Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet meer meer dan 1 gesprek tegelijk voeren op mijn Gigaset

• May 14, 2026
  • 15 reacties
  • 100 keer bekeken

Hi Allemaal,

Ik heb een probleem met de vaste telefoon

Ik kan niet meer dan 1 gesprek tegelijkertijd ontvangen. Ik heb een gigaset met 3 losse toestellen maar echter als ik gebeld wordt en ik ben in gesprek dan krijgt de nieuwe beller een Lijn bezet melding. Ik heb al meerdere andere vaste toestellen geprobeerd maar het probleem blijft aanwezig.

Ik heb een experiabox v12.

Beste antwoord door PeterG

Eh. Ja. Je hebt één buitenlijn. Met één losse dect basis aangesloten op het KPN modem. 

Wil een tweede persoon in huis ook bellen dan mobiel gebruiken. 

Wil je op je vaste nummer bereikbaar blijven stel dan doorschakelen 'naar telefoonnummer' in via MijnKPN. Bijvoorbeeld op 5 × en naar je mobiel. Tijdens bezet schakelt dat een tweede inkomende oproep direct door.

Met een Fritzbox modem kun je direct dect handsets verbinden zonder basisstation. Dan zijn wel 2 buitenlijn verbindingen tegelijk mogelijk. 

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 14, 2026

Eh. Ja. Je hebt één buitenlijn. Met één losse dect basis aangesloten op het KPN modem. 

Wil een tweede persoon in huis ook bellen dan mobiel gebruiken. 

Wil je op je vaste nummer bereikbaar blijven stel dan doorschakelen 'naar telefoonnummer' in via MijnKPN. Bijvoorbeeld op 5 × en naar je mobiel. Tijdens bezet schakelt dat een tweede inkomende oproep direct door.

Met een Fritzbox modem kun je direct dect handsets verbinden zonder basisstation. Dan zijn wel 2 buitenlijn verbindingen tegelijk mogelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Hi ​@PeterG dankjewel voor je reactie.

Echter heb ik elders exact dezelfde setup en daar werkt het wel gewoon naar behoren?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Dat zou in principe niet moeten kunnen. 

En zal dan ook niet precies hetzelfde zijn.

Een los dect basisstation kan ook maar één buiten lijn gesprek tegelijk aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

@PeterG als je mobiel aan het bellen bent kan je toch ook tegelijkertijd door iemand anders gebeld worden? Bij meeste thuissituaties is dit ook het geval?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Mobiel heeft wisselgesprek. Heel irritant wat mij betreft. Gesprek met A onderbreken. B zeggen dat je in gesprek bent🤔, of ie later terug wil bellen. Weer terug naar A. Kan B beter direct de bezettoon krijgen. 

Bij mij staan wisselgesprek en voicemail dan ook uit.

Op de vaste lijn is er geen wisselgesprek. Dat kun je wel simuleren met doorschakelen dus.

En zeker met een los basisstation ook maar één buitenlijn. Dus ook met meerdere handset maar één gesprek tegelijkertijd. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

Beste ​@Aight en ​@PeterG je kunt met 1 lijn wel bellen en gebeld worden tegelijk.

Ik heb dat bij mijn V10 als volgt geregeld.

Op poort 1 de DECT-set met 4 handsets en op poort 2 een ander telefoontoestel of DECT-set met 1 of meer handsets.

Binnen de modem beide poorten activeren voor in- en uitgaand verkeer.

De KPN Box12 heeft ook 2 telefoonpoorten en daar moet het dus ook bij kunnen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

@JanD bedankt voor de oplossing! Echter zal je dan met 2 verschillende toestellen moeten werken?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

@JanD bedankt voor de oplossing! Echter zal je dan met 2 verschillende toestellen moeten werken?

Inderdaad

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Ja. Twee dect basisstations. En aparte handsets, want die kunnen maar op één basis aangemeld staan.

Of dus de doorschakelmethode: Als je in gesprek bent op de vaste lijn worden gesprekken doorgeschakeld naar het ingestelde nummer. Handigst je eigen 06 nummer.

Wist je dat uitgaand bellen altijd goedkoper is met een 06 abonnement. Of je hebt sowieso 150 minuten (2½ uur) per maand kosteloos in je abonnement NL+EU. Of voor maar 1 euro meer onbeperkt bellen/sms NL+EU.

Dat haalt het niet bij Onbeperkt NL of Onbeperkt NL+EU op de vaste lijn. En al helemaal niet bij de losse gesprekskosten à 0,165 per minuut én per gesprek binnen NL. EU is 23 cent per minuut.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

Bste ​@PeterG het gaat er in dit topic niet om wat goedkoper is, maar wat technisch mogelijk is.

Op de vaste lijn word ik alleen maar gebeld en bel altijd uit via de mobiel.

En wat ​@Aight doet is natuurlijk zijn zaak.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

De situatie is namelijk zakelijk. Vandaar een vaste telefoonlijn 😅

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2026

Ook dat is niet vanzelf sprekend. Ik heb meerdere kleine bedrijven die ik op een 06 nummer moet bellen. Die hebben geen vast nummer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

Beste ​@Aight als het klein-zakelijk is blijf ik bij mijn antwoord eerder gegeven, als het een MKB- of grootzakelijk abo betreft kan het wat de vaste telefonie heel anders in elkaar steken, dan bij consumenten c.q. kleinzakelijke telefonie en zou ik de zakelijke helpdesk via 0800 403 onder werktijd raadplegen, vooral omdat je schreef dat het in een eerdere situatie wel lukte.

Succes

En laat s,.v.p. de (goede) afloop even weten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 14, 2026

Ook dat is niet vanzelf sprekend. Ik heb meerdere kleine bedrijven die ik op een 06 nummer moet bellen. Die hebben geen vast nummer.

Dat zijn dan meestal ZZPérs die geen vaste lijn hebben, net zoals ze, hoe primitief, een Gmailaccount gebruiken i.p.v. een echt zakelijk account.

Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft ook vaste telefonie, net zoals ​@Aight 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 14, 2026

Ik verwacht dat de fritzbox oplossing het gaat worden. Dit heb ik recent ook gezien bij een ander klein zakelijk bedrijf waar dit super werkt!