Skip to main content
Beantwoord

Hulp gevraagd bij aansluiten ouderwets draaischijf telefoontoestel

• May 20, 2025
  • 37 reacties
  • 578 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zal een korte video maken om het hier te presenteren wanneer ik wat leuks kan tonen. 

Jaaaaa! Ik ben ook heel benieuwd naar hoe hij klinkt. 
Hoe ben je zo op het idee van dit project gekomen? Je huis bedienen met behulp van een oud toestel, ik vind het ontzettend interessant! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Hij werkt.. de video is niet geweldig maar geeft wel een indruk.. deze video niet delen zonder toestemming..

Leen59
Wijsgeer
  • May 29, 2025

Hoezo niet delen als het op YouTube staat?

Leen59
Wijsgeer
  • May 29, 2025

Btw, vroeger poetste men bakeliet op met een drupje slaolie. WD40 werkt ws ook (wel even testen op een onzichtbare plek).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 30, 2025

Hoezo niet delen als het op YouTube staat?

Dit is een tijdelijke video. Er komt een betere met uitleg. Als je wilt delen, deel dan het topic.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat gaaaafffff ​@Mark W! 👏🏻 Het voelt echt een beetje als een geheime schuilplaats zo, waar je in plaats van assistenten AI hebt die de telefoon opneemt. 😄

Ik vond mijn Google Nest Mini's al super geavanceerd, maar dit is nog veel toffer. 
Ga je nog meer telefoons aansluiten door je huis heen of houd je het er bij één?

Christian_
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • KPN
  • June 4, 2025

@Mark W wat een ontzettend gaaf project. Ik heb met veel interesse en plezier naar je filmpje gekeken. Ik ben benieuwd naar de verdere voortgang.

• June 4, 2025

De titel van deze vraag is . .
Maar de draaischijf is (nog?) niet in gebruik ?
( zo maar een opmerkinkje )

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Hi, 

Het project is klaar. Ik heb de knoppen en het verklikkertjes aan het werk gekregen op mijn slimme huis en ik kan via de hoorn commando’s geven. Het is nooit mijn doel geweest iets met de draaischijf te doen. 
Enige wat nog gaat volgen is een complete video waarin ik ook wat meer stil sta hoe ik het geregeld heb. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

De titel van deze vraag is . .
Maar de draaischijf is (nog?) niet in gebruik ?
( zo maar een opmerkinkje )

En hier wederom een update…
Voor het eerdere project had ik geen toepassing voor de draaischijf. 
Nu een project waar ik die wel op toegepast heb. Het was een taaie maar het is gelukt!
Ik bedien nu het geluid inclusief het volume met een oude telefoon. 

Zie hier!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Echt heel heel tof ​@Mark W! Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Ik vind dit echt enorm leuk om te zien!

• Deelnemer
  • September 1, 2025