Skip to main content
Antwoord

Ik kan niet bellen met mijn vaste lijn

• August 15, 2025
  • 3 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik kan niet gebeld worden op mijn vaste lijn. Ik heb de vaste lijn voorlopig doorgeschakeld naar mijjn mobiel, maar ik weet niet of dát werkt. Het frappante is dat, als ik met mijn mobiel naar mijn vaste lijn  bel, ik WEL verbinding krijg. Ik heb al een afspraak gemaakt met een monteur. Kost me wel €80 . Ik heb intussen een andere vaste telefoon gekocht, want dit euvel heb ik al sinds ik overgestapt ben naar KPN. Ik heb al wat ruzie gekregen met vrienden die hier niet blij mee zijn, en dat ben ik ook niet. KPN is voor mij geen blijvertje als dit niet opgelost wordt, want ik moet straks €80 betalen voor iets waar ik niks aan kan doen. en wat al sinds het begin van mijn abonnement niet in orde is. Toen gebeurde het af en toe, nu continue.

Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@LoekDegenhart, is natuurlijk knap vervelend dat de vaste lijn het niet doet. Zoals ​@Ik_Combineer (KPN Monteur) al aangeeft zijn er alleen kosten als de fout ergens in jouw eigen thuisnetwerk zit. Is de monteur inmiddels ook al langs geweest? 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 15, 2025

Dus als je met je eigen mobiele naar je vaste nummer belt gaat ie wél over? ​@LoekDegenhart  (de doorschakeling naar hetzelfde nummer als waar de oproep vandaan komt wordt genegeerd. Opdat je huisgenoten wel kan bellen die thuis zijn.)

Aan het vaste toestel zelf zal het niet liggen indien dat op een 'domme’ phone poort zit.

Zelf gebruik ik nu al 12 jaar het vaste nummer niet meer. In verband met de hoge kosten ten opzichte van een mobiele met onbeperkt bellen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 15, 2025

Als monteur;

die 80 euro is enkel als er fouten zijn in uw netwerk. Als u al een nieuwe telefoon heeft aangeschaft is de kans groot dat het bij ons ligt, en dan zult u niet hoeven te betalen voor de monteur.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Hallo ​@LoekDegenhart, is natuurlijk knap vervelend dat de vaste lijn het niet doet. Zoals ​@Ik_Combineer (KPN Monteur) al aangeeft zijn er alleen kosten als de fout ergens in jouw eigen thuisnetwerk zit. Is de monteur inmiddels ook al langs geweest?