Hallo,
Wij zijn als ex-Telfort (daarvoor nog Tiscali) glasvezelklant “overgezet” naar KPN. Bij Telfort hadden wij een internet + vast bellen abonnement. Voor vast bellen betaalden wij alleen een starttarief per gesprek en maakte het dus niet uit hoe lang je dan met iemand belde.
Toevallig heb ik afgelopen maand een keer veel gebeld met de vaste telefoon (doe ik anders nauwelijks) en werden wij geconfronteerd met een relatief erg hoge telefoonrekening met 65 euro aan gesprekskosten. Het blijkt dus dat het bellen nu wel per minuut in rekening wordt gebracht. Ik kan mij niet herinneren dat wij hiervan op de hoogte zijn gebracht.
Ik kan me niet herinneren dat we hier over zijn geïnformeerd.
Ons huidige abonnement heet nu “TFT Internet en Interactieve TV” voor 48,63 (+ 4,99 sneller internet 100/100) en dan betalen we nog voor vast bellen per saldo 2,50 aan vaste kosten (is natuurlijk ook niet veel) en dan nu dus ook nog gesprekskosten per minuut, waar ik me niet bewust van was. Dat gaat dan om iets van tussen de 15 en 17 cent per minuut als ik het terug reken op basis van de gesprekken. (ik weet niet of er wordt afgerond naar hele minuten of iets dergelijks).
In MijnKPN kan ik nergens de gesprekskosten per minuut terugvinden. Ook bij de tarieven op de site (zonder in te loggen) kan ik het niet vinden, waarschijnlijk omdat wij een ex-Telfort klant zijn en dat abonnement nu niet meer wordt aangeboden.
Weet iemand waar ik de exacte tarieven kan vinden en of ik misschien toch gemist heb dat we wel over de tariefswijziging (wel kosten per minuut) geïnformeerd zijn?
Wij gaan in ieder zo weinig als mogelijk met de vaste lijn bellen, nu we dit weten.