telefoontoestel ook vervangen?

Zo ja, wat is het merk en type van de nieuwe telefoon?


Experiabox is type V10. De telefoons zijn doorgelust dmv stekkers (2 stekkers in elkaar, van Experiabox naar stekker en daarin een stekker die naar de telefoon beneden gaat.)Deze 2 stekkers zitten in een telefoon wcd gedrukt. In de telefoon wcd zit de kabel voor naar boven aangesloten. 

Telefoon merk is Profoon, type weet ik niet precies maar ik heb van Profoon er 2 types op gehad. Oorspronkelijke heb ik dus vervangen voor de andere Profoon. De telefoons zijn allemaal vaste toestellen. 

 

Kun je toestellen apart op de Experiabox aansluiten dan ? Ik heb uitgangphone 2 geprobeerd maar die deed niets...

 

 


Bellen gaat middels VoIP. Type is de V10. Reset heb ik nog niet gedaan, ga ik proberen ! De piep is bij bellen EN gebeld worden te horen. Haal je 1 toestel eraf dan is de piep weg en ook niet te reproduceren. Ander toestel dus ook geprobeerd, ook omgerolen van beneden naar boven en vice versa. Het is dus alleen met 2 toestellen aangesloten.


Op een V10 kan je beter kiezen om de twee telefoons beide apart op de Experia Box aan te sluiten en niet door te lussen.

Je kunt in de beheeromgeving van de V10 dan beide telefoonpoorten aan het telefoonnummer toewijzen.

Zijn ze dan verlost van die piep en werkt nummerherkenning dan ook weer?


Op een V10 kan je beter kiezen om de twee telefoon beide apart op de Experia Box aan te sluiten en niet door te lussen.

Je kunt in de beheeromgeving van de V10 dan beide telefoonpoorten aan het telefoonnummer toewijzen.

Zijn ze dan verlost van die piep en werkt nummerherkenning dan ook weer?

Ik ga het proberen, dank je wel !


Is het al gelukt om uit te proberen, @Robert-Jan75? Ben benieuwd naar een update!


Is het al gelukt om uit te proberen, @Robert-Jan75? Ben benieuwd naar een update!

Volgende week donderdag ben ik bij die kennis en ga ik het proberen en laat het weten !