Skip to main content
Beantwoord

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden op vaste telefoon

• June 23, 2025
  • 26 reacties
  • 239 keer bekeken

Ik kan wel bellen met mijn vaste telefoon maar niet gebeld worden. Automatische resetten door KPN heeft niet gewerkt. Dit is zo sinds een ander modem

Beste antwoord door PeterG

Hmm, als iemand je belt hoort ie dus tuut tuut tuut en dan is het over.

Aangezien je wel zelf kunt bellen is er een of andere storing. Heb je al met kpn gebeld?

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

26 reacties

• Auteur
  • Helper
  • June 23, 2025

Sorry, gekopieerd bericht. Modem hebben we al langer

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat voor een modem heb je dan exact ​@Jamopa? Je zou ook nog eens het basisstation kunnen herstarten.

• Auteur
  • Helper
  • June 25, 2025

KPN Box 12. Via de hulp app is al van aansluiting gewijzigd en op afstand gereset. Helaas blijft het hetzelfde. Ik las op het forum dat meerdere mensen het hebben gehad, dus vandaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2025

Wat gebeurt er als je gebeld wordt?

Gaat de telefoon niet over? Staat je handset misschien op 'stil'?

• Auteur
  • Helper
  • June 25, 2025

Het “niet bereikbaar” signaaltje.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 25, 2025

Hmm, als iemand je belt hoort ie dus tuut tuut tuut en dan is het over.

Aangezien je wel zelf kunt bellen is er een of andere storing. Heb je al met kpn gebeld?

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2025

Oh ja. Uiteraard bellen naar kpn met je mobiele. 

• Auteur
  • Helper
  • August 6, 2025

We hebben een ander huis en het nummer laten porteren. Bellen ging wel, maar gebeld worden niet.

Het meest vreemde heeft zich nu voorgedaan: De monteur is geweest en het lag niet aan onze modem en installatie. Toen hij naar het vaste nummer belde kreeg hij: “Dit nummer is niet in gebruik”. 
Met het vaste nummer naar je mobiele nummer bellen deed het wel en je kreeg het nummer ook te zien in het scherm. Na verder technisch onderzoek etc…. “we kunnen dit nummer niet meer opnieuw gebruiken”.

Dus na 15 jaar zelfde telefoonnummer van KPN, kunnen ze het nummer niet meer op ons nieuwe adres zetten. Erg raar, maar blijkbaar een technische Bug.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Typisch. 

Ben je naar een ander netnummer gebied verhuisd? Daarbij wil nog wel eens wat mis gaan. 

Was er ook verbinding als je de oproep vanaf de vaste aannam op je mobiel?

• Auteur
  • Helper
  • August 6, 2025

Hetzelfde netnummer.
Inderdaad hebben we niet gesproken en opgenomen, maar de monteur zag ook wel het nummer in zijn mobiel.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Hetzelfde netnummer.
Inderdaad hebben we niet gesproken en opgenomen, maar de monteur zag ook wel het nummer in zijn mobiel.

Dat is geen volledige test. Helaas. Maar ja, het nummer kan niet meer kennelijk. Heb je alweer een nieuw nummer?

• Auteur
  • Helper
  • August 6, 2025

Nog niet, maar daar ben ik mee bezig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Zelf gebruik ik al 14 jaar alleen nog maar mobiel. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 6, 2025

Beste ​@Jamopa ik zou niet accepteren dat je je bestaande nummer niet werkend kunt krijgen, desnoods een klachtenformulier insturen.

Ik moet er niet aan denken dat ik een ander vast nummer zou krijgen, dan moet ik de ‘halve wereld’😎

laten weten dat ik een ander vast nummer heb, is niet te doen.

Gewoon niet en nooit accepteren.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 6, 2025

Inderdaad ​@PeterG ik merk ook dat ik vooral bij de speciale sites voor SuperUsers niet bij kan, bij Simyo idem dito.

Bij Simyo heb ik het gemeld, bij KPN weet ik niet hoe dat te doen, daar de bewuste pagina's dus niet bereikbaar zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Juist de pagina's voor Superusers om het te melden zijn nu niet bereikbaar.

Heb in een paar topics de moderators “aangeroepen”. En nu maar die melding in mijn ondertekening.

Helaas zijn Shyrin en Marcia op vakantie, daar heb ik telefoonnummers van. Maar ga ze nu niet lastig vallen. ​@JanD 

“Gelukkig” ben ik dus niet de enige. Pak van m'n hart.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 6, 2025

• Auteur
  • Helper
  • August 6, 2025

Inderdaad ​@PeterG ik merk ook dat ik vooral bij de speciale sites voor SuperUsers niet bij kan, bij Simyo idem dito.

Bij Simyo heb ik het gemeld, bij KPN weet ik niet hoe dat te doen, daar de bewuste pagina's dus niet bereikbaar zijn.

Heb ik telefonisch al 10 keer gedaan en ze hebben al 10 keer geprobeerd het nummer te herstellen, maar helaas.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 6, 2025

Beste ​@Jamopa dan een officiële klacht indienen via het onderstaande klachtenformulier, dan heb je meteen e.e.a. zwart-op-wit, voor het geval je het hogerop moet zoeken:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Succes

• Auteur
  • Helper
  • August 7, 2025

Dankjewel. Net klachtenformulier ingevuld en kom er ook achter dat ik er ook nog voor heb betaald, afgelopen maanden.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 7, 2025

Beste ​@Jamopa laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dankjewel. Net klachtenformulier ingevuld en kom er ook achter dat ik er ook nog voor heb betaald, afgelopen maanden.

Ik heb zelf niet de opties om dit opgelost te krijgen maar ik zou ook niet op voorhand accepteren dan dat dit nummer verloren gaat. Ik hoop dat er een adequate oplossing komt vanuit de klachtenprocedure. 

• Auteur
  • Helper
  • August 7, 2025

Inmiddels alweer mensen aan de telefoon gehad. Alles verteld en alles is gelogd in het systeem. Een aantal details heb ik nog aangevuld en deze persoon heeft de boel (weer) in gang gezet voor een oplossing. Ik laat de afloop weten. 😉

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik hoop op een spoedige afloop ​@Jamopa!

• Auteur
  • Helper
  • August 7, 2025

Heb vandaag verschillende keren gebeld en de laatste melding is dat het nummer 2 maanden inactief is geweest door een technische fout van KPN. Het nummer is blijkbaar terug naar Ziggo en geven het niet terug. Dit is wat mij verteld is. 
Heb eind juli Ziggo gebeld en die weten van niks.